וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער 5 מחכה לשמעון גרשון

אסף שקד ולי בוץ

17.12.2006 / 9:30

הקפטן האדום לשעבר ישוב לבלומפילד. (20:50). פביאני: "אם לא בבית"ר, אעזוב את הארץ". סוכנו: "חיפה פנתה אליו". אנטבי וחליבה ייעדרו

בית"ר ירושלים תפגוש הערב (20:50, ערוץ 10) את הפועל ת"א למשחק צמרת בבלומפילד, כששני שחקנים יעמדו במוקד, שמעון גרשון וכריסטיאן פביאני.

מכבי ת"א התעניינה לאחרונה בחלוץ הארגנטינאי, כפי שפורסם כבר בשבוע שעבר, אך בזמן שהצהובים-כחולים חושבים על החלוץ, פביאני עצמו כלל לא שוקל לעבור לקבוצה אחרת בישראל. "בית"ר ירושלים היא הקבוצה מספר 1 בארץ ואם אני לא אשחק בה, אני לא אשאר בישראל", הבהיר אתמול השחקן לחבריו הקרובים. פביאני, שיתכן כי המשחק היום יהיה האחרון שלו במדי בית"ר, הכין את עצמו למקרה של עזיבה ואתמול שוחח במשך שעות עם סוכנו הארגנטינאי על מנת למצוא אופציות חלופיות. למרבה ההפתעה, קבוצות רבות בארגנטינה מביעות עניין בשחקן.

סוכנו אמר היום: "פביאני עזב את ארגנטינה לפני שלושה חודשים במצב רע מאוד, אבל עכשיו אחרי שהוא הוריד 15 קילו ושינה את צורת החשיבה שלו, הרבה קבוצות בארגנטינה מתעניינות בו. גם אני שמעתי על כך שמכבי ת"א רוצה אותו ויכול לגלות שגם מכבי חיפה פנתה אליי בקשר אליו, אבל קיבלתי הוראה חד משמעית ממנו שהוא לא ישחק בשום קבוצה בישראל אם זאת לא תהיה בית"ר".

עוד אמר הסוכן: "כרגע אנחנו ממתינים להחלטה של בית"ר ואם היא תהיה חיובית, פביאני ישמח להמשיך ולשחק בה. במידה ובית"ר יסיימו את החוזה - יש כבר מספר קבוצות שנכנס איתם למו"מ, כשגם ריבר פלייט הביעה עניין כמו גם 3 קבוצות מהליגה הספרדית השנייה".

בבית"ר לעומת זאת הבהירו היום: "עדיין לא התקבלה החלטה לגבי אף אחד מהזרים של הקבוצה וגם לא החלטה לגבי פביאני. במהלך השבוע הקרוב ישוחח יוסי מזרחי עם ולדימיר שקלאר ויודיע לו על התוכניות שלו, כולל לגבי השחקנים שהוא רוצה לשחרר ושהוא רוצה להביא".

לאחר התיקו הביתי מול מכבי ת"א לפני שבוע, נשמע מאמן בית"ר ירושלים, יוסי מזרחי, מרוצה מהיכולת שהציגו שחקניו, אך לא מהתוצאה. המשחק הטוב שהציגה הקבוצה כנראה גרם למאמן להאמין ב-11 שעלו לדשא בטדי והוא תרגל ביום שבת בצהריים את אותו ההרכב, לקראת המפגש מול הפועל ת"א.

עבור מזרחי המשחק מול ת"א הוא נקודת מפתח להמשך העונה. התיקו מול מכבי ת"א עצר במעט את המומנטום וקירב את מכבי פ"ת ואשדוד למקום הראשון, וכעת ניצחון על קבוצה גדולה בביתה יתן למזרחי הרבה שקט נפשי. על פרט אחד קשה שלא להתבונן - בית"ר לא ניצחה את הפועל ת"א מאז עונת אלי גוטמן באצטדיון בלומפילד והמשימה של מזרחי ושחקניו תהיה קשה.

בחוליית ההגנה ימשיכו ארבעת השחקנים שפתחו בשני המשחקים האחרונים לזכות בקרדיט. מזרחי מרוצה מאוד מעבודתה של ההגנה, שלא ספגה שערים כבר בשלושה משחקים, ולכן לא מבצע שינויים. שמעון גרשון יהיה הסיפור המרכזי של המשחק, כשלצידו יפתח אריק בנאדו. את עמדת המגן השמאלי ימלא דוד אמסלם, שזוכה לקרדיט מלא הן מהמאמן והן מהקהל, ואילו את אגף ימין יאייש יואב זיו.

ביום שישי היה זה אבירם ברוכיאן שתורגל בהרכב כקשר ימני, אך מזרחי החליט באימון המסכם ביום שבת להמשיך ולתת את המפתחות למילובאן מירוסוביץ'. בחוליית הקישור האחורי ימשיכו לשחק דרק בואטנג וגל אלברמן ואילו מיכאל זנדברג יהיה זה שישלים את הקישור כשיפתח כקשר שמאלי.

בחוליית החוד לא יתבצעו שינויים מהמשחק מול מכבי ת"א. ברק יצחקי תורגל בהרכב ביום שישי על חשבון טוטו תמוז, אך גם כאן החליט מזרחי להמשיך ולתת את הקרדיט לחלוץ הצעיר. יצחקי מגלה יכולת טובה מאוד באימונים ולמרות שלא יפתח עשוי לקבל דקות ליגה במהלך המשחק, לראשונה בעידן יוסי מזרחי.

מי שיפתח לצידו של תמוז יהיה פביאני, שכאמור, עבורו עשוי להיות המשחק מול הפועל ת"א, האחרון במדי בית"ר, אולם גם זה שיקנה לו חוזה עד תום העונה.

מי שיעדר מהסגל הוא עומרי אפק, שלא התאמן ביומיים האחרונים בגלל מתיחה ונצטווה לנוח עד אמצע השבוע. בנוסף לאפק, גם פאבריס פרננדס לא יכלל בסגל וזאת משום שרק באמצע השבוע יחזור מסדרת הטיפולים אותה הוא עובר בצרפת.

הרכב משוער: איציק קורנפיין, יואב זיו, שמעון גרשון, אריק בנאדו, דוד אמסלם, דרק בואטנג, גל אלברמן, מילובאן מירוסביץ', מיכאל זנדברג, טוטו תמוז, כריסטיאן פביאני

מסדר חולים בהפועל ת"א

רוחו של שמעון גרשון עדיין מרחפת מעל מתחם האימונים בוולפסון, ולמרות שחניכיו של יצחק שום מתעקשים כי המשחק מחר הוא בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים ולא בין הפועל לשחקן כזה או אחר, האוהדים האדומים חוזרים ומבהירים לשחקנים כי מטרת המשחק מחר היא אחת – לנצח את שמעון גרשון.

עשרות אוהדים הגיעו לאימון המסכם של הקבוצה ועודדו את השחקנים לאורך כל האימון. כמו כן, הרבו אותם אוהדים לקלל את שמעון גרשון ואשתו, מלי לוי, ואף דרשו מהשחקנים לחפש את הרגליים של הקפטן לשעבר במהלך המשחק. שני רימוני עשן נזרקו לכר הדשא מעבר היציע, אחד מהם אף עצר את האימון למספר דקות אך עורר עניין רב בקרב השחקנים.

סלים טועמה, איבזיטו אוגבונה, יגאל אנטבי ותומר חליבה נעדרו מהאימון מאחר וכולם חולים בשפעת. טועמה בספק גדול למשחק, כמו גם אוגבונה. אנטבי וחליבה לא יהיו אפילו בסגל. חליבה בכל מקרה לא אמור היה לפתוח מחר, לאור היכולת הטובה שהציג דני בונדר במשחק גביע אופ"א מול מלאדה.

גם מאמן הנבחרת הצעירה, גיא לוי, שם לב ליכולת של בונדר בשבועות האחרונים, והמגן הצעיר נמצא על הכוונת של המאמן, שיפרסם בסוף השבוע את סגל השחקנים לקראת יום האימונים המרוכז שצפוי לנבחרת בסוף החודש. אנטבי, לעומת זאת, אמור לאייש את עמדת המגן השמאלי מחר, אך מאור פרץ כבר נמצא בכוננות למקרה שאנטבי לא יימצא כשיר.

טל חן, שערך אתמול אימון קל בלבד, החל להתאמן בשבת כרגיל, אך נטש את האימון לאחר שספג מכה בפניו ומאחר וחן סבל מזעזוע מוח קל במהלך השבוע, נראה היה כי שום יעדיף לתת לו מנוחה. למרות זאת, ביום ראשון בבוקר אמר חן כי הוא יוכל לשחק.

אם חן יפתח, ואליד באדיר ישחק כקשר לצידו של יוסי אבוקסיס, במידה שחן ייעדר, באדיר יתפקד כבלם ושי אבוטבול יפתח. גם בהתקפה לא ברור מי יפתח, כשאיבן יוליץ' חוזר לתמונת ההרכב בעקבות המחלה של אוגבונה.

"המשחק נגד בית"ר הוא ההזדמנות שלנו לחזור לצמרת", אמר יוסי אבוקסיס לפני האימון. "אנחנו לא רוצים להיות כל כך רחוקים מבית"ר בשלב הזה של העונה. עם זאת, אנחנו יודעים שמולנו עומדת קבוצה טובה בתקופה מצוינת, ואנחנו מכבדים אותה". על אפשרות של נפילת מתח בעקבות ההצלחה באירופה, אמר הקפטן: "במשחקים מהסוג הזה אי אפשר שלא להגיע מוכנים, רואים את זה באווירה באימון ובטירוף אצל השחקנים. אני באופן אישי אוהב את המשחקים האלה וחושב שכל שחקן כדורגל חי בשביל משחקים כאלה".

על שמעון גרשון אמר אבוקסיס: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו משחקים נגד בית"ר השנה. זה לא מתאים לשאול על שמעון, אנחנו מתכוננים למשחק ולא אליו". הקשר הותיק גם התייחס לפרשת מכירות המשחקים, שיצאה לאור בימים האחרונים: "זה אבסורד ששחקנים מקבלים כסף ומהמרים נגד הקבוצות שלהם. זה פשוט לא מתקבל על הדעת ואני חושב שזה עצוב מאוד שזה קורה".

מי שחולק עם אבוקסיס את סרט הקפטן מאז עזיבתו של גרשון הוא השוער שביט אלימלך, שסרב להתייחס לקפטן לשעבר: "מה שחשוב זה בית"ר ולא שמעון גרשון או כל שחקן ספציפי אחר. חשוב לנו להמשיך את המומנטום ואני מאמין שבבלומפילד עם הקהל שלנו, הכל תלוי רק בנו".

כ-2,500 כרטיסים נותרו לקראת המשחק, והקופות בבלומפילד ייפתחו מחר בשעה 14:00.

הרכב משוער: שביט אלימלך, דני בונדר, חאבייר פאאס, טל חן (שי אבוטבול), מאור פרץ, יוסי אבוקסיס, ואליד באדיר , גילי ורמוט, ברוך דגו (סלים טועמה), אליניב ברדה, איבן יוליץ' (אוגבונה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully