וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה והפועל ת"א רודפות אחרי מיליון דולר

רומן רוזנבלט

8.12.2006 / 18:39

זהו הפרס בטורניר "הערוץ הראשון" של רומן אברמוביץ', אשר ישוחק בסוף ינואר בישראל, ובו תשתתפנה לראשונה שתי הקבוצות הישראליות

חגיגת כדורגל גדולה צפויה לקהל הישראלי בעוד כחודש וחצי, כאשר קבוצות הצמרת של מכבי חיפה והפועל תל אביב צפויות ליטול חלק בטורניר "גביע הערוץ הראשון" בכדורגל, שמארגן רומן אברמוביץ', הבעלים של קבוצת צ'לסי האנגלית.

בשנה שעברה התקיים הטורניר בישראל ומשך אלפי צופים, למרות שלא שיחקו בו קבוצות ישראליות. מדובר בטורניר בן שבוע (בין ה-24 בינואר ל-1 בפברואר), על שמו של ערוץ הטלויזיה המרכזי ברוסיה ובו תשתתפנה הקבוצות הרוסיות ספרטק וצסק"א מוסקבה מרוסיה, והאוקראיניות דינמו קייב ושחטיור דונייצק.

בשנה שעברה שיחקו הקבוצות בינן לבין עצמו בשיטת ליגה והקבוצה שזכתה למספר הנקודות הגדול ביותר זכתה בפרס הראשי – מיליון דולר ושחטיור דונייצק היתה זו שזכתה בסיום. הערב (שישי) התקיימה ברוסיה מסיבת עיתונאים רשמית בה פורסמו הפרטים העיקריים והמעניינים על הטורניר שיתקיים השנה.

כל קבוצה שתשתתף בטורניר, תקבל כסף

השנה יטלו חלק בטורניר 6 קבוצות, כאשר לארבע המשתתפות מהשנה שעברה מצטרפות שתי קבוצות ישראליות – מכבי חיפה והפועל תל אביב, מה שאמור לגרום לעניין גדול עוד יותר בקרב ציבור אוהדי הכדורגל הישראלי.

בכל יום ישוחק משחק אחד בלבד, באצטדיון בלומפילד שנבחר לארח את הטורניר הבינ"ל והוחלט כי סך כל הפרסים בטורניר יעמוד על 2 מיליון דולר. כל קבוצה שתשתתף בטורניר תקבל סכום כסף מסוים.

הטורניר יחולק לשני בתים, קבוצה מכל מדינה בכל בית, כשלאחר המשחקים ביניהן, הקבוצות שיסיימו ראשונות בכל בית תפגשנה בגמר. בבית א' תשחקנה ספרטק מוסקבה, דימנו קייב ומכבי חיפה ובבית ב' צסק"א מוסקבה, שחטיור דונייצק והפועל תל אביב.

מנהל הטורניר מצד המארגנים, אלכסי ספירין אמר היום במהלך מסיבת העיתונאים, כי השנה הוחלט כי חצי מהסכום בו תזכה כל קבוצה יתרם להתאחדות הכדורגל של מדינתה להשקעה בכדורגל בגילאי הילדים והנוער.

בנוסף, הוסכם כי כל הקבוצות ישחקו בטורניר בהרכבים החזקים שלהם, מה שמבטיח שבישראל ישחקו לא מעט שחקנים שמשחקים דרך קבע בליגת האלופות, וכן שחקנים רבים שהיו או יהיו בליגות הגדולות בעולם. הזוכה בגמר הטורניר תזכה בלא פחות ממיליון דולר ויריבתה לגמר (סגניתה למעשה) בחצי מהסכום – 500 אלף דולר. הקבוצות שיסיימו במקום השני בכל בית תקבלנה 150 אלף דולר כל אחת והאחרונות בכל בית – 100 אלף דולר כל אחת.

על הקבוצות הישראליות שישתתפו לראשונה בטורניר אין הרבה מה להרחיב, כשהיריבות הרוסיות והאוקראיניות מוכרות גם כן לכל מי שצפה בשנים האחרונות במשחקי ליגת האלופות וגביע אופ"א. צסק"א מוסקבה היא האלופה הטריה של הליגה הרוסית שהסתיימה לפני כשבוע וחצי וספרטק מוסקבה סגניתה. מדובר בשתי קבוצות שמופיעות לא פעם במהלך השנים האחרונות בליגת האלופות, עם תקציבי ענק ושחקנים של בחרות שונות, כולל כאלה שהשתפו במשחקי המונדיאל. צסק"א זכתה לפני שנתיים בגביע אופ"א, עובדה שמדברת בעד עצמה.

לגבי שתי הקבוצות האחרות, המשחקות אף הן דרך קבע בליגת האלופות וגביע אופ"א, מדובר באלופה (דינמו קייב) וסגניתה (שחטיור דונצק) מהעונות האחרונות, שהן למעשה שתי הקבוצות הגדולות של אוקראינה במדינה שלמעשה מתמודדות בינן לבין עצמן כל עונה במרוץ על האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully