וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניטז מחכה לבארסה

15.12.2006 / 18:49

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות, הפגישה בין שתי האלופות האחרונות. לפורטה: "אני מרוצה". ריאל -באיירן, פורטו-צ'לסי, אינטר-ולנסיה

הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות נערכה היום (שישי) במשרדי אופ"א בשוויץ. 16 הגדולות של אירופה, שחולקו לשתי קטגוריות, יתעמתו ביניהן במפגש בית וחוץ. את המשחק הראשון יארחו הקבוצות כסגניות בבתיהן ב-20/21 בפברואר. משחקי הגומלין ישוחקו ב-6/7 במרץ.

שני מפגשי ענקיות סיפקה ההגרלה. אלופת אירופה, ברצלונה תשחק מול ליברפול. האנגלים, שזכו בגביע ב-2005, יתארחו ראשונים בקאמפ נואו, והמשחק המכריע יתקיים באנפילד. בקרב ספרדי-גרמני לוהט תארח ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו את באיירן מינכן.

יתר משחקים: פורטו - צ'לסי, סלטיק - מילאן, פ.ס.וו איינדהובן - ארסנל, ליל - מנצ'סטר יונייטד, רומא - ליון, אינטר - ולנסיה.

מוריניו חוזר לפורטוגל

ברצלונה - ליברפול

הכדורגל הווירטואוזי וטכני של פרנק רייקארד יתמודד ראש בראש עם הכוח, העוצמה והמהירות של החבר'ה של רפא בניטז. אין ספק מי הפייבוריטית והקבוצה הטובה מבין השתיים, אבל החישובים הללו לא עשו רושם על ליברפול ב-2005, אז הדהימו את היבשת עם זכייה בצ'מפיונס. ליאו מסי לא יהיה כשיר לצמד המפגשים, אבל אטו צפוי להיות על המגרש, וזה חדשות מצוינות מבחינת הקטלונים. מדובר, בעצם, במעין דרבי ספרדי, עם בניטז, האקסים של בארסה לואיס גרסיה ופפה ריינה, וצ'אבי אלונסו.

ריאל מדריד - באיירן מינכן

כששתי הענקיות מספרד ומגרמניה שלטו בכדורגל האירופי, הן נפגשו שוב ושוב, וזו תהיה הפעם הרביעית בשבע השנים האחרונות שהן רואות אחת את השנייה בשלב הנוק אאוט. בפעמיים האחרונות ריאל יצאה עם ידה על העליונה, אבל קשה להגיד שיש לכך איזושהי משמעות. מי שמחפש (בכוח) פיקנטריה ישמח לשמוע שזה יהיה דרבי בין שני הולנדים ששיתפו פעולה במדי פ.ס.וו, רוד ואן ניסטלרוי המדרידיסטי ומארק ואן בומל המינכנאי. קשה להגיד שיש פייבוריטית, אבל אם תתעקשו, אז באיירן, אבל רק כי המשחק השני מתקיים באליאנז ארינה.

פורטו - צ'לסי

הפורטוגלים, שזכו בגביע ב-2004 עם ז'וזה מוריניו, יפגשו אותו ואת קבוצתו האנגלית בקרב פיקנטי. המנג'ר, שנמצא שנתיים בלונדון, עדיין לא השיג את הגביע הנכסף במקום עבודתו ה(כבר לא כל כך) חדש, והדרך לשם העונה מתחילה דווקא מול קבוצתו לשעבר. שום תוצאה מלבד מעבר של האנגלים לרבע הגמר לא תתקבל בהבנה בסטמפורד ברידג'.

סלטיק - מילאן

הסקוטים אמנם קיבלו יריבה עם שם גדול, אבל איך שהרוסונרי נראים כעת, שום תוצאה לא תפתיע באמת. אם סלטיק תשיג תוצאה טובה בפארקהד, החבר'ה של גורדון סטראכן יעשו את הדרך לסן סירו ללא פחד. מצד שני, ייתכן כי מילאן תגיע לצמד המשחקים מחוזקת באיזו רכישה או שתיים בחלון ההעברות של ינואר.

פ.ס.וו איינדהובן - ארסנל

ההולנדים סיימו כסגנית בית ג' ויפגשו את פיינאליסטית השנה שעברה. האנגלים, שמציגים יכולת רעה בליגה, ינסו להתמקד באלופות. רובין ואן פרסי שיחק שמונה שנים ביריבה המרה של פ.ס.וו, פיינורד, ומבחינתו מדובר בדרבי אישי. כמאמר הקלישאה, עם האוכל דאשתקד בא התאבון דהיום (פתגם סיני עתיק), וארסן ונגר לא מתכוון לסיים את הקמפיין האירופי שלו בשלב כל כך מוקדם. השאלה המרכזית היא אם יתרון הביתיות במשחק השני יהווה באמת יתרון באצטדיון האמירויות הענקי והמנוכר (ועם הצעיפים של אוהדי טוטנהאם בתוך יסודות המבנה)

ליל - מנצ'סטר יונייטד

הצרפתים קיבלו הגרלה קשה מאוד, את מוליכת הליגה האנגלית, שמצויה בכושר נפלא. בעונה שעברה השתיים היו באותו בית, ואחרי תיקו מאופס באולד טראפורד, ליל ניצחה בביתה ועלתה על חשבונה של הענקית האנגלית לשמינית הגמר. אם כן, זוהי הזדמנות מצוינת לנקמה, מה גם שמכל 16 הקבוצות בשלב הזה, ליל נראית כקבוצה החלשה ביותר.

רומא - ליון

בקרב מעניין נוסף ייפגשו האיטלקים את האלופה ומוליכת הליגה הצרפתית, שרוצה להגיע רחוק השנה במפעל. אבל את זה היא אומרת כל שנה. עם כל הכבוד לפרנצ'סקו טוטי ולחבריו, שנלחמים העונה על הסקודטו, ליון פייבוריטית להעפיל לרבע הגמר בפעם הרביעית ברציפות.

אינטר - ולנסיה

הנראזורי מסתערים השנה על כל המסגרות. הספרדים ינסו לעצור אותם כבר בשלב שמינית הגמר. זו הפעם הרביעית בשש השנים האחרונות שהשתיים נפגשות, כשלרוב אינטר היא זו שקוצרת את ההצלחות. ולנסיה בינתיים פצועה ושסועה בבעיות חברתיות, בעוד "האלופה" האיטלקית נמצאת בכושר מזהיר. השאלה אם זה יהיה המצב בעוד חודשיים.

בבארסה מרוצים

נשיא ברצלונה ז'ואן לפורטה נשמע מרוצה אחרי היוודע ההגרלה. "אני שמח לקבל את ליברפול, הם אחת הקבוצות שקיוויתי שנפגוש, אין ספק שויהיו שני משחקים יוצאים מן הכלל", אמר. "הם קבוצה חזקה שמשחקת כדורגל פיזי, ויש בה שחקנים שמכירים אותנו טוב מאוד, כמו לואיס גרסיה וצ'אבי אלונסו. אבל אנחנו עדיין האלופים, וצריך לעבור דרכנו בדרך לגביע.

המאמן הספרדי של ליברפול רפא בניטז ישר נכנס לעמדת האנדרדוג. "יש לנו חודשיים להתכונן למשחק האלה, ואין לנו מה להפסיד", הצהיר. "היו לי חוויות טובות בקמפ נואו כמאמן ולנסיה, והעובדה שהמשחק השני יהיה אצלנו באנפילד היא משמעותית מאוד".

הדיבור באנגליה סביב עם המפגש בין מנ' יונייטד וליל הוא הרצון לנקמה. "הם קבוצה טובה שרק הולכת ומתחזקת, אבל אנחנו טובים בהרבה מבשנה שעברה", אמר. "יש לנו שחקנים צעירים ומצוינים שיכולים לסחוב אותנו גבוה".

רוברטו מנצ'יני ניסה ללכת על הקו הדק בין המחמאות ליריבה וההקלה מכך שנמנעו ממפגש עם אחת מהגדולות. "עד פברואר כל הפצועים שלהם יחזרו, והססגל המלא שלהם היה בצמרת הליגה הספרדית", הסביר מאמן אינטר. "זה נכון שוולנסיה לא הייתה אחת מהקבוצות שממש רצינו לא לפגוש, אבל בכל מקרה לא יהיה פשוט. בעונה שעברה היינו פייבוריטים מול ויאריאל ברבע הגמר - ועפנו".

מצד שני, גם בוולנסיה לא ממש נפלו מהכסא. "בחדר ההלבשה השחקנים נשמעו מרוצים", אמר פרננדו מוריינטס. "אנחנו כל כך רוצים לעבור אותם, ומקווים שזה מה שאכן יקרה".

סגן יו"ר ארסנל דייויד דין היה מרוצה מכך שקבוצתו לא קיבלה את ברצלונה בהגרלה. "השנה אנחנו מתכוונים להגיע לגמר ולזכות בתואר, אז בדרך צריך לנצח את כל הקבוצות", אמר. מאמן פ.ס.וו רונאלד קומאן נשמע בטוח: "ארסנל לא הקבוצה הקשה ביותר שיכולנו לקבל, אבל היא גם לא הקבוצה הקלה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully