וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אני אוהב את אייברסון?

רונן דורפן

15.12.2006 / 10:16

רונן דורפן מספר על הפעם הראשונה בה ראה את AI, הדבר הכי קרוב למוחמד עלי שקיים היום באמריקה. מתוך הבלוג של רונן דורפן

למה אני אוהב את אייברסון? כנראה כי ראיתי אותו לראשונה בגודל טבעי בסיטואציה שלא שוכחים. זה היה משחק בין ג‘ורג‘טאון לוילאנובה בטורניר הביג איסט, וזה במקרה היה יום השנה ה-25 לקרב הראשון בין מוחמד עלי לג‘ו פרייזר במדיסון סקוור גארדן. במחצית הוציאו את פעמון האגרוף של הגארדן וצלצלו בו לכבוד המאורע. אחד המהלכים הראשונים של המחצית השניה הבהירו מיהו אלן אייברסון ומדוע בדרכו הוא מזכיר את עלי.

וילאנובה בודדה עליו את הכוכב שלה, קרי קיטלס, על חצי מגרש. שמונת השחקנים האחרים הלכו לצד השני של המגרש. מאמן אירופי היה חותך ורידים מאקט אמוציונלי כזה אבל כדורסל באמריקה קשור גם לעליונות של הזכרים בעדר. קיטלס גבוה מאייברסון בכחצי ראש ויש לו קליעה מצוינת. אלמנט אחר שהזכיר את פרייזר-עלי היה שקיטלס, כבר בגילו הצעיר היה כומר בכנסיה, שמעתי את אחד האוהדים המיליטנטים של אייברסון מכנה אותו ”הדוד תום“, ואייברסון בגילו הצעיר היה כבר אסיר משוחרר. המושל חנן אותו אחרי שדפק למישהו כדור באולינג בראש במהלך קטטת שחורים-לבנים.

קיטלס החזיק בכדור ואייברסון הביט בו בעיניים. קיטלס התמהמה. ואז, מול מדיסון סקוור גארדן מלא, אייברסון דפק בעוצמה עם שתי הידיים שלו על הפרקט והזמין אותו לתקוף. שמעו את צליל הדפיקה בפרקט בכל האולם. קיטלס נגרר אל עולם בו אין לו סיכוי. הוא לא עלה לקליעה מרחוק. הוא לא מסר. הוא היה חייב לנסות את הצעד הראשון שלו מול אייברסון. בשניה בה הכדור ירד לרצפה אייברסון חטף אותו ונדמה לי שבתוך 3 אלפיות השניה הוא כבר הטביע בצד השני. הוא לא עלה גבוה. אבל הוא השליך בעוצמה את הכדור אל תוך הסל כך ששחקני וילאנובה נאלצו לחפש אותו בין הצופים בשורות הראשונות.

אחרי המשחק בשיחות עם העיתונאים שמסקרים את ג‘ורג‘טאון התבררו לי כמה דברים מדהימים. כמו חלקים מסיפור החיים של אייברסון שהוא בושה גדולה לאמריקה. אבל הכי מצא חן בעיני שאייברסון מצייר.

מחפש בית חדש

20 שנים קודם לכן אייברסון כנראה לא היה מגיע לNBA. הוא היה מסיים כמו ארל מניגולט. כדורסלן רחוב שמביס אלופים מהNBA. אבל בספורט האמריקני המקצועני המודרני אייברסון נקלט. ועל הזעם והכשרון סחב את עצמו אל גמר הNBA ותואר MVP. כמה הוא שנוי במחלוקת? הערך ”אלן אייברסון“ בוויקיפדיה, הוא כנראה הערך היחיד בתחום הספורט שהאניציקלופדיה המקוונת חוסמת לעריכה על ידי אנשים לא מוסמכים.

עכשיו הוא יושב בבית. תקציר האירועים: הוא ביקש טרייד, פילדלפיה הסכימה, אבל שלחה אותו לשבת בינתיים בבית. בעולם שהוא כאילו חסר רגשות ראשי פילדלפיה ספגו תשעה הפסדים רצופים רק כי נמאס להם לראות אותו בסביבה. עכשיו מישהו בקבוצה אחרת צריך לקחת הימור עצום. לתת לפילדלפיה מחיר רציני. ואם אייברסון יעשה בעיות, להיצלב ציבורית בכללי המוסר האמריקאי. סקופ ג‘קסון, פרשן בESPN כבר כתב שזו לא יכולה להיות קבוצה באזור לא-אורבני. כלומר לא באזור בו הרפובליקנים מנצחים בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully