וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלאדה זה משחק מכריע, בית"ר לא"

לי בוץ

12.12.2006 / 17:20

למרות מפגש הצמרת ביום ראשון, את יצחק שום מעניין רק המשחק בגביע אופ"א מול מלאדה . טל חן חש ברע וייעדר מול הצ'כים

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

הפועל ת"א כינסה הערב (שלישי) את מסיבת העיתונאים המסורתית לפני משחקה מחר (21:45, שידור ישיר בערוץ 10) בגביע אופ"א מול מלאדה בולסלאב. תיקו יספיק לאדומים על מנת לחבור למכבי חיפה ולעלות לשלב הבא בגביע אופ"א, אך בהפועל מדברים על ניצחון.

הפועל ת"א תחסר במשחק את הבלם טל חן, שהתלונן על סחרחורות במהלך האימון המסכם ולאחר שהקיא פונה לבית החולים. נראה כי הסיבה לסחרחורות שחש הבלם, מקורן במכה שספג הבלם מחלוץ בני יהודה, ליאור אסולין, במשחק בין הקבוצות ביום שבת. חן יעבור בדיקות נוספות, אך בקבוצה הוחלט שלא לסכנו ולכן הוא לא ישחק מחר. וואליד באדיר צפוי לתפוס את מקומו של חן בהגנה, כשיוסי אבוקסיס ישוב להרכב אחרי שישב על הספסל במשחק מול בני יהודה.

יצחק שום, מאמן הקבוצה, אמר: "המשחק מחר שונה מכל המשחקים ששיחקנו עד היום. זה משחק מכריע, כמו גמר גביע, ואחר כך אין אפשרות לתקן. המשחק הוא חג עבור כל שחקן שישתתף בו ונקווה שהחג יהיה מתוק ושנצליח לעלות שלב. כל השחקנים מודעים לחשיבות של המשחק. אמנם יש לנו כמה פצועים, אבל אחרי האימון נדע הרבה יותר ונקווה שכולם יהיו מוכנים. לא הייתה קבוצה בארץ, גם לא הנבחרת, שניצחה שלושה משחקי חוץ ולכן יהיה חבל אם לא נעלה".

שום: "הצ'כים מכירים אותנו"

על העובדה שלהפועל מספיק תיקו בכדי לעלות שלב, אמר המאמן: "אנחנו עולים כדי לנצח בכל משחק. נשחק באותה שיטה. אולי בעיני אנשים מסויימים זה ייראה יותר התקפי או פחות התקפי, אבל נשחק את המשחק שלנו. אם הם יתקיפו נצטרך להתגונן, אבל נקווה שאנחנו נהיה אלו שיתקיפו. אם ננצח זו תהיה הצלחה גדולה. אני לא רוצה לדבר על כישלון במקרה של הפסד".

שום גם התייחס לעובדה שביום ראשון מחכה לקבוצה משחק לא פחות חשוב, מול בית"ר ירושלים בליגה: "אני מאמין שאפשר להצליח גם באירופה וגם בליגה, אבל המשחק מחר זה הדבר הכי חשוב לי כרגע. על הליגה נחשוב בסוף השבוע. אני לא יודע מה אני מסכן בליגה, פחות מעניין אותי מה שקרה עד עכשיו ומה שיקרה בהמשך. מעניין אותי רק מחר".

על העובדה שבדרך כלל אחרי משחקים באירופה מפסידות הקבוצות הישראליות בליגה, דבר שקרה גם להפועל ת"א, אמר שום: "אני לא חושב לרגע שהייתה נפילה במשחק נגד אשדוד וראיתי את המשחק יותר מפעם אחת. בבתים של הפועל ושל מכבי חיפה באופ"א אחרי השבוע שעבר, אף קבוצה לא ניצחה, לא רק הפועל. אנחנו לא משחקים מול קונוסים, אלא מול יריב שלפעמים גם יותר טוב ממך".

שום המשיך והוסיף על הליגה: "אנחנו עושים מאמץ כדי לא להיפגע מההשתתפות באירופה, אבל בשביל זה צריך להחזיק קאדר של 22 שחקנים באותה רמה ובכדורגל הישראלי אין קבוצה שיכולה לעמוד בזה. אני חוזר ואומר, מחר זה משחק מכריע, ביום ראשון ממש לא".

אחרי שנחתו בישראל התבטאו שחקני ואנשי מלאדה ואמרו שלהפועל היה הרבה מזל מול פ.ס.ז', כשנשאל אם לדעתו מדובר בזלזול של הצ'כים, ענה שום: "הם לא מזלזלים. הם עוקבים אחרינו ויודעים עלינו כל פרט ופרט. בכל משחק כדורגל, מעבר ליכולת יש טיפת מזל. אם המזל ישחק לטובתנו אני שמח. אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים. אנחנו משחקים מול קבוצה ממדינה עם רמת כדורגל הרבה יותר גבוהה משלנו ואנחנו נותנים כבוד לכל קבוצה".

על השאלה האם ניתן יהיה לשחזר את ההישג מעונת 2001/2 אמר המאמן: "עד עכשיו שיחזרנו הרבה דברים טובים ואני לא רוצה להתעסק בעבר. עברו מאז כבר חמש שנים והגיע הזמן שלנו לעשות דברים יפים באירופה".

לגבי העובדה שרק 7,000 מאוהדי הפועל הבטיחו את מקומם בבלומפילד למשחק, אמר המאמן: "אני מבקש ופונה לכל האוהדים שמתנדנדים וחושבים לא להגיע למשחק, לעשות כל מאמץ אפשרי להגיע לאצטדיון כי גם אני, גם הצוות המקצועי וגם השחקנים מצפים לבלומפילד מלא מחר".

מאמנה של מלאדה, דושאן אוהרין ג'וניור, דווקא נשמע מאוד אופטימי: "הסיכויים הם 50-50. הפועל היא קבוצה טובה מאוד שעשתה חיים קשים לפאריז סן ז'רמן. אנחנו חייבים לנצח, יש לנו התקפה טובה ואנחנו צריכים להבקיע לפחות שער אחד. זה יהיה כישלון אם לא נעלה שלב. ההתקפה של הפועל מצויינת ואנחנו צריכים להיזהר בהגנה. טועמה ורמוט ואוגבונה הם שחקנים טובים מאוד. נצטרך לשחק התקפי, זה יהיה משחק טוב לפחות בהתקפה".

אנטבי ובאדיר כשירים

טל חן, התראיין עוד בטרם חש ברע ואמר: "המטרה שלנו היא קודם כל לעלות. אם זה יגיע אחרי כדורגל יפה וניצחון זה יהיה פנטסטי, אבל למשחקים כאלה צריך להגיע למטרה בכל מחיר. אם נעלה זו תהיה הצלחה אדירה, מעבר למה שכולם ציפו מאיתנו. אני אופטימי לקראת המשחק ולא רוצה לדבר חלילה על הפסד. תיקו נגד יריבה חזקה זה לא משהו פשוט, אבל לא נבוא לשחק על תיקו כי אם נעשה את זה נישאר רק עם הליגה שלנו".

"יש לנו שני יתרונות מחר", הוסיף הבלם, "הקהל זה היתרון הראשון שלנו ואני מאמין שהוא יגיע. היתרון השני הוא שתיקו יספיק לנו. אם זה היה הפוך, ולמלאדה היה מספיק תיקו אז היינו בנחיתות מסויימת. אני שמח שהגעו למצב שהכל תלוי בנו".

כמו מאמנו, גם חן התפנה לדבר על הקהל: "אני נמצא בהפועל ארבע שנים והקהל מעולם לא איכזב אותי. אני סמוך ובטוח שגם הפעם האוהדים לא יאכזבו אותי ויגיעו בהמוניהם. יהיה משחק פתוח וקשה, הצ'כים יבואו לנצח וזה יסתיים לכאן או לכאן. נעשה את המקסימום שזה יסתיים לטובתנו".

חן התפנה לדבר הליגה והפתיע עם תשובה שלא בטוח שכל האוהדים יאהבו: "אני לא חושב שאירופה פוגעת לנו בליגה. אנחנו במצב טוב בליגה. אין שום סיכון בליגה, אנחנו הפועל ת"א, אנחנו לא קבוצה קטנה, אנחנו צריכים להיות בכל המסגרות במיטבנו. הקצנתי ואמרתי שהמשחק מחר הוא המשחק הכי חשוב של המועדון בשנים האחרונות. המשחק מול בית"ר הוא באמת חשוב אבל המשחק מחר הוא לפני בית"ר וזה מה שחשוב".

חן גם סיפק הסברים: "אני חושב שיש מוטיבציה גדולה יותר בגביע אופ"א וכמה שאתה מנסה להגיע מוכן לליגה כמו לאופ"א, יש משהו באירופה שגורם לך להגיע נחוש יותר, מוכן יותר ולהוכיח את עצמך יותר. בליגה אנחנו משחקים שנה אחרי שנה, באירופה אין לנו את הפריבילגיה הזו. הלוואי והייתה לנו, אבל זו הסיבה שבאירופה אנחנו רוצים קצת יותר".
הפועל ערכה את האימון המסכם שלה בבלומפילד לעיני כעשרה צופים, שבאו לדרבן את הקבוצה. האוהדים דרשו מהחניכים של שום לשים לב למשחק מול בית"ר ירושלים ביום ראשון. אחרי האימון תצא הקבוצה למלון במרכז, שם תשהה עד היציאה למשחק.

יגאל אנטבי ו-וואליד באדיר ערכו אימון מלא וצפויים להיות כשירים למשחק. בהמשך למה שאמר במסיבת העיתונאים, שום תירגל מערך שכלל שלושה קשרים אחוריים, עם באדיר, שי אבוטבול ויוסי אבוקסיס, אך לאחר שהתברר שטל חן ייעדר מהמשחק, נראה כי גילי ורמוט ימשיך לפתוח. בהגנה נראה כי דני בונדר ימשיך לקבל את הקרדיטבעוד שיגאל אנטבי יחזור לעמדת המגן השמאלי על חשבונו של מאור פרץ.

הרכב משוער: שביט אלימלך, דני בונדר, חאבייר פאאס, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, יוסי אבוקסיס, שי אבוטבול, גילי ורמוט, סלים טועמה, אליניב ברדה, זיטו אוגבונה.

מלאדה: מירוסלב מילר, מילוש בז'ז'ינסקי, יאן ריינוך, פלט מריאן, ירוסלב נסוואדבה, תומאש בלצ'ק, מרטין אברהם, מארק מטיובסקי, תומאש פולאצ'ק, מארק קוליץ', יאן קיסלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully