וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמלו הורחק ל-15 משחקים

גיל קדרון

18.12.2006 / 13:53

הסופרסטאר של הנאגטס קיבל השעיה חמורה במיוחד על חלקו בקטטה במדיסון סקוור גארדן. קובי לא מפרגן לארינאס, שקלע עליו 60

יומיים לאחר המהומה הגדולה במשחק בין הניו יורק ניקס לדנבר נאגטס, הנחיתה הערב (שני) הנהלת ה-NBA את הפטיש, וחילקה את העונשים למעורבים בעניין. את העונש הכבד ביותר ספג הקלע המוביל של ה-NBA, כרמלו אנתוני, שהנחית אגרוף לפניו של מרדי קולינס, בדיוק כשהמהומה החלה לשכוך. מלו יישב בחוץ לא פחות מ-15 משחקים.

"השחקנים צריכים לנצל כל הפסקה שיש כשאירוע מתחמם כדי להירגע", נכתב בהודעה הרשמית של הליגה. "וזה נכלל בחישובים שלנו לגבי העונש".

ג'יי.אר סמית', שעליו נעשתה העבירה שהחלה את המהומה, ונייט רובינסון, שעשה כל שביכולתו כדי להוסיף שמן למדורה, זכו כל אחד להשעיה של עשרה משחקים, בעיקר על המכות שהלכו ביניהם, כשהפילו איש את רעהו לתוך השורה של הצלמים.

בהצהרה שפירסם דייויד שטרן נאמר: "זו חובתנו לנקוט את הצעדים המשמעותיים ביותר כדי למנוע מקרים דומים בעתיד". ההערכה היא שהעונשים הכבדים מגיעים בעיקר מכיוון שמדובר בימים פוסט המהומה בפאלאס באובורן הילס, כשכן מהומות דומות בתקופות אחרות לא הניבו עונשים עד כדי כך חריפים. כדי לציין שהעונש של כרמלו הוא אחד הקשים בהיסטוריה של הליגה.

מרדי קולינס, הרוקי של הניקס שביצע את העבירה הגסה על סמית', ספג הרחקה של שישה משחקים, חברו לקבוצה ג'ארד ג'פריס הורחק מארבעה משחקים בעקבות המרדף שלו אחר כרמלו, בעקבות אותו אגרוף לפניו של קולינס.

ג'רום ג'יימס מהניקס וסנטר הנאגטס ננה הושעו למשחק אחד לאחר שקמו מהספסל בעקבות האירוע. הניקס והנאגטס נקנסו בחצי מיליון דולר כ"א. "זה מסר לקבוצות שאני מתכוון להטיל גם עליהן את האחריות", אמר הקומיש, שבעבר נהג לקנוס אך ורק את השחקנים.

איזיאה תומאס לא קיבל שום עונש, לאחר שהליגה לא הצליחה להוכיח שהעבירה של קולינס הייתה בהוראתו, כפי שטוענים בדנבר. כרמלו סיפר שתומאס ניגש אליו 2 דקות לסיום, כשהנאגטס הובילו ב-19 שתי ועדיין שיחקו עם ארבעה שחקני חמישייה, ואמר לו שלא כדאי לשחקנים להיכנס לצבע. האיום הזה, אם אכן התקיים, עשוי להביא עמו עונשים כבדים, על אחת כמה וכמה אם מדובר היה בהוראה ברורה לשחקנים שלו לבצע עבירה גסה.

"איזיאה הוא זה שנתן את ההוראה, וההתנהגות שלו הייתה בזויה", תקף מאמן דנבר ג'ורג' קארל את מאמן הניקס, שהאשים את קארל באירוע, לאור העובדה שהשאיר את הכוכבים שלו במשחק. "אני מוכן להישבע על הילדים שלי שלא התכוונתי להביך אותם, אלא לא רציתי שהם יצמצמו בסיום ושהתחושה של הניצחון הגדול שלנו בחוץ תיפגם".

"אני לא מתחרט על העבירה החזקה שביצעתי, אני רק מצטער שזה הידרדר בצורה כזו", אמר קולינס. "אני אדם תחרותי, ולא רציתי לתת לו ליי אפ, והחזקתי אותו כשהיה באוויר כדי לעשות עבירה חזקה שלא תפצע אותו".

מלו הספיק לפרסם התנצלות רשמית: "אין כל תירוץ לפעולות שלי, ואני לוקח אחריות על חלקי במהומה. אני מצטער שהפכתי את האירוע למביך עוד יותר".

ארינאס הצטרף לצ'מברליין

איזה יום זה היה עבור גילברט ארינאס. גם ניצחון 141:147 עם וושינגטון על הלייקרס, גם 60 נקודות על הראש של קובי בריאנט ששמר עליו ונראה חסר אונים; ואם זה לא מספיק, הכל קרה מול 75 חברים וקרובי משפחה שהגיעו לעודד את ארינאס, שגדל באיזור לוס אנג'לס. אייג'נט זירו בעצמו דאג לרכוש את הכרטיסים עבור כל הפמליה, והוא כנראה ידע בדיוק למה. 16 מ-60 הנקודות הגיעו בהארכה.

"איך הרגשתי? זו פשוט אחת מההרגשות האלה", ניסה לסכם הגארד שקולע 29.4 נקודות העונה, שלישי בליגה אחרי אלן אייברסון וכרמלו אנתוני. "ראיתי את קובי בריאנט עושה את זה כמה וכמה פעמים, אז כנראה שהרגשתי כמוהו. האמת, זה חייב היה להגיע מתישהו, כי אני סקורר, והייתי חם. בדרך כלל כשזה קורה אנחנו מביסים את הקבוצה השנייה אז אני משחק פחות דקות, אבל הפעם היה צמוד, אז ברבע הרביעי ובהארכה לא הבטתי יותא לאחור".

המאזן של ארינאס במשחק הזה כלל 17 מ-32 מהשדה (כולל חמש שלשות מ-12 ניסיונות), 21 מ-27 מהעונשין, 8 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 2 חטיפות, וכל זה ב-48 דקות (אחרי הארכה).

"גילברט שלט במשחק", סיכם מאמן הוויזארדס אדי ג'ורדן. "כשהוא תופס את אחד מהימים האלה, צריך פשוט לתת לו לעשות את שלו", אמר המאמן.

גילברט הוא בסך הכל השחקן השני מאז ווילט צ'מברליין שקלע 60 נקודות מול הלייקרס. צ'מברליין עשה זאת כמה וכמה פעמים, האחרונה ביניהן ב-1965. "זה כבוד גדול", אמר ארינאס, "פשוט ניסיתי להישאר בריכוז כל הזמן. החברים שלי ראו שאני חם והעבירו לי את הכדור כל הזמן".

"הוא היה גדול", פירגן מאמנה של הלייקרס פיל ג'קסון, "הוא הפגין מגוון רחב של זריקות, עשה בעצם הכל ועדיין שמר על האנרגיה שלו גם להארכה".

מי שלא כל כך פירגן היה קובי עצמו, שכנראה הובך מהחוויה של לקבל 60 על הראש, דבר שהוא רגיל בדרך לעשות בעצמו לאחרים. כשנשאל בריאנט איך קלע עליו ארינאס כל כך הרבה נקודות, ענה: "קודם כל, הוא קיבל 27 זריקות עונשין, ואנחנו רק 30. תחשבו על זה". וושינגטון הלכה 60 פעמים לקו, והרשיתה 47. "חלק מהזריקות שהוא קלע, אם אתה מחטיא אותן הן זריקות נוראיות, פשוט על הפנים", המשיך המפרגן מספר אחת בליגה. "כשאתה קולע אותן הן זריקות מדהימות".

הפציעה של קלדרון לא רצינית

לקראת סיום המשחק בין טורונטו ראפטורס לגולדן סטייט ווריורס, זה נראה רע. חוזה קלדרון, הספרדי של הראפטורס, נפגע קשה בעורף אחרי מאבק על ריבאונד ופונה מהפרקט כשהוא מקובע לאלונקה. אחרי בדיקה קצרה של הרופא בחדר ההלבשה, קלדרון פונה לבית החולים, אבל הרופאים לא מצאו בסופו של דבר פגיעה רצינית, שהייתה עלולה להשבית את הספרדי לתקופה ארוכה.

חדשות נוספות:

* רשארד לואיס, שמסיים את חוזהו העונה, אמר כי יקשיב להצעות של הסוניקס בכל הקשור להארכת חוזה. ההצעה המקסימלית שסיאטל יכולה להציע לו היא 25 מיליון לשנתיים נוספות.

* דיווחים בארה"ב מציינים שהרכז הנמוך של דנבר, ארל בויקניס, יעבור בטרייד מתישהו בשבועות הקרובים, שכן הוא מתכוון לצאת מהחוזה שלו בקיץ, ובקבוצה רוצים לקבל עבורו תמורה לפני שיעזוב מרצונו החופשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully