וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי ת"א קיבלו את הצפוני

אסף שקד ולי בוץ

10.12.2006 / 14:04

התל אביביים ניצחו במאבק בבג"צ, למרות שאוהדי בית"ר כבר קנו כרטיסים ליציע המדובר. אוהדי מכבי חטפו 2,200 כרטיסים תוך שעה. נדחו בקשת מכבי ועתירת האוהדים לדחיית המשחק

שעות ספורות לפני שריקת הפתיחה בטדי למשחק בין בית"ר ירושלים ומכבי ת"א, התקבלה החלטת בג"צ לגבי מספר הכרטיסים אותם יקבלו אוהדי מכבי ומקום ישיבתם. אם כן, בג"צ קבע כי האוהדים מתל אביב יאכלסו את היציע הצפוני בטדי, למרות טענות אנשי בית"ר, כשלצהובים יוקצו 2,200 כרטיסים. מכירת הכרטיסים נפתחה בקופות בלומפילד בשעה 15:40, איחור של כ-40 דקות מהמועד שנקבע, ו-2,200 הכרטיסים אזלו תוך פחות משעה.

"חיכינו שם מ-11:00 בבוקר", סיפרו אוהדי מכבי לוואלה! ספורט. "זה בושה וחרפה שפתחו את הקופות רק 4 וחצי שעות לפני תחילת המשחק, אנחנו הרי עוד צריכים להגיע לירושלים. מה שהלך בבלומפילד היה קרוב מאוד להסתיים באסון, ילדים נדחפו, אנשים רמסו אחד את השני בשביל להשיג כרטיס. איפה היו השוטרים שהבטיחו?"

בנוסף לכך, משרדי הכרטיסים בירושלים כבר מכרו כרטיסים ליציע הצפוני לאוהדי בית"ר, למרות הוראת המשטרה להקפיא את הכרטיסים עד להחלטת בג"צ. משרד הכרטיסים "הבימות" שבבירה מכר כרטיסים לאוהדים שהגיעו למקום וגם לאלה שהזמינו בטלפון, לא לפני שווידאו כי מדובר באוהדים ירושלמים.

ואם זה לא מספיק לבלגאן, דוד רוזנטל ממערכת וואלה! מוסיף כי 12 מאוהדי מכבי ת"א רכשו כרטיסים ליציע המזרחי: "אנחנו לא מתכוונים לחכות למשטרה או לבג"צ", אמר אחד האוהדים. "לא הייתה לנו ברירה, אלא לקנות לשם כרטיסים, ואני אומר את זה בלב כבד".

"מדובר בסכנת נפשות", אמרו אוהדי מכבי לוואלה! ספורט. "ששקלאר, לוני, המשטרה, בג"צ או כל מי שלא אחראי למחדל הזה, יישא על מצפונו כל פגיעה שתיגרם לאוהד כזה או אחר בעקבות המשחק הזה".

הבוקר (ראשון), הגישו אוהדי מכבי עתירה משלהם להתאחדות לכדורגל בדרישה לדחות את המשחק. עורך דין אורי קינן, המייצג את האוהדים התל אביביים, הסביר: "יש זעם גדול בעקבות אי הגעת הכרטיסים בזמן. בית"ר ירושלים עברה על תקנון ההתאחדות לכדורגל ואנחנו עתרנו לבג''צ לביטול המשחק. למכבי ת''א יש אלפי אוהדים שיישארו בחוץ וחבל. מה החשש של בית''ר, שיגיעו אוהדים של מכבי ת"א לעודד את הקבוצה שלהם? אנחנו בסך הכל עוסקים בספורט ולא במלחמה". עתירת האוהדים נדחתה על ידי יו"ר ההתאחדות, איצ'ה מנחם, והיועץ המשפטי, עו"ד אורי שילה, שהבטיחו לאוהדי מכבי המתוסכלים כי בית"ר תעמוד לדין על התנהלותה בימים האחרונים.

גם הנהלת מכבי ת"א שלחה מכתב להתאחדות ולוועדת הליגה והגביע בבקשה לדחות את המשחק. זאת בטענה שההתנהלות בימים האחרונים מנוגדת לתקנות ההתאחדות לכדורגל ופוגעת בערך הספורטיבי של המשחק, כאשר לא ניתן לאוהדי הקבוצה זמן סביר לרכישת כרטיסים והגעה לבירה. בקשה זו נדחתה על ידי ההתאחדות בטענה כי על מנת לדחות משחק יש לכנס את הנהלת ההתאחדות, דבר שלא ניתן לעשות ביום המשחק.

אורי משיח ואיציק קוסמן, מראשי חוגי האוהדים של מכבי, הגיבו על האירועים: "עשו לנו את אחד הדברים הכי גועליים שעשו לאוהדים אי פעם. אנחנו שואלים מדוע לא נשמע קולו של לוני הרציקוביץ'? לוני אשם בכך שהוא לא דואג לאוהדים שלו. מכבי היתה צריכה לעתור, לא להגיש מכתב שידעו שלא יתקבל. במקום זה שלחו אותנו האוהדים לריב עם ההתאחדות, כמה שעות לפני משחק".

התאחדות הכדורגל הגישה לתובע מטעמה תלונה כנגד התנהלות בית"ר ירושלים וולדימיר שקלאר בנושא מכירת הכרטיסים למשחק. בתלונה התבקש התובע להעמיד את בית"ר והיו"ר לדין משמעתי.

יו"ר בית"ר ירושלים, ולדימיר שקלאר, הגיב באתר הרישמי של המועדון על אירועי הבוקר: "אני מאוכזב מאוד מכך שאוהדי בית"ר ירושלים לא יוכלו לעודד את קבוצתם מהיציע הצפוני עם זאת, אני בהחלט חושב שהעתירה שהגשנו תביא לפריצת דרך, וההחלטה של בית המשפט לדון בעתיד בסידורי הביטחון וקביעת נהלים במגרשי כדורגל היא החלטה חשובה מאוד. מתחילת המאבק לא היה לי שום רצון לפגוע באוהדי מכבי ת"א, זהו מאבק לטובת כלל הקבוצות ולמען כל הליגה".

מזרחי הפתיע ויפתח עם פביאני במקום פינטו

ואמור להיות גם משחק. לאחר 2 ניצחונות רצופים, מארחת בית"ר ירושלים את מכבי ת"א למשחק צמרת נוצץ, כמו בשנות התשעים היפות של השתיים. יוסי מזרחי הפתיע והחליט ברגע האחרון לפתוח עם כריסטיאן פביאני בחוד ההתקפה, על חשבונו של ג'ואנו פינטו, שירד לספסל. גם הקשר- חלוץ ברק יצחקי, שהרשים באמצע השבוע במשחק האימון מול האולימפית, עשוי לקבל דקות משחק.

תומר בן יוסף ימשיך לשבת על הספסל ואילו אריק בנאדו ימשיך לקבל קרדיט לצידו של שמעון גרשון. בחוליית הקישור ימשיך מזרחי לפתוח עם ארבעה קשרים, שיהיו מורכבים מדרק בואטנג בחוליית הקישור האחורי וגל אלברמן, מיכאל זנדברג ומילובאן מירוסביץ' בחוליית הקישור ההתקפי. בחוליית ההתקפה שקל מזרחי לערוך שינוי, אך בסופו של דבר יפתח עם הצמד תמוז את פינטו. על הספסל ימתינו עמית בן שושן, ברק יצחקי וכריסטיאן פביאני.

ברק יצחקי אמר לקראת המשחק: "אני מתרגש מאוד לקראת המשחק כאילו זה המשחק הראשון שלי בבית"ר. הרבה זמן לא שיחקתי ועד כה ראיתי את בית"ר משחקת בטדי כשישבתי ביציע. משחקים מול מכבי ת"א תמיד היו גדולים ועד היום אני זוכר את הניצחון עליהם בטדי 2:3 בעונת 04-05. אני חושב שכל הדיבורים על היציע הצפוני לא אמורים להשפיע עלינו השחקנים והמטרה שלנו היא ברורה- לקחת את 3 הנקודות ולשמור על המקום הראשון".

הרכב משוער: איציק קורנפיין, אריק בנאדו, שמעון גרשון, יואב זיו, דוד אמסלם, דרק בואטנג, גל אלברמן, מיכאל זנדברג, מילובאן מירוסביץ', טוטו תמוז וכריסטיאן פביאני.

אלי כהן לשחקניו: נצלו את גרשון, אמסלם וזיו

מכבי מגיעה למשחק לאחר שישה משחקים ללא הפסד ובמומנטום נהדר, כשהשחקנים הצהובים יודעים כי ניצחון על קבוצת המיליונים של ארקדי גאידמק יהווה הצהרת כוונות רצינית, לאחריה כבר לא יוכלו להכחיש כי הצהובים הם חלק בלתי נפרד מהמאבק על התואר הנכסף.

במהלך האימון בחן כהן שתי אפשרויות ל-11 שיפתחו מחר - האחת עם ליאור ז'אן, שחוזר לאחר פציעה, כקשר אחורי, והשנייה עם משה ביטון בהתקפה וג'ובאני רוסו בקישור האחורי. אבי יחיאל, שסבל מוירוס במשחק הליגה הקודם מול הפועל פ"ת, יחזור לאייש את ההגנה הצהובה, כשגם יובל שפונגין, שהורחק באותו משחק וריצה את עונש ההרחקה בגביע הטוטו, יקבל את חולצת ההרכב.

דוד מרואני מ"הארץ" מוסיף: במכבי ת"א מאמינים שניצחון על בית"ר הוא בגדר האפשרי. כך בכל אופן עולה מהדברים שטיפטפו אתמול המאמן אלי כהן ועוזרו ויקי פרץ לשחקנים באסיפות הטקטיות, בחדר הווידיאו ובאימון המסכם.

את האסיפה הטקטית חילק כהן לשני חלקים. בחלק הראשון, הוא התייחס להתקפה של בית"ר והסביר לכל חברי חוליית ההגנה, כולל הקשרים האחוריים, שהם חייבים לתת תשומת לב יתרה למיכאל זנדברג, "הוא השחקן המסוכן ביותר בבית"ר", כדבריו. בהמשך התעכב המאמן עם אבי יחיאל ומילאן מרטינוביץ' על התנועה של טוטו תמוז.

בחלק השני של האסיפה התייחס כהן להגנה של בית"ר, וניכר שעליה הוא בונה היום. "לבית"ר יש הגנה אטית במיוחד, עם אמסלם וגרשון, ואנחנו חייבים לנצל את זה", אמר כהן לשחקנים, "צריך גם לשים לב ליואב זיו, שהוא לא מגן טבעי ועולה הרבה פעמים למעלה. בהרבה מאוד מקרים הוא לא יוכל לרדת חזרה להגנה וגם את זה צריך לנצל".

"אנחנו מגיעים למשחק כשאנחנו בטוחים בעצמנו", סיכם ויקי פרץ, "גם במשחק הקודם נגדם שיחקנו טוב ואין סיבה שלא נשחק טוב גם הפעם".

הרכב משוער: טברטקו קאלה, יובל שפונגין, מילאן מרטינוביץ', אבי יחיאל, אורי שטרית, אבי נמני, מושיקו מישאלוב, ליאור ז'אן (משה ביטון), עומר פרץ, ג'ובאני רוסו, מיליאן מרדקוביץ'.

עדכון ראשון: 9/12/06, 19.15

עדכון אחרון: 10/12/06, 14.04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully