וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה את המומחה: בסבך החישובים

דודי כפרי

15.12.2006 / 14:28

גם דודי כפרי נפרד מלאמאר האנט ובמקביל מנסה לעשות את הבלתי ייאמן, ולנחש מי תהיינה העולות לפלייאוף בשתי החטיבות

קודם כל, כמה מילים על לאמאר האנט, שהלך לעולמו עקב מחלת הסרטן ביום רביעי בלילה:

האנט היה אחד מקבוצת ה-8 שהקימו את ה AFL-ב-1960, ליגה יריבה ל-NFL, ובניגוד לכל הציפיות הצליחו עד כדי כך שהליגות התמזגו כמה שנים אחר-כך. לכל אורך תהליך המיזוג הוא היה הרוח המפשרת שעזרה להסכם האיחוד לצאת לפועל.

היה לו חזון, הוא אהב ספורט בצורה בלתי רגילה ובהרבה ענפי ספורט נמצאות טביעות האצבעות שלו, לא רק ב-NFL. הוא היה שייך לקבוצת הבעלים הראשונה של השיקגו בולס ב-NBA. הוא ניסה להקים בדאלאס קבוצת בייסבול, אבל זה נכשל והוא התרכז בהרחבת ה-NFL. הוא היה מהמקימים של ליגת הכדורגל בארצות הברית ואפילו לטניס שלח את ידו.

הפרט הפיקנטי לגביו הוא שהוא המציא את המונח "סופרבול", אבל הוביל גם הרבה שינויים יותר מעשיים, שהידוע והמשמעותי מבינהם הוא האפשרות של בדיקת הילוכים חוזרים על ידי השופטים. אגב, הוא גם היה אחד מאלה שמאד ניסו לשנות את העובדה שבמשחקי חג ההודיה תמיד מופיעות דאלאס ודטרויט, ולכן השנה כשהוסיפו משחק, היה ברור שהקבוצה הנוספת תהיה קנזס סיטי.

ועוד חוב קטן לגבי שבוע שעבר. אחרי המשחק הטוב באופן יחסי של רקסי גרוסמן, פתאום הרבה אנשים קופצים ואומרים שהנה הוא הוכיח שהוא בכל זאת יודע לשחק. הבעיה היא שסט-לואיס נתנה לו לשחק, ונגד קונוסים שלא לוחצים אפילו הדרדר המדברי יכול להצליח. טוב, אולי הוא לא, אבל הי' שלו כן. אם כבר הזכרנו את הדרדר ,אז לא מספיק שבפוקס מקרי הוא עלה לשם שינוי שלב בפלייאוף הפנטזי, אין לו בושה לתקוף מאמן נהדר כמו לאבי סמית, בזמן שאנשים אחרים היו צריכים להתמודד כל העונה על ביל פארסלס שלא מרשה לג'וליוס ג'ונס לרוץ ליד האנדזון.

טוב, אז בפנטזי כבר פלייאוף, ומאד סביר שבשבוע הבא אני והדרדר ניפגש לקרב ראש בראש, אבל על המקום השלישי ולא בגמר, בליגה שבה שחקנים מקבלים הרבה יותר כסף למחייתם הקרב על המיקום לפלייאוף עוד בעיצומו, מה שמביא אותנו לשאלות השבוע.

AFC (וזה עוד החלק הפשוט יותר)

נתחיל בחלק היותר קל, של ה-AFC:

למרות שזה עוד לא סופי באופן רשמי, ראשי הבתים ב-AFC הם ניו אינגלנד, בולטימור, אינדיאנפוליס וסן דייגו, מה שמשאיר אותנו עם סינסינטי וג'קסונוויל (מאזן 5:8) ואחריהם הניו יורק ג'טס, קנזס סיטי ודנבר עם מאזן 6:7. מבין כל הקבוצות האלה, מי שכרגע נראית הכי טוב היא סינסינטי, אבל לוח המשחקים שלה פשוט ברוטאלי. לבפאלו, מיאמי, פיטסבורג וטנסי יש סכוי תיאורטי עם מאזן של 7:6, אז בואו ניקח אותן בחשבון, ותיכף תראו איך הסכוי התיאורטי הופך למעשי עבור אחת מהן.

משחקי השבוע : ג'קסונוויל נוסעת לטנסי, מיאמי לבפאלו, פיטסבורג לקרוליינה, הג'טס למינסוטה, דנבר לאריזונה, קנזס לסן דייגו והדובדבן הוא סינסינטי באינדיאנפוליס. אגב, את רוב המשחקים האלה אנחנו נראה בשידור ישיר השבוע. בואו נעשה את זה פשוט : ג'קסונוויל כהרגלה תבעט בדלי ותפסיד לטנסי, מיאמי, בראשות סמי מוריס תותח העל, תנצח את בפאלו שלא מבינה בכלל מה היא עושה בכתבה על סיכוי לפלייאוף, הג'טס יעשו את זה קשה אבל יגמרו את העונה של מינסוטה, וקנזס סיטי תגיע זמן קצר אחרי הטקסים לזכרו של למאר האנט ותנצל את זה לנצחון מרשים על סן דייגו, שגם יפתח מחדש את המאבק על יתרון הביתיות בפלייאוף. בקרב העתיד ג'י קאטלר ינצח את מט ליינארט המשתפר, וזה ישאיר את סינסינטי בידיעה שניצחון והיא כמעט בוודאות בפנים, אבל הפסד במאנדיי נייט יסבך אותה מאד. הבעיה היא שבמשחק הזה יהיה שוט-אאוט, וקשה מאד לנצח את פייטון בשוט-אאוט בבית שלו. מה שייצור לנו חתיכת סמטוכה:
קיבלנו מחומש של סינסינטי, ג'קסונוויל, הג'טס, הצ'יפס והברונקוס עם מאזן של 6:8, כאשר טנסי, פיטסבורג ומיאמי הדולקות אחריהן עדיין בחיים עם מאזן של 7:7.

מחזור 16 מתחיל מבחינת ה-AFC בשבת כאשר קנזס סיטי, שכבר מתכוננת למלחמת העולם שבוע אחר-כך מול ג'קסונוויל, מקבלת מכה אדירה מהיריבה השנואה האוקלנד ריידרס. ג'קסונוויל ממשיכה את השבוע עסאל שבוע בסאל שלה ומנצחת את הפטריוטס. הסיכוי הקלוש של האלופים מפיטסבורג נעצר בבית על ידי בולטימור, שיודעת שהיא חייבת לנצח עד הסוף כדי לזכות בשבוע חופש והתקוות של טנסי נעצרות בקור של בפאלו, שבלי לחץ של פלייאוף ממשיכה לשחק את תפקיד הספוילרית. במפגש רדוף טעויות, כמו כל משחק שלג קלאסי, סינסינטי מפסידה בפעם השניה ברציפות, הפעם בדנבר. במאנדיי נייט שוב יש משחק עם השפעות פלייאוף גדולות, כשהג'טס נוסעים למיאמי ומקבלים חזק בראש.

פתאום ג'קסונוויל ודנבר מובילות עם מאזן של 6:9, וידיעה שהכל תלוי אך ורק בהן. סינסינטי, קנזס סיטי, הניו יורק ג'טס ומיאמי שהצטרפה לקבוצה הזאת נמצאות עם מאזן של 7:8 ומחכות למעידה.

המשחק המכריע יהיה בקנזס סיטי בין הקבוצה המקומית לג'קסונוויל, ואני סומך על הנהלת הליגה שתזיז אותו לסאנדיי נייט במטרה להשאיר את המתח עד הסוף, ובצדק. קנזס סיטי תנצח ותטרוף שוב את הקלפים. מי שתנצל את המעידה הזאת תהיה הניו יורק ג'טס, שתנצח את אוקלנד, וסינסינטי, שתסיים את התקופה של ביל קווהר בפיטסבורג עם טעם רע. קנזס סיטי, ג'קסונוויל, סינסינטי והג'טס כולן עם 7:9, ומהרביעיה הזאת תצא קבוצה אחת. אני לא סגור על זה ב- 100%, אבל לדעתי במצב כזה סינסינטי בפנים.

גילוי נאות: אני חייב לציין שלמרות שאני אוהד של דנבר, לא ברור לי איך הם יצאו לי פה קבוצת פלייאוף, ואני סומך עליהם שיפסידו כבר השבוע לאריזונה. פשוט, הקבוצה הזאת לא מספיק טובה.

ונעבור לחלק הקשה של השיחה

ואם עד כאן זה היה פשוט, אז מעכשיו הכל באמת הולך להסתבך, כי אנחנו מגיעים ל-NFC. בהקשר הזה, חייבים מילה טובה להנהלת הליגה, שבנתה את לוח המשחקים כך שיהיו לנו הרבה משחקים בתוך הבתים גם בתחילת העונה וגם בסיומה. ללא ספק מגדיל את המתח ואת העניין. זה גם די בלתי אפשרי לנסות ולהמר איך הדברים יתגלגלו כאן, והמשחק הלילה הוכיח את זה שוב. בניגוד ל-AFC. כאן גם יש לנו עדיין בתים שלא מוכרעים באופן סופי ולמרות שלמשל הדרך היחידה שסיאטל תסתבך היא על ידי הפסד 2 המשחקים שעוד נותרו לה, זה בהחלט אפשרי אצל קבוצה שהפסידה לאריזונה וסן פרנסיסקו ברצף.

לא ייאמן איזה רצף של קבוצות עלובות יש פה. עצם העובדה ששיקגו נמצאת בדרך הבטוחה ליתרון הביתיות לכל אורך הדרך הכי לא מוצדק שהיה, מדגישה את המצב הזה ואת חוסר הסיכוי לנסות ולהמר מה הולך לקרות פה. טוב, אחרי שגמרתי לתרץ למה אני (כרגיל) הולך ליפול פה, בואו בכל זאת נעשה סדר.

בצפון, כאמור, שיקגו כמעט בוודאות עם יתרון ביתיות לכל אורך הדרך, בדרום ניו אורלינס כמעט בוודאות גם תקבל שבוע חופש ובמערב, למרות הנסיון שלהם להיכשל, סיאטל כנראה לא יצליחו לאבד את המקום הראשון. רק במזרח הכל פתוח כי דאלאס מובילה עם מאזן 5:8 ויתרון שביר של משחק אחד על פילדלפיה והג'איינטס, כי השובר שיוויון בתוך הבית הוא נגדה.

ומה המצב במאבק על הווילד-קארד? לפילדלפיה והג'איינטס יש כאמור מאזן של 6:7, כמו גם לאטלנטה. צמודות אליהן מינסוטה וקרוליינה עם מאזן 7:6, וסן פרנסיסקו הוכיחה שב-NFC גם לקבוצות עם מאזן 8:5 יש עדיין סיכוי, אם יצליחו לנצח כל הדרך ולחכות לניסים. ביחד איתה נמצאות בחבורה של 8:5 גם סיינט לואיס וגרין ביי.

כבר בשבת יהיה משחק ענק כשדאלאס נוסעת לאטלנטה. הרבה אנשים מחכים בפינה לטוני רומו, נער הפלא שהגיע משום מקום, אבל השבוע לא יהיה להם מה להגיד כשהוא יוביל את דאלאס לניצחון על הפאלקונס הבינוניים להחריד. משחק על כל הקופה יהיה לנו בניו יורק, שם פילדלפיה יגיעו למפגש הלוזריות הגדול. לאנדי ריד ולקבוצה שלו יש הרבה קבלות בנוגע להפסדים כואבים, אבל הם יפגשו את איליי בכושר שיא ולא יצליחו למנוע ממנו להפסיד לג'איינטס את המשחק. ניצחון לאיגלס.

בשאר המשחקים ה-AFC יעשה עימנו חסד, כשהניו יורק ג'טס ינצחו את מינסוטה ופיטסבורג יכו בקרוליינה. סן פרנסיסקו כבר ניצחה את סיאטל, וגם גרין ביי בנצחון על דטרויט וסט לואיס, שתנצח את אוקלנד, ישמרו על סיכוי תיאורטי.

דאלאס שומרת על המקום הראשון שלה בבית עם מאזן 5:9, כשפילדלפיה דולקת אחריה עם 6:8 בדרך לחגיגת חג המולד הגדולה בינהן במוקד המחזור הבא.

בתמונת הווילד-קארד המצב הוא: פילדפיה בודדה עם מאזן 6:8. אחריה הג'יאנטס ואטלנטה עם 7:7, ומגמגמות בעקבותיהן מינסוטה, קרוליינה, סן פרנסיסקו, גרין ביי וסיינט לואיס עם 8:6.

המחזור ה-16 מתחיל ביום חמישי במפגש שמשום מה יש לו השלכות פלייאוף, בין מינסוטה לגרין ביי, והעונה של ברט פארב תמשיך עוד טיפ-טיפה. אטלנטה תארח את קרוליינה לעוד אחד מהמשחקים האלה שכל קבוצה יכולה להפסיד בו, והפעם המפסידה תהיה הקבוצה המקומית שממשיכה לאבד גובה. מי שתנצל את זה תהיה הניו יורק ג'איינטס, שתפתיע בבית את ניו אורלינס. העונה של סט לואיס תסתיים בהפסד ביתי לוושינגטון, וסן פרנסיסקו תשמור על סיכוי קלוש בנצחון ביתי על אריזונה.

במאנדיי נייט דאלאס תזכה בראשות הבית שלה עם ניצחון ביתי על פילדלפיה, מה שיוביל שמצב הבא בתמונה הווילד-קארד: פילדלפיה וניו יורק עם מאזן של 7:8 משאירות סיכוי ששלוש קבוצות יעלו מאותו בית. מי שיקוו לקלקל את זה יהיו אטלנטה, קרוליינה, סן פרנסיסקו וגרין ביי, כולן עם מאזן 8-:7.

המחזור האחרון יתחיל בשבת, כשהג'איינטס נוסעים לוושינגטון ובצורה מפתיעה ביותר יצליחו לא להפסיד ולהבטיח כרטיס ראשון לווילד-קארד. כל מה שפילדלפיה צריכה לעשות זה לנצח בבית את אטלנטה ולסגור את הסיפור, אבל זה לא יקרה, וה-NFC ישלח קבוצה עם מאזן של 8:8 לפלייאוף. הבעיה שקרוליינה, שתפסיד בניו אורלינס, סן פרנסיסקו, שתפסיד בדנבר, וגרין ביי, שתפסיד בשיקגו, לא יצליחו לנצל את העובדה הזאת ויסיימו את העונה עם מאזן שלילי מוצדק. זה ישאיר את אטלנטה ופילדלפיה היחידות עם מאזן 8:8, ואז הנצחון של אטלנטה יהיה מה שישלח אותה להפסיד בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully