וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה סדר, לוזון

15.12.2006 / 22:17

הייאוש מאיצ'ה מנחם רק גובר לאור הבושות האחרונות בכדורגל הישראלי. יש סיבות להאמין שיו"ר ההתאחדות הבא יוציא אותנו מהבוץ

שנות הכהונה של איצ'ה מנחם כיו"ר ההתאחדות לכדורגל נתפשו בציבור כעונת מעבר בין גברי לוי ליו"ר "האמיתי" הבא שיעמוד בראש הפירמידה. הדעה הרווחת בהתחלה הייתה שמנחם לא יודע מה שהוא עושה, שהוא בעצם יהיה בובה של העסקנים שמתחתיו ושאיכשהו הכל יישאר כשהיה, לא מריח ולא מסריח.

והנה, דווקא בשעתו היפה, לכאורה, של הכדורגל הישראלי, עם ליגה מעניינת, נבחרת צעירה באליפות אירופה ושתי נציגות שעושות חיל באופ"א, עולה הרפש וצף על פני המים במלוא הצחנה, רגע לפני שהיו"ר מפנה את כסאו. אם עד יום רביעי נראה היה שהמצב קריטי אך יציב, גילו פרשות אושרי לוי והפועל באר שבע שעוד לא ראינו כלום. תהום עמוקה פעורה לפנינו, מחיר ההזנחה וחוסר ההבנה הבסיסי של האיש שעומד בראשו של אחד הארגונים התרבותיים החשובים במדינת ישראל.

התחקיר המצוין של ערוץ הספורט בפרשת לוי והמעצר של שחקני באר שבע גרמו לסלידה קשה גם בקרב גדולי הציניקנים, אלה שהפסיקו כבר מזמן להאמין שיש פה כדורגל. הרבה אנשים, אפילו כאלה שלא קשורים לענף, שפשפו את העיניים לנוכח קליפ הביצועים של לוי בשער בחמש השנים האחרונות. בלתי נתפס, תרתי משמע.

איכשהו, תמיד אנחנו לוקחים צעד קדימה ואחריו שניים אחורה. כך היה כשפחות מחצי שנה אחרי ה-0:5 על אוסטריה באו פרשת נערות הליווי והקטסטרופה מול דנמרק, ועכשיו הגדלנו לעשות. פחות מ-24 שעות עברו מהחגיגות של שביט אלימלך ויצחק שום על כר הדשא בבלומפילד, אף אחד כבר לא זכר שהפועל ת"א הפכה לאחת מ-48 הקבוצות הטובות באירופה. רק מספר שעות חלפו מאז ההגרלה של השלב הבא, וכבר יש לנו שחקני כדורגל שיבלו לילה במעצר. אפשר לתלות את זה בהרבה גורמים, אבל האחריות השילוחית היא של בן אדם אחד, שלא הצליח, וספק אם ניסה, למנוע את התופעה המבישה. זהו האיש שאמור לעשות סדר בבלגאן מתוקף תפקידו.

כשבחודש מרץ (אם הענף ישרוד עד אז) יתיישב אבי לוזון על הכסא במשרד היו"ר, הוא יצטרך לעבור בין עיי חורבות וגלי הריסות. כמו במערבונים אמריקאים קלאסיים, כמו בניו יורק של רודי ג'וליאני, שריף חדש מגיע לעיירה, ויש לו הרבה מאוד עבודה. בעיית השיטור במגרשים, מכירות המשחקים, תמרון בין התפקיד הממלכתי לזיקה הבלתי נמנעת לאח עמוס ולמכבי פ"ת והתפייסות עם לוני הרציקוביץ' (שתאהבו או לא, מחזיק באחת מספינות הדגל של הספורט הישראלי וצריך לרצות אותו). לוזון יצטרך להוכיח שהוא ראוי לתפקיד, וגם אם הגיע אליו דרך מסלול העסקנות הרגיל, מרגע שנכנס למשרד מוטב שיפעיל את הכישורים ולא את הקשרים.

אסור לזלזל בלוזון, אי מזרחי בים עסקונה אשכנזית, שהפך את מכבי פ"ת לשותפת קבע בצמרת הליגה, שכמו בנקאי ממולח יודע דבר או שניים על תקציב ופריסה נכונה של העוגה. מבלי לשפוט מי צודק, מאבק החשבונות הסלולריים שפתח עם גיא לוי (ובמסגרתו הגביל גם את השיחות של קשטן) מעיד על כך שהיו"ר הבא יודע מה הוא עושה. לוזון ניהל בעבר קבוצות גדולות של אנשים. בבנק גדול, במכבי פ"ת ועכשיו בהתאחדות לכדורגל. יש לו את התנאים, כי אפילו שאול אייזנברג כבר לא יהיה שם כדי להפריע כדובר. צריך לקוות שישתמש בכוחניות שבה הביא את עצמו לראש הפירמידה, ויעשה עבודת ניקיון מהיסוד. מהמקום שבו הוא מתחיל, אפשר רק לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully