וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגעגעים

רועי פרקש

8.12.2006 / 11:07

הפועל ירושלים תפגוש בנהריה את רביב לימונד ועידו קוז'יקרו, אדומים עד העונה שעברה. מישהו אמר שהם חסרים במלחה?

במוצ"ש מתחיל לו עוד "שבוע חוץ" בעונה המפרכת של הפועל ירושלים, ואולי מדובר על אחד השבועות הגורליים של העונה. טפירו בוודאי זוכר את מסעו האחרון לנהריה, אז זה נגמר 78:76, סל עם הבאזר של הקפטן הנחיל לנהריה הפסד ביתי ראשון בכל המסגרות. אולי יותר רלבנטי יהיה לומר שאותו סל גם נתן להפועל ירושלים ניצחון ראשון אי-פעם בהיכל עין-שרה בנהריה.

קבוצתו של אבי אשכנזי בעונה שעברה היתה ללא ספק יריבה ראויה להפועל ירושלים ועשתה לה חיים קשים לכל אורך העונה, וזאת למרות שלושת ההפסדים שנוספו למאזנה בסופו של דבר. הגרסה המשופרת של בית-הלחמי העונה נושמת אוויר פסגות יותר מאשר אי-פעם. ארבעה נצחונות ליגה רצופים בהפרש ממוצע של 24 נקודות (שנקטעו רק בהפסד בנוקיה במחזור האחרון) לא משקרים, והקבוצה, שהיתה אמורה להיראות פצועה וחבולה בעקבות המלחמה בצפון, נמצאת בפתיחת העונה המוצלחת ביותר שלה מאז חזרה לליגה הבכירה ב-2000.

ההבדל העיקרי בין נהריה של השנה וזאת של העונה הוא איש אחד, ולא, זה לא הקואץ' שהתחלף, גם לא שחרורו של אוטיס היל. האיש (או יותר נכון לומר הילד) הוא לא אחר מאשר רביב לימונד.

הטאלנט הנתנייתי, שבעיקר חימם את הספסל בעונות האחרונות בהפועל ירושלים, עזב עם טעם של החמצה בפיו. הוא דיבר על כך שהוא רוצה להיות זה שנכנס לנעליו של טפירו יום אחד והופך לגארד מוביל במלחה. שמיר, שהחזיק באופציה על לימונד, מאחר שבין השחקן להפועל ירושלים היה חוזה לעונה נוספת, בחר שלא להעביר את הילד עונה נוספת כמחליף שלישי או רביע לגארדים הקיימים, והפועל ירושלים שיחררו את לימונד כאשר סעיף בחוזה מורה שלימונד חייב להפועל ירושלים עונה וייאלץ לשוב אם וכאשר ייקרא לדגל.

משוחרר מהפועל ירושלים החליט לימונד לחפש את עצמו במקומות אחרים. "נהריה עשתה רכש מצוין, גם אני וגם אריאל מאוד רצינו את רביב בקבוצה, וייעדנו אותו להיות שחקן חמישייה מוביל בקבוצה", מתגאה מיקי ברקוביץ', הג'נרל מנג'ר של עירוני נהריה. "עד עכשיו רביב רק מפתיע אותנו לטובה. במשחקים הראשונים היה צריך להוריד ממנו את החלודה אחרי שלוש שנים שהוא לא שיחק, כיום חל שיפור משמעותי ביכולתו על הפרקט, אך מה שמשמח אותי עוד יותר זה השיפור בחשיבה שלו. אני בטוח שעם הזמן הוא רק ילך וישתפר, כי כישרון הוא קיבל עד השמים".

ברקוביץ' יודע על מה הוא מדבר, והשורות הסטטיסטיות גם הן מספרות סיפור שכולו הצלחה. ב-12 משחקים ששיחק עד היום במסגרות השונות במדי נהריה שיחק לימונד בממוצע 30.5 דקות, קלע 15 נקודות, מסר 5 אסיסטים, ליקט 3.7 ריבאונדים וחטף 2.3. לצורך העניין, וכדי להפוך את נתוני המשחק של לימונד ליותר פיקנטיים, הרי לכם השורה הסטטיסטית של טפירו וחג'ג' יחדיו בהפועל: מובילי הכדור הישראלים של הפועל ירושלים משחקים יחדיו 36.4 דקות (6 דקות יותר מלימונד), קולעים 15 נקודות, מוסרים גם הם 5 אסיסטים, מלקטים 3.7 ריבאונדים וחוטפים 2.1 כדורים למשחק. כלומר, פרט להבדל שולי במספר החטיפות, לימונד בנהריה עושה עבודת שוות ערך לחלוטין לזו שעושים טפירו וחג'ג' ביחד בהפועל ירושלים.

ובעקבות כל ההתלהבות מלימונד, כמעט ששכחנו את הביג-מן שעונה שעברה עוד אסף קרשים במלחה, ולאחר שלוש עונות מוצלחות (בניגוד ללימונד) ראה בקיץ שבהפועל ירושלים לא יותר מדי ממהרים להחתימו מחדש, קיפל את חפציו וחזר צפונה בלי לחשוב פעמיים. "גם עידו סומן אצלנו כשחקן מוביל", מסביר ברקוביץ'. "עידו עושה עבודה גדולה מתחת לסלים, נלחם בריבאונד ועושה גם נקודות. אבל מבחינתי הכי חשוב לציין ששני השחקנים האלה הם רק חלק מצוות מצוין של ישראלים שבנינו כאן, מצליח מאוד, שהוא הבסיס של הקבוצה".

אז אם קבוצת צמרת אחת לא מספיקה לכם, לאחר מנוחה קצרה מהמפגש המפרך הצפוי מול הצפונים, ביום שלישי, תחכה להפועל ירושלים סיינה, מובילת בית C ביול"ב, עם הפסד בודד בחמישה משחקים (להפועל ירושלים, למי ששכח). אך היול"ב אינה המסגרת היחידה שבה הקבוצה משגשגת. בליגה המקומית מוצאת עצמה סיינה, לאחר הפסד במחזור האחרון, במקום הראשון עם מאזן של 2:8.

לסיינה עוד משחק בליגה לפני המשחק מול הפועל ירושלים, אך אם יקרה הבלתי צפוי, תתייצב מולה הפועל ירושלים כאחת משלוש הקבוצות היחידות שהצליחו לגבור עליה. סיבה לאופטימיות? זהירה למדי. סיינה, כאמור, מגיעה למפגש הזה כפייבוריטית ברורה, וסיכוי נמוך שמה שלא התחבר להפועל ירושלים מול חימקי, בני-השרון, אוסטנד ועוד, ימצא לנכון להתחבר דווקא באיטליה.

אולי תתפלאו לשמוע, אבל מסתבר שגם הפסד לסיינה לא גומר את הסיכויים של הפועל ירושלים במפעל, ואם בשבועות הקרובים תצליח הקבוצה להתעלות על עצמה ולנצח את אלבה ברלין ואת אקדמיק סופיה בבית, היא עוד עשויה להעפיל. בכל אופן, מבחינתה של הפועל ירושלים משחק המפתח עשוי להיות המפגש המחודש עם המאמן שלקח אותה הכי רחוק אי-פעם, שרון דרוקר.

לאוסטנד, נכון למחזור החמישי ביול"ב, יש במאזן זהה לזה של הפועל ירושלים, מה שאומר שגם אם הפועל ירושלים מצליחה לנצח באחד המחזורים בזמן שאוסטנד מפסידה, הפסד שני של הפועל ירושלים לאוסטנד ייתן לקבוצה של דרוקר יתרון (במאזן זהה), בלי שום חשיבות למספר הנקודות שהפועל ירושלים קולעת או סופגת ביתר המשחקים.

רומרו או בראון?

כבר אפשר להגיד שהקבוצה במשבר? או שמא ההתנהלות של ביזנס אז יוז'ואל של דן שמיר תיאלץ אותנו לחכות עד שהפועל ירושלים תמצא את עצמה מחוץ ליול"ב (במקרה הטוב) ומחוץ לפלייאוף בארץ כדי שיהיה ניתן לומר זאת?

"יש לנו בעיה עם יכולת הסיום" (או אקסקיושן, בשפתו של הקואץ'), הכריז שמיר לאחר ההפסד לחימקי השבוע, וציין גם את הרבע הרביעי מול בני-השרון כראיה. אקסקיושן? חימקי קלעה במלחה השבוע 85 נקודות, 24 ברבע האחרון. בני-השרון, לצורך העניין, קלעה 96 נקודות מול הפועל, 33 נקודות ברבע הרביעי! גם אם נכלול את משחק ההפסד, נטול ההתקפה בסופיה (68:66), הפועל סופגת עד עתה 85 נקודות למשחק. לאורך כל העונה שעברה הפועל ספגה 78 נקודות למשחק. אז אולי, מר שמיר, הבעיה היא לא בהכרח באקסקיושן של החברה שלך, אלא ביכולת ההגנתית?

המאמן לא הסתפק רק באמירות לגבי יכולת הסיום והביצוע של חניכיו, הוא אף הפליא כאשר הודיע חגיגית, "במחצית חשבתי ששיחקנו נכון". הלו, יש מישהו בבית? הפועל ירושלים סיימה את המחצית בפיגור של 7 נקודות וקלעה בסך הכל 32 נקודות. איך אפשר לומר שזו מחצית טובה? ומה תגידו על ההתייחסות לריבאונד ההגנה?

אי-אפשר לתרץ לעד הפסדים בחוסר כימיה והתפתחות המשחקים שלא כפי שציפיתם, ולא צריך להיות שנה אצל ריק פיטינו כדי להבין שההרכב של הפועל ירושלים הוא, איך לומר, לא טוב במיוחד. בעקבות משחק טוב מול אלבא וסל הניצחון מול גבעת-שמואל נרגעו הרוחות סביב החלפתו של קוטה.

בקושי חלפו להם יומיים, הפועל ירושלים ספגה הפסד ביתי נוסף, וקוטה (שאשם בהפסד בדיוק כמו כל שחקן אחר בקבוצה) שוב מועמד להחלפה. במהלך הימים האחרונים שבו ובדקו אנשי הפועל ירושלים אופציות מעבר לים, כדי לברר כמה היבטים פיננסיים לגבי החתמתם או שחרורם של שחקנים מסוימים.

"טייר בראון הוא אופציה מצוינת להפועל ירושלים", הכריז בגאווה טוני דאט, סוכנו, שהשבוע הציע את השחקן להפועל ירושלים, "ואני ממש לא חושב שהפועל ירושלים תתקשה לעמוד בעלויות שלו".

בראון (26, 1.88 מ'), עם עבר של 134 משחקים בליגה הטובה בעולם, ללא ספק עשוי להיות תוספת מעניינת להרכב. אך בניגוד למה שאומר סוכנו, מהלך של הנחתת בראון למלחה לא יהיה זול, אם נסתמך על תנאי העסקתו בעונה שעברה, שעמדו על למעלה מ-700 אלף דולר.

גם על הקטור רומרו כמחליף לאחד הגבוהים מדברים לא מעט בימים האחרונים. "נכון להיום (רביעי) לא קיבלתי שום טלפון רשמי מהנהלת הקבוצה לגבי הקטור", מסביר סוכנו אריק פליישר. "היו הרבה מאוד טלפונים של בירורים וכל מיני מקורבים ששאלו לגבי העלויות, אך לא מעבר לזה. אני מקווה שנוכל לסגור את העניין הזה כבר בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully