וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה שווה זהב, גם כסף בא בחשבון

15.12.2006 / 11:17

הוועד האולימפי פירסם את הקריטריונים לאולימפיאדת בייג'ינג. אריק זאבי, ניקי פאלי, קליגר את גל ורם את ארליך התייחסו לציפיות מהם

מערכת וואלה!

ראשי הוועד האולימפי פירסמו אתמול (חמישי) את הקריטריונים להשתתפות במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 והמגמה שלהם היא ברורה. הביקורת הרבה אחרי אולימפיאדת אתונה 2004 הספיקה להם והם לא מתכוונים לספק יותר תירוצים על הבינוניות של הספורטאים הישראלים. התנאים להשתתפות באולימפיאדה הקרובה הוקשחו ורק ספורטאים בעלי סיכוי לגמרים בכל אחד מהענפים השונים, יטלו חלק בבייג'ינג 2008.

הוועד האולימפי הציג שלוש מטרות עיקריות לקראת המשחקים בסין: 1. זכיה נוספת במדלית זהב שתמשיך את הזכיה ההיסטורית של גל פרידמן באתונה. 2. מדליסטית אולימפית ראשונה מאז יעל ארד שהייתה היחידה שעשתה זאת בברצלונה 92'. 3. השתתפות ישראלית באחד מענפי הכדור, כאשר הציפיות הן מהנבחרת הצעירה, שתתמודד באליפות אירופה ביוני 2007.

הספורטאים יוכלו לקבוע את הקריטריונים החל מינואר 2007 ועד ליוני 2008. ספורטאים שיעמדו בקריטריון ב-2007, יצטרכו לעמוד בקריטריון כשירות נוסף בשנה האולימפית, שיהיה קל יותר, וזאת על מנת להוכיח שהם בכושר סביר לאולימפיאדה. כמו כן, הוועד האולימפי יבחר שלושה ספורטאים צעירים שלא יהיו חייבים לעמוד בקריטריון הישראלי, אלא רק בבינלאומי (הקל יותר) במטרה שאלה יסעו לבייג'ינג ויצברו נסיון לקראת משחקי לונדון 2012.

אחרי שפורסמו הקריטריונים, אנשי הוועד האולימפי העניקו פרסים ותמריצים כספיים לספורטאים המצטיינים של השנה. שייטי ה-470. גידי קליגר ואודי גל, שזכו במדלית הארד באליפות העולם האחרונה בסין, זכו בתואר ספורטאי השנה והתחלקו בפרס כספי של 35 אלף ש"ח. אלכס אברבוך, שזכה בפעם השניה בקריירה באליפות אירופה בקפיצה במוט, זכה לתמריץ כספי של 42 אלף ש"ח. עוד אחד מהמרוויחים הגדולים היה תום חובב, שסיים השנה במקום השני באליפות אירופה בטאקוונדו. בסך הכל חולקו תמריצים בגובה של 400 אלף ש"ח ל-35 ספורטאים ומאמניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully