וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה של קרבישלי

שאול אדר, אפטון פארק

17.12.2006 / 23:09

ערב חג המולד, שאול אדר ראה את המאמן החדש של ווסטהאם מקבל כשי ניצחון על מנצ'סטר יונייטד. הניסיון שלו בקרבות תחתית מורגש

במחצית המשחק בתאי השירותים של אפטון פארק, בין גברים המחזיקים ביד אחת כוס בירה וביד שניה אתם יודעים מה, אמר ילד קטן לאביו, "אני חושב שננצח 1:3". האב, אוהד ותיק שראה כבר הרבה כולל 45 דקות בשליטה כמעט מוחלטת של מנצ'סטר יונייטד שחלוציה הותירו שוב ושוב את מגיני ווסטהאם מאחוריהם, אמר בחיוך על סף היאוש, "אם ננצח 1:3 זו תהיה מתנת חג המולד שלך".

ובכן, אב מאושר אחד מרגיש שחג המולד הקדים בשבוע, וגם גברת קרבישלי אולי תחסוך השנה בתקציב קניית המתנות. בעלה, אלן, מאמן ווסטהאם חתם על חוזה לשלוש שנים במהלכו הוא ירוויח יותר משבעה מיליון פאונד, אבל את המתנה שלו הוא כבר קיבל. לראשונה בקריירת האימון הוא זכה לנצח את מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה היחידה בפרמיירשיפ שצ'רלטון אתלטיק לא הצליחה לנצח במהלך הקריירה שלו בואלי. במשפחת פרדיננד יציין אנטון הצעיר גם הוא ניצחון ראשון על ריו.

אחרי הניצחונות של שפילד יונייטד ובלקבורן בשבת, הלחץ באפטון פארק גבר, ולא שלפני כן היה מדובר בקבוצה הרגועה של הליגה. קרבישלי עדיין לא מתמצא במסדרונות אפטון פארק ונזקק לעזרה בכדי למצוא את אולם העיתונות, אבל הניסיון שלו במאבקי תחתית הורגש. ווסטהאם יונייטד עדיין לא מציגה משחק שוטף כמו בעונה שעברה, ומשחק ההגנה של פול קונצ'סקי וג'ונתן ספקטור עוד יגרום למאמן רגעי חרדה רבים, אבל לפחות הנחישות והריצה הבלתי פוסקת שאיפיינו את הקבוצה חזרו.

ההבדל הבולט ביותר היה במשחקו של הקפטן נייג'ל ריו קוקר. בשנה שעברה המנוע, במהלך העונה הנוכחית החוליה החלשה בקבוצה. מאז שאלן פארדיו סירב למכור אותו לארסנל הקיץ, הקפטן נראה ממורמר וזועף. במקום שיתוף הפעולה המצוין עם יוסי בניון והעזרה בהגנה, הקפטן הפך לבלתי נראה במרכז המגרש. מול מנצ'סטר יונייטד קיבל קרבישלי מריו קוקר את מה שפארדיו לא זכה לו העונה. ספק אם המאמן המפוטר יתנחם בניצחון אותו הקדיש לו קוקר.

את המשחק פתחה ווסטהאם עם הרכב אנגלי כמעט לחלוטין ורוח לחימה בהתאם, אבל עם מעט מאוד תחכום, "בחזרה לדברים הבסיסים", על פי הקפטן. "בחרתי להרכיב את השחקנים שאני מכיר ולשלב במהלך המשחק שחקנים שקיוויתי שתהיה להם השפעה", אמר קרבישלי אחרי המשחק. "לשמחתי טדי השפיע על המשחק". רק עם כניסתו של טדי שרינגהאם הצליחה ווסטהאם לאיים יותר על השער, ומסירה שלו הובילה לשער של ריו קוקר בדקה ה-75 אם כי את הניצחון היא חייבת בעיקר לשוער רוברט גרין.

לבניון, שנכנס בדקה ה-70, היתה השפעה קטנה בהרבה, והוא עדיין, כמו שחקנים רבים באפטון פארק, צל של עצמו, אם כי לפחות הוא זכה להיות שותף לניצחון. קרלוס טבס לא זכה אפילו להזדמנות להרשים את הבוס החדש, אבל שניהם צפויים לשחק יותר בשבועות הקרובים במהלך לוח המשחקים העמוס של תקופת חג המולד. חגיגות הניצחון של קרבישלי צפויות להמשך עד יום שלישי בבוקר, אבל גם שלוש הנקודות החשובות ונקודת הציון האישית של משחק ראשון בקבוצת נעוריו וניצחון ראשון על ידידו אלכס פרגוסון, ספק אם יסחררו אותו. "המשימה לטווח הקצר היא לעלות מעל לקו האדום, ואז ישנה המשימה לטווח הרחוק".

עם תקציב גדול ובעלים חדשים, הציפיות מקרבישלי הן לשרוד ואז לבנות קבוצת צמרת. מבחינה מורלית ניצחון במשחק ראשון מול מובילת הליגה הוא צעד ענק, אבל עבור ריאליסט כקרבישלי שטרח תמיד להנמיך ציפיות בואלי, הוא מודע לכך שהדרך עוד ארוכה מאוד ובמהלכה הוא יזדקק להרבה עבודה, בניון של העונה שעברה וגם לעוד כמה מתנות חג מולד מוקדמות ומאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully