וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "רק מלאדה מעניינת אותנו"

לי בוץ

9.12.2006 / 23:06

הפועל ת"א ניצלה את החולשה של בני יהודה והשיגה ניצחון חשוב, 1:3, יצחק שום כבר חושב על השבוע הגורלי והמשחק בגביע אופ"א

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקליני

בני יהודה, תתרגלי - את מועמדת לירידה. הקבוצה של ניצן שירזי הגיעה היום (שבת) לבלומפילד, וספגה את הפסדה הרביעי ברציפות, 3:1 להפועל ת"א, שקבר אותה עמוק למטה. שער מצוין של ליאור אסולין (14) עוד העלה את בני יהודה ליתרון, אבל וואליד באדיר (22) השווה, אליניב ברדה (31) קבע 1:2 ואיבזיטו אוגבונה (58) השלים 1:3 קליל.

הפועל לא הציגה משחק גדול, אבל מתברר שמול בני יהודה זה מספיק. הקבוצה מהשכונה נראתה גם היום אפאתית וחסרת מוטיבציה, כאילו שהשחקנים עדיין סבורים שהם בצמרת ולא נקודות ספורות מהמקום שמוביל לליגה השנייה. אחרי ארבעה הפסדים רצופים, הגיע הזמן שבבני יהודה יבינו את עומק הצרה שהם נמצאים בה.

הפועל ת"א, מנגד, הייתה זקוקה לניצחון הזה. אחרי שני הפסדים רצופים בליגה, וימים ספורים לפני המשחק הקובע בגביע אופ"א, חניכיו של שום היו יעילים ומדויקים, וניצלו את ההגנה הרעועה של הכתומים. שום עוד לא יכול לנוח על זרי הדפנה, אבל לליגת העל זה מספיק.

מהלך המשחק

דקה 8 - ורמוט מצא את ברדה על סף הרחבה, אבל הבעיטה של החלוץ הלכה חלש החוצה.

דקה 14 - גול! מסירה מצוינת של בלדוט מצאה את אסולין, שנתן לכדור לקפוץ על הדשא, ומחוץ לרחבה שלח וולה מצוין לרשת של אלימלך, שהגיב מאוחר. 0:1 לבני יהודה.

דקה 22 - גול! הגבהה של טועמה מכדור חופשי מצאה את הראש של באדיר, שנגח פנימה. 1:1.

דקה 28 - באדיר פרץ מאגף ימין והעביר רוחב לאוגבונה, שפספס את הכדור.

דקה 31 - גול! ורמוט מצא את ברדה בתוך הרחבה, והחלוץ לא התבלבל מ-14 מטר. 1:2 להפועל.

דקה 38 - עוד הגבהה של טועמה בכדור חופשי, הפעם אוגבונה לא ניצל את ההפקרות בהגנת בני יהודה, והחטיא מארבעה מטרים.

דקה 57 - גול! עוד חור בהגנה המזעזעת של בני יהודה, והפעם אוגבונה ניצל מסירה יפה של ברדה וקבע 1:3 קליל.

דקה 74 - כדור שנהדף מהגנת הפועל הגיע לדג'אני, שבעט חזק, החוצה.

הרכבי הקבוצות:
הפועל ת"א : שביט אלימלך; דני בונדר, טל חן, חאבייר פאאס, מאור פרץ; שי אבוטבול, וואליד באדיר, גילי ורמוט (איוון יוליץ', 84), סלים טועמה, אליניב ברדה; איבזיטו אוגבונה (ברוך דגו, 72).

בני יהודה: וינסנט אניימה; אסי בלדוט, אסי דומב, יניב אלול, יאיר אזולאי (סאלם אבו סיאם, 46); אלי אברבאנל, הרוויה קובאצ'ביץ', קובי דג'אני, ראובן עובד (אלי ביטון, 72); ליאור אסולין, ברק בדש (איציק עזוז, 84).

בלדוט לאוהד בני יהודה: "חכה לי בחוץ, יא אפס" (לי בוץ)

דקות ארוכות בסיום המשחק עמדו אוהדי בני יהודה וקיללו את שחקני הקבוצה שעשו דרכם לחדרי ההלבשה מתחת לשער 8, בו יושבים האוהדים. הקהל הכתום קרא למאמן ניצן שירזי להתפטר מתפקידו כמאמן הקבוצה והעביר ביקורת על כל שחקן ושחקן שירד מכר הדשא.

גם קפטן הקבוצה, אסי בלדוט, זכה ל"שבחים" מהאוהדים, רק שהאחרון לא נשאר חייב ואחרי שכבר נכנס לחדרי ההלבשה ייצא החוצה בתקיפות במטרה להתעמת עם המקללים. דוברת הקבוצה, רונית אשכנזי, הדפה את בלדוט בגופה, תוך שהיא מבקשת ממנו להימנע מהעימות המיותר, אך הקפטן לא הצליח להירגע וקרא לעבר אחד האוהדים להמשיך את העימות מחוץ לקותלי האצטדיון: "חכה לי בחוץ, יא אפס".

מאמן בני יהודה, ניצן שירזי, הגיב על התנהגות האוהדים: "כל מה שהם אומרים הם צודקים. אני האחרון שיכול להסתכל להם בפנים, כמו שהייתי הראשון שהיה גאה כשהגיעו 15 אלף לגמר הגביע בר"ג בחודש מאי. אני אותו מאמן מאז וזה אותו קהל וכל מה שהוא אומר נכון, למרות שצורת הביטוי לא תמיד נעימה לאוזן".

על האירועים במגרש, אמר שירזי: "כל שבוע אנחנו אומרים שזה יהיה ההפסד האחרון שלנו ושנצא מהתקופה הרעה, וכל שבוע אנחנו מקבלים סטירה לפרצוף. אנחנו קבוצת תחתית עם סימן קריאה, אבל לא צריך לשאול אותי בכל שבוע אם אני הולך הביתה. אני חושב כל הזמן איך לעשות פעולות שיעזרו לנו, ואם אחשוב שזה נכון לקבוצה - לא אשאר שנייה אחת מיותרת. הקבוצה נראית לא טוב בגללי, השחקנים נבחרו על ידי, והתוצאות מתקשרות אליי. חוץ מלעלות עם שני שוערים, ניסינו לעשות הכל, אבל כלום לא הולך. הכי קל זה לקום וללכת ולברוח, אבל זה לא צורה, בטח לא שלי".

המאמן המנצח, יצחק שום, כבר חושב על אירופה: "אף קבוצה לא נכנסת למשבר או יוצאת ממנו תוך חמישה ימים. מי שדיבר על משבר צריך להבין שלקבוצת כדורגל יש ימים יותר טובים ופחות טובים, ניצחונות והפסדים, ואני שמח שהיום ניצחנו כי מחכה לנו שבוע גורלי. ביום רביעי יש לנו את המשחק הכי חשוב העונה ועם כל הכבוד לניצחון היום, כל מה שמעניין עכשיו זה המשחק מול מלאדה ונקווה שכל השחקנים יהיו כשירים לקרב הזה. אני פונה לקהל של הפועל שיבוא וימלא את האיצטדיון, העידוד שלהם חשוב לנו".

לגבי חיזוק אפשרי בינואר אמר שום: "יש לנו מספר שחקנים שאנחנו עוקבים אחריהם ומדברים איתם, נעשה כל מאמץ שנהיה טובים יותר".

טל חן, שנפצע בעינו במהלך המשחק לאחר פגיע של ליאור אסולין ללא כדור, אמר בסיום את הדברים הבאים: "לא נעים מה שקרה עם אסולין, אף אחד לא רוצה לצאת מהמשחק פצוע. עוד לא ראיתי בטלוויזיה אם זה היה מכוון ,ואני מקווה שלא. אבל אני שם את זה בצד ומה שחשוב זה שלקחנו שלוש הנקודות". על הפשרות שהוא יירד לספסל ביום רביעי בעקבות חזרתו של אבוקסיס, אמר חן: "כל החלטה של המאמן מקובלת עליי. אני נהנה בהפועל ת"א ושמח להיות חלק מהקבוצה הזאת".

גילי ורמוט: "לא יצאנו ממשבר, כי לא היינו במשבר. עם זאת, זה ניצחון חשוב כישחררנו לחץ, ועכשיו אנחנו עם הפנים ליום רביעי. אני שמח שפתחתי, בישלתי והייתי חלק מהניצחון. יש לנו מטרות גם בליגה וגם באירופה ושלוש הנקודות היום היו חשובות להמשך הליגה. מחר אראה את המשחק של בית"ר ירושלים נגד מכבי ת"א ואני מקווה שיהיה משחק טוב ושאהנה. תוצאת תיקו תהיה טובה לנו". לקראת המפגש מול בית"ר ושמעון גרשון בשבוע הבא אמר הקשר: "לקהל יש משהו נגד שמעון, אבל אנחנו נשחק נגד בית"ר ולא נגדו. הוא חבר טוב שלי ובן אדם טוב, וצריך לקבל את ההחלטה שהוא עשה".

איגוד השופטים החליט לאחר המשחק לרכוש את מערכת האוזניות שנוסתה היום על ידי מאיר לוי וצוות השיפוט. "אני חושב שהמכשיר חיוני מאוד", אמר לוי בסיום המשחק, "למרות שזה לא עושה את השופט יותר טוב או פחות טוב. זה כוח עזר חיובי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully