וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבישלי מונה למנג'ר ווסטהאם

13.12.2006 / 17:21

מאמן צ'רלטון לשעבר יחליף על הקווים באפטון פארק את אלן פארדיו המפוטר. היו"ר אגרט מגנוסון: "זהו יום גדול עבור ווסטהאם"

אלן קרבישלי, לשעבר מנג'ר צ'רלטון, קיבל היום (רביעי) באופן רשמי את משרת מנג'ר ווסטהאם, יומיים לאחר פיטוריו של אלן פארדיו. קרבישלי היה המועמד המועדף על אגרט מגנוסון, היו"ר החדש של המועדון.

במסיבת העיתונאים בה הוצג רשמית כמנג'ר הפטישים אמר קרבישלי: "אני מאושר עד עמקי ליבי. אני מצפה בקוצר רוח לאתגר, זו זכות גדולה להיות כאן. אם בגיל 16 היו אומרים לי שיום אחד אני אאמן את ווסטהאם, הייתי חושב שזה בלתי אפשרי. אני מאוכזב עבור אלן פארדיו, אני מכיר אותו היטב. אבל זה העולם בו אנחנו חיים כרגע".

בנוגע לחיזוק הקבוצה, אמר קרבישלי: "אנחנו צריכים לעשות רכש, ונעשה זאת, אבל קודם כל אני צריך להפגש עם השחקנים, כולם זקוקים לזריקת מרץ. השחקנים הם אותם שחקנים שנהנו מעונה נהדרת בעונה שעברה, והם הרבה יותר טובים מאיך שהם נראים כרגע. לקבוצה הזו יש פוטנציאל להיות בחלק העליון של הטבלה". משחקו הראשון בקבוצה יהיה בשבת, מול המוליכה מנצ'סטר יונייטד.

מגנוסון שפע מחמאות למנג'ר החדש שלו: "אני מאושר מכך שאלן הסכים להצטרף אלינו. הוא מנג'ר עם רקורד מוכח ואהבה אמיתית למועדון הזה. הוא עשה עבודה פנטסטית בצ'רלטון ואני יודע עד כמה הוא מוערך ברחבי עולם הכדורגל. זהו יום גדול עבור ווסטהאם יונייטד, ואני בטוח שכעת יש לנו את הצוות האימון הנכון שיצעיד את הקבוצה קדימה". כעוזרו של קרבישלי מונה מרווין דיי, שהיה עוזרו בצ'רלטון במשך שנים, ואף שיחק לצידו במדי ווסטהאם בשנות השבעים.

ופארדיו? ייתכן שכבר בקרוב ימצא עבודה בקבוצתו הקודמת של קרבישלי. צ'רלטון מעוניינת במאמן, לאור הכישלון של לס ריד לחלצה מהתחתית. הוא יקבל מיליון ליש"ט פיצוי על פיטוריו.

אלן קרבישלי, פרופיל: מאמן של קבוצה אחת

אלן קרבישלי חגג לפני כחודש יום הולדת 49. בדיוק הגיל המתאים לקבל את הזדמנות חייו לעשות משהו על הבמה של הגדולות, עם תקציב רכש של 25 מיליון ליש"ט, שמבטיח לו הבוס האיסלנדי החדש של הפטישים. קרבישלי, מנג'ר מוערך מאוד במולדת הכדורגל, כבר לקח את צ'רלטון מתהום הנשייה של הליגות הנמוכות לצמרת/מרכז הפרמייר ליג, אבל לא אימן באף קבוצה חוץ ממנה. קרבישלי שכלל את הכדורגל האנגלי הטיפוסי של בעט ורוץ, בנה קבוצה יציבה, אבל טרם הגיע למועדון גדול יותר, במיוחד עם ציפיות כמו שיש בווסטהאם. עם הרוח החדשה באפטון בפארק והכסף שייזרק שם, לקרבישלי יש צ'אנס להפחיד את הגדולות, אחרי 15 שנות אימון באותה קבוצה. לגבי בניון זה לא נראה ממש מבטיח.

קרבישלי, ששיחק בווסטהאם בין השנים 1975- 1979, הגיע לצ'רלטון כשחקן ב-1984 תמורת 38,000 ליש"ט ששולמו לאסטון וילה עבור הקשר, שגם התנסה לפני כן בבירמינגהאם. קרבישלי הביא תוצאות גם כשחקן, כאשר העלה את צ'לרטון לראשונה מזה 29 שנים לליגה הבכירה, לפני שנמכר לברייטון תמורת 30 אלף ליש"ט ב-1987. שלוש שנים אח"כ, קרבישלי חזר לדרום מזרח לונדון, בהתחלה כשחקן ומאמן מחליף, אך לא עברו אלא מספר חודשים והוא מונה למאמן הראשי, אחרי שמייל פלנגן פוטר (הפרישה הרשמית של קרבישלי הגיעה רק ב-1993). וכך, בגיל 33 בלבד, הפך קרבישלי למנג'ר צ'רלטון, הסמכות המקצועית הבכירה.

אלו היו זמנים קשים לצ'רלטון, ששיחקה בכלל באפטון פארק, בגלל שאצטדיונה הקבוע, "הוואלי", עבר שיפוץ. למועדון לא היה כסף, מעבר לשיפוץ היקר, מה שהעמיד את צ'רלטון בצומת דרכים. ההנהלה היתה צריכה למכור את הכוכבים הגדולים, הידוע שבהם היה רוב לי, על מנת להשלים את שיפוץ האצטדיון. אבל למרות הכאוס והבלגנים הרבים בחדר ההלבשה ובמשרדי ההנהלה, הצליח קרבישלי להעמיד מדי פעם קבוצה גאה ולוחמת, שעלתה למשחקי הפלייאוף על הזכות לעלות לליגה הבכירה. נתונים שיכולים לעודד את אוהדי ווסטהאם המודאגים.

ב-1992 צ'רלטון חזרה ל"וואלי" וב-1996 הצליח קרבישלי להעלות אותה לליגה הבכירה, כמו שעשה כשחקן, דרך משחקי הפלייאוף, בקרב פנדלים מרתק מול סנדרלנד. מאז צ'רלטון נמצאת בפרמייר ליג בקביעות, הישג בפני עצמו, תוך שהיא מגרדת הצלחות נוספות, כמו התבססות בפסגה (1998/9) או סתם בצמרת (2005/6) לפרקי זמן מסוימים. קרבישלי הפך את צ'רלטון לכוח שיש להתחשב בו בפרמייר ליג, גם על-ידי הגדולות. הוא לקח חבורת שחקנים בינונית וגיבש אותה ליחידה חזקה ולוחמנית. קווין קיגאן אפילו המליץ עליו למשרת מאמן נבחרת אנגליה, אחרי שהוא עזב את התפקיד.

צ'רלטון המשיכה לגרד את ההצלחות, וב-2003/4 התמודדה על כרטיס לצ'מפיונס ליג, עד שאיבדה את סקוט פארקר לצ'לסי בחלון ההעברות של ינואר ונעצרה. הכסף שנכנס על פארקר עזר לקרבישלי לחדש את הסגל עם דני מרפי הנהדר, דני רומדהל, ופרנסיס ג'פרס ומאוחר יותר עם החלוץ המרשים דארן בנט, אותו הוא רוצה להביא עכשיו לווסטהאם. שוב, קרבישלי היה אחר המועמדים המקומיים להגיע למשרת מאמן נבחרת אנגליה, הפעם במקומו של סוון גוראן אריקסון, אבל שוב נשאר בחוץ.

באנגליה צ'רלטון וקרבישלי היו כבר לשמות נרדפים. בקיץ, אחרי 15 שנים במועדון, הודיע המנג'ר על רצונו לעזוב. הפרידה נתנה את אותתיה בצ'רלטון הקטנה, שהידרדה לתחתית, מה שהוכיח כי הזיהוי בין המאמן לקבוצה היה מוצדק. לאורך 15 השנים שלו בדרום מזרח לונדון, קרבישלי קיבל לא מעט הצעות מקבוצות גדולות יותר מצ'רלטון ושמו נקשר מדי פעם לאימפריות הענק של הפרמיירליג. בפועל, שום דבר לא יצא מזה, כך שההתנסות היחידה של קרבישלי כמאמן היתה בצ'רלטון. באפטון פארק יש לו הזדמנות להוכיח שהוא מסוגל להצליח בקבוצות נוספות ולעשות דברים יפים עם תקציבים גדולים, כפי שמבטיחים האיסלנדיים. יכול מאוד להיות שזה יבוא גם על חשבון יוסי בניון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully