וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים בסיינה: הזדמנות אחרונה? תלוי איך מסתכלים על זה

שגיא ניר

12.12.2006 / 10:55

בצל איומיו של דני קליין לעזוב, הפועל ירושלים תשחק בסיינה (21:45, ערוץ 1), כשגם הפסד לא יסיים את העונה האירופית שלה

מאז הניצחון על סיינה במחזור השני של היול"ב קאפ (80:85), אי שם בתחילת נובמבר, החיים בהפועל ירושלים רחוקים מלהיות דבש. כבר בניצחון ההוא נזקקה ירושלים לחדות בדקות הסיום כדי להשיג ניצחון ביתי על היריבה הנחושה, אבל את זה ניתן היה לייחס אז לקשיים טבעיים בחיבור של קבוצה חדשה. מאז, רשמו האדומים חמישה הפסדים בתשעת המשחקים האחרונים שלהם, מהם שלושה ביול"ב קאפ. סיינה, להבדיל, הפכה מאז למוליכת הטבלה האיטלקית ולא הפסיקה לנצח באירופה.

האדומים מתחילים להתרגל לחיים ללא מתן נאור שכבר לא ילבש אדום העונה, אלא שהמחליף שלו בחמישייה משתנה בכל משחק. בליגה, בשל החוק הרוסי, זהו גיא פניני. באירופה עושה את זה טימי באוורס, שהצטרף לאחרונה לפסטיבל סימני השאלה לאור ההידרדרות ביכולתו. ובכלל, בירושלים שאחרי המפלה בנהריה (101:66) עדיין לא יודעים כיצד תיראה המהפכה עליה מלחששים כבר שבועות בכל פינה.

החלפת כמה מהזרים, הרעיון המרכזי שנרקם במלחה, נראית כרגע כפיתרון לא פרקטי לאור תזרים המזומנים הדליל במיוחד בימי הנתק עם ארקדי גאידמק. בשבועיים האחרונים היתה ירושלים קרובה לפחות פעם אחת לסיכום עם שחקן זר, אלא שבעיות התקציב מנעו זאת. לחברים אד קוטה, תמאר סליי ויוריצה גולמאץ שוב יינתן אשראי של לפחות משחק אחד, בדרך לעוד כמה ימי חסד בבירה.

מאין יבוא עזרי

ומה עשתה סיינה בינתיים? המאמן סימונה פיאנג'יאני, חבר קרוב של דן שמיר, חווה לא מעט נחת מהקבוצה שלו שאמנם לא מבריקה במיוחד בפרמטרים הסטטיסטיים ביול"ב קאפ, אבל עושה את העבודה עם קבוצתיות, נחישות ומשחק הגנה יציב בדרך הבטוחה לשלב הבא.

סיינה היא מהקבוצות הפחות טובות ביורוליג באחוזי הקליעה מהשדה, אבל נשארת בחיים בזכות לא פחות מ-11 ריבאונדים בהתקפה בממוצע לערב, סיבה ראשונה לדאגה עבור ירושלים. גם בטור האסיסטים הקבוצתיים סיינה מדשדשת, מה שלא מונע מצב בו לא פחות משישה שחקנים קולעים מעל 9.2 נקודות למשחק, שניים (מקינטייר וקאוקינאס) מוסרים מעל 3.5 אסיסטים למשחק וארבעה שקוטפים מעל 4.8 ריבאונדים. אז מאין תבוא הצרה?

כיאה לקבוצה יציבה ומחושבת, סיינה היא גם החוטפת הטובה במפעל עם 15 בממוצע, וזו שמאבדת את מספר הכדורים הנמוך ביותר (פחות מ-10 בממוצע). מבלי ששמטה אפילו משחק בית אחד העונה בכל המסגרות, תגיע סיינה למשחק מול ירושלים בשאיפה להבטיח לעצמה את ראשות הבית כבר השבוע. אבל גם אם זה יקרה, לאדומים עדיין יישאר סיכוי להשתחל לשמינית הגמר.

הכל פתוח, עוד לא מאוחר

ירושלים עם מאזן 4:2 בבית ג', זהה לזה של אוסטנד ואלבא ברלין, כשמעליהן חימקי עם מאזן 3:3 ואקדמיק סופיה עם 2:4. ירושלים תאבק על כרטיס העליה האחרון מול הבלגים והגרמנים, כשהצצה בתכנית המשחקים שנותרה לכל אחת מהקבוצות מראה כי ירושלים במצב הטוב ביותר מבין השלוש. לפחות על הנייר.

אחרי סיינה, תשחק הקבוצה של דן שמיר מול אקדמיק סופיה (בית), אוסטנד (חוץ) ואלבא ברלין (בית), כששלושה ניצחונות יבטיחו העפלה, אולי אפילו מהמקום השלישי. לאוסטנד, שניצחה במלחה, מצפים עוד שלושה משחקי חוץ (מול חימקי, אלבא וסיינה) כשבמחזור הלפני אחרון תארח האלופה הבלגית עם מאמנה שרון דרוקר את ירושלים. גם ניצחון על האדומים עלול שלא להספיק להעפלה במידה והבלגים לא ינצחו לפחות משחק אחד בחוץ. אלבא ברלין, שסוחבת תבוסה ביתית לירושלים, תיסע לסופיה, תארח את אוסטנד ואת חימקי, ותסיים את הבית המוקדם במלחה.

סיינה (מאזן 1:5) וחימקי נראות בטוחות בשלב הבא, כך שלמידת הרצינות שלהן במחזורים האחרונים תהיה השפעה מסויימת על זהות שתי העולות האחרות לשמינית הגמר. מי שעשויה להנות מכך היא אקדמיק סופיה, שתפגוש את השתיים במחזורי הסיום. לירושלים, מי היה מאמין, יישארו רק הפירורים.

עדכון ראשון: 11.12.06, 17:18
עדכון אחרון: 12.12.06, 10:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully