וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל שזה הקהל שלנו, אני סולח"

לי בוץ

17.12.2006 / 22:35

אוהדי הפועל ת"א התנצלו בפני אבוקסיס בסיום המשחק וסיפרו שהרימון היה מיועד לפגוע בשמעון גרשון, הקפטן האדום סלח. בבית"ר משוכנעים שאם הרימון היה נזרק בטדי "המדינה הייתה בוערת". מזרחי: "הייתי מפסיק את המשחק"

עמי שומן

אחרי השבת השחורה שעבר הכדורגל הישראלי, חיפשנו מזור במשחק כדורגל רווי במתח וגדוש באוהדים צבעוניים. אלא שאוהדי הכדורגל איכזבו בגדול, אחרי שעלו דרגה נוספת ברמת האלימות המשתוללת עת שני רימוני הלם שהושלכו אל כר הדשא של בלומפילד.

הפועל ת"א אירחה הערב (ראשון) את בית"ר ירושלים וסיימה עימה בתיקו 1:1 במשחק טעון, בו חזר שמעון גרשון אל המגרש בו החל את הקריירה. הרימונים, כך הודו האוהדים, כוונו לאלילם לשעבר, שחצה את הקווים ועבר ליריבה מהבירה.

דקה אחת בתוך המחצית השנייה קיבלו האדומים פנדל אחרי הכשלה של דוד אמסלם, שהורחק. שחקני הקבוצות התפזרו כשבתוך הרחבה נשארו מספר מצומצם של שחקנים ביניהם יוסי אבוקסיס, הקפטן האדום. לפתע הושלכו שני רימוני הלם, משער 5, שער המאכלס את אוהדי הפועל ת"א. אחד הרימונים נפל סנטימטרים מרגלו של אבוקסיס, והתפוצץ. הקשר המבוהל נפגע מרסיס, רץ בכאבים, ונשכב על הדשא. המשחק הופסק לדקות ארוכות והקפטן קיבל טיפול. למרות הפציעה, כשהוא ממשיך לשחק עם רסיס ברגלו, בעט אבוקסיס את הפנדל וכבש להפועל את ה-1:1.

מלבד רימון ההלם, הודלקו גם אבוקות ורימוני עשן ביציעים אחרים במגרש, חרף האבטחה המוגברת של המשטרה. מי יודע, אולי בפעם הבאה יזרקו שם פצצת מרגמה או מצרר על שחקן שהעז לחתום במקום אחר. 11 אוהדים עוכבו לחקירה, אך המשטרה עדיין לא איתרה את אותו אחד שהשליך את הרימונים. בינתיים, הספיקו מספר אוהדים להתנצל בפני הקפטן האדום, שכמובן קיבל את התנצלותם.

האירוע החמור יצויין בדו"ח השופט, אלון יפת, שאמנם לא הפסיק את המשחק אך בחר שלא להתעלם מהעניין. אי לכך, תעמוד הפועל לדין בפני ההתאחדות לכדורגל, והיא צפויה לספוג עונש כבד.

פרט לנסיון הפגיעה הפיסי בגרשון, האוהדים זרקו גם הפעם שטרות של 200 ש"ח כשהאקס האדום עלה לכר הדשא. "גרשון לא שווה כל כך הרבה כסף", אמר אחד האוהדים לוואלה! ספורט, "אבל פשוט אין שטרות של שקל".

"היום זה רימון הלם ומחר זה יהיה רימון רסס"

"אני שמח שאני בסדר, כי ברגע שזה קרה לא הרגשתי את הרגל וחשבתי שיהיה יותר גרוע", סיפר יוסי אבוקסיס, הנפגע ממעשה החוליגניות המזעזע. "כל כף הרגל שלי הייתה רדומה, ונראה איך ארגיש מחר בבוקר. אני לא יודע אם היה מקום להפסיק את המשחק. אם זה היה פוגע בשחקן של בית"ר אז אולי כן היה צריך להפסיק, אבל למזלם של האוהדים זה פגע בי ובגלל שזה הקהל של הפועל, אז אני סולח להם". כשנשאל אם היו לו ספקות לגבי בעיטת הפנדל, אמר אבוקסיס: "ידעתי שאני רוצה לקחת את הפנדל וגם ביקשתי משום שלא יחליף אותי, רק רציתי לראות איך אני מרגיש. אני שמח שכבשתי כי אם הייתי מחמיץ היו באים אליי בטענות שבכלל בעטתי".

חברו של הקפטן לקבוצה, ברוך דגו, הוסיף: "כאב לי לראות את יוסי בוכה מכאבים, הרגל שלו נראתה רע. אני שמח שהוא המשיך לשחק ונתן את הלב והנשמה. אני מבין אותו - יש משחקים שאי אפשר לוותר עליהם. זה היה מאוד מאוד מפחיד, העיקר שזה נגמר טוב בסוף".

גם יצחק שום לא נשאר אדיש: "זה מפחיד, אבל השתתפתי בהרבה משחקים שהיו בהם כאלה דברים. חבל, זה יכול היה להיגמר רע מאוד ואני חושב שזה חמור מאוד. אני מקווה שלא יתנו לאנשים כאלו להיכנס למגרשים יותר".

ומה חושב שמעון גרשון, שאליו כוון הרימון? הוא חי בהדחקה: "אני רוצה לחשוב שזה לא היה מכוון אליי, אבל בין אם כן או אם לא, זה באמת אסון, כי הם פגעו גם ביוסי וגם בעוד שחקן שלהם. זו רמה חדשה של סכנה, ואני מקווה שיתפסו את האנשים שעשו את זה. כל קרן או מצב נייח נפכו אחר כך למפחידים, וכל השחקנים שלנו ושל שהפועל חשו להיכנס לרחבה כי האוהדים הפכו ללא צפויים".

מאמן בית"ר, יוסי מזרחי, היה נחרץ מאוד בנושא: "רימון ההלם זה אירוע חמור, ולו הייתי השופט הייתי מפסיק את המשחק. היום זה רימון הלם ומחר זה יהיה רימון רסס ואז מה נגיד?"

מיכאל זנדברג לקח את העניין קצת יותר בקלות. "תשאלו אותי את השאלה שוב, כי אני לא שומע באוזן ימין", התלוצץ הקשר והמשיך ברצינות: "זה דבר שלא יכול לקרות בכדורגל. זה לא משנה אם זה כוון לשמעון, הם פגעו בסופו של דבר בשחקן שלהם".

האוהדים התנצלו בפני אבוקסיס (יניב קובוביץ', משה בוקר, "הארץ")

אוהדי הפועל תל אביב התנצלו בפני יוסי אבוקסיס בסיום המשחק והסבירו לו שהחזיזים היו מכוונים לשמעון גרשון. הנהלת הקבוצה אמורה לקבל בימים הקרובים החלטה סופית בנוגע ליוליץ' ונראה שהמגמה כרגע היא לשחרר את השחקן בחלון ההעברות.

תומר חליבה אינו מרוצה מהמעמד החדש שלו בקבוצה, לאור העובדה שהצוות המקצועי נוטה להמשיך ולתת קרדיט לדני בונדר הצעיר בעמדת המגן הימני.

השוער איציק קורנפיין: "אם רימון ההלם היה נזרק בטדי, היינו מקבלים רדיוס. הרעש היה חזק מאוד ואני מקוה שיענישו אותם".

דוד אמסלם, שגרם לפנדל והורחק: "אם הרימון היה נזרק בטדי - המדינה היתה בוערת. הפועל לא הגיעו למצב אחד כשהיינו עם עשרה שחקנים. אם הייתי נשאר, היינו מנצחים. היה קשה להבקיע עם עשרה שחקנים. אני מכבד את השופט אלון יפת. לדעתי הוא יציב וטוב, אבל הוא שגה, כאשר הוא קנה את ההצגה של אליניב ברדה. אין ספק שברדה יודע ליפול היטב".

לי בוץ מוסיפה כי יו"ר איגוד השופטים, צבי רוזן, הסכים עם החלטתו של אלון יפת שלא להפסיק את המשחק. "לא היה מקום להפסיק את המשחק מאחר שיוסי היה בריא, אמר רוזן, "ההוכחה לכך היא הבעיטה המושלמת שלו בפנדל, שאפילו שחקנים בריאים לא מבצעים את זה כפי שהוא עשה. אנשים רצו להמשיך לראות את המשחק, וליהנות מכדורגל, ומאחר שכולם היו בריאים - איפשרנו להם לעשות זאת".

יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, גיבה את רוזן: "טוב שיפת המשיך את המשחק, אך הקבוצה תעמוד לדין על פי תקנון ההתאחדות. המשטרה צריכה לעשות יותר כדי למנוע תופעות כאלה". אבי לוזון הוסיף: "אנחנו יוזמים שינוי לתקנון בו תהיה החמרה מאסיבית בעונשים על שימוש באמל"ח במגרשי הכדורגל למשחקי רדיוס, כדי שלא יגידו שההתאחדות מחפשת להעשיר את קופתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully