וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לפרק את בניין ההתאחדות מהיסוד"

לי בוץ

6.12.2006 / 18:50

ללוני הרציקוביץ' נמאס לספוג קנסות. וגם: 1:1 בין מכבי ת"א ומכבי חיפה בגביע הטוטו, מסודי קילל אוהד צהוב, שוטר הרביץ לאוהד אחר

מחליפי מכבי ת"א אירחו הערב (רביעי) את מחליפי מכבי חיפה למשחק במסגרת גביע הטוטו בבלומפילד. אלי כהן פתח ללא יובל שפונגין, רועי דיין ועומר פרץ, השוהים עם הנבחרת הצעירה, מושיקו מישאלוב וליאור ז'אן הסובלים מפציעות קלות, ואבי נמני שיקבל מנוחה על מנת שלא להכביד עליו לקראת משחק הליגה מול בית"ר ירושלים ביום ראשון בטדי.

מי שכן שיחק היה לירן כהן שדואג לנצל היטב את ההזדמנויות המעטות שהוא מקבל. בדקה ה-18 העלה כהן את מכבי ת"א ליתרון 0:1, שהחזיק 5 דקות עד שתומר חמד - שגם מרבה לנצל את מעט ההזדמנויות שהוא מקבל מרוני לוי - השווה. 1:1 בסיום.

תקרית לא נעימה נרשמה בסיום המשחק בבלומפילד. שחקן מכבי חיפה, אלן מסודי, ששמו הוזכר כמועמד למכבי ת"א, התעמת עם אוהד צהוב שקילל אותו בעת אימון השחרור שערך יחד עם יתר שחקני האלופה. האוהד קרא למסודי "הומו", והקשר לא נשאר חייב תוך שהוא מפגין יידע בשפה העברית: "אני הומו? אתה בן זונה".

ובזה לא מסתיימות התקריות שלא קשורות לכדורגל סביב המשחק. לאחר שריקת הסיום הותקף אוהד מכבי ת"א על ידי שוטר במדים. לטענת האוהד, שמעדיף להישאר בעילום שם, השוטר תקף אותו ללא סיבה והתנפל עליו עם בעיטות ואגרופים.

"אחרי המשחק חיכיתי לחבר שלי ליד "'הנשיקה הצרפתית'", סיפר האוהד הצהוב לוואלה! ספורט. "שוטר מג"ב עבר לידי, שאל אותי לאן אני הולך ואמרתי לו שאני מחכה לחבר שיבוא לאסוף אותי. המג"בניק אמר לי 'בסדר, רק תעבור מהצד בשביל לא להיתקל באוהדי חיפה'. כשחבר שלי הגיע, התחלתי ללכת לכיוונו ואז שוטר כחול התנפל עליי, אמר לי 'תראה איך אתה מחפש בלאגן' והתחיל לבעוט בי ולהביא לי סטירות בפנים".

"זה מפחיד לראות את היחס של השוטרים", הוסיף האוהד, "אף פעם לא נתקלתי ביחס כזה, אני מרגיש חלש מאוד מול אנשים עם מדים".

ובנושא אחר, הבעלים של מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ' התייצב הערב (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לערעור שהגיש בעקבות הקנס של 30 אלפים השקלים אותו ספגה הקבוצה, בגין השלכת רימוני עשן במשחק מול מכבי הרצליה. הבעלים של מכבי ת"א טען בערעורו כי אין אפשרות לשלוט על הקהל במשחקי חוץ, וכי האחריות במקרה כזה מוטלת על הקבוצה המארחת, כמו כן המשיך הרציקוביץ' לטעון כי יש אוהדים שמטרתם לפגוע בקבוצה, ולכן לא צריך להעניש אותו.

תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא לא קיבל את הטענות האלה, ולפי תקנון ההתאחדות ותקנון אופ"א האחריות על הקהל היא על הקבוצה, מכיוון שאוהדים יכולים לסייע לקבוצה או להפריע לה. לוני גם טען שהקנס על עבירה שנייה הוא 10 אלפים ש"ח, והשופטים בסופו של דבר החליטו לבוא לקראתו ולהוריד את הקנס ל-10 אלפים ש"ח, וזאת למרות טענת התובע שהעבירה החמורה (המשחק אף הופסק למספר דקות) חייבה עונש כבד.

"גם הקנס הזה מיותר", סיכם הרציקוביץ', "היינו צריכים לקבל קנס של מאה שקל לכל היותר. בכל מקום בעולם הקבוצה המארחת היא זאת שאחראית למה שקורה בשטחה, רק בישראל לא. אם מישהו היה צריך להיענש זו מכבי הרצליה. צריך לפרק את בניין ההתאחדות מהיסוד, ולעשות שם סדר כדי שאנשים יתחילו לבצע את עבודתם".

רוסו מדרדר את ביטון?

בשבועות האחרונים מגיעים להנהלת מכבי ת"א דיווחים שונים על כך שמשה ביטון וג'ובאני רוסו מנהלים חיי חברה פעילים מאוד ומרבים לבלות יחד עד השעות הקטנות של הלילה. ההנהלה הצהובה לא מרוצה מהעניין, בלשון המעטה, והבהירה לרוסו באופן תקיף וחד משמעי כי מאחר והוא מסיים את חוזהו במכבי מוותרים לו על הרבה דברים מסביב, אך הודיעו לו כי העובדה שהוא מדרדר את ביטון לא תעבור בשתיקה. "בגילך אנחנו לא יכולים לשנות אותך, וזה בסדר", אמרה הנהלת הקבוצה לרוסו, "אבל אל תגרור איתך את משה".

ובאותו נושא - דעות חלוקות במכבי ת"א לגבי צירופו האפשרי של אלן מסודי בחלון ההעברות בינואר. מאמן הקבוצה, אלי כהן, מעוניין לראות את השחקן בצהוב במידה ומכבי חיפה אכן תוותר על שירותיו, אך יחד עם זאת בהנהלת הקבוצה חוששים כי אופיו הבלייני של מסודי עשוי לפגוע "באיזון ובאווירה הטובה שקיימת כרגע במכבי".

"ברמה המקצועית הוא שחקן מצויין", הסביר גורם במועדון לוואלה! ספורט. "אבל במכבי עבדו קשה מאוד במטרה לבנות תלכיד של שחקנים עם מחוייבות למועדון ולכדורגל, ולקחת עכשיו שחקן כמו מסודי זה סיכון". מקורב לקבוצה הוסיף: "קשה לי להאמין שייקחו את מסודי, כיוון שמדובר בשחקן עם חיי חברה שיכולים לפגוע בקבוצה. לא סתם מכבי חיפה שוקלת לשחרר אותו, ואני לא חושב שלמכבי יש את הכח להתעסק כרגע עם שחקנים שעלולה להיווצר סביבם בעייתיות

אלי כהן מרוצה מלירן כהן

המאמן הצהוב אלי כהן היה מרוצה בסיום המשחק. "היה משחק נחמד, שתי הקבוצות שיחקו בהרכבים חסרים ונתנו במה לצעירים שבדרך כלל לא משחקים במשך העונה", אמר. "אני מרוצה מחי אטיאס ומלירן כהן, שהתחיל את המשחק לא כל כך טוב, אך השתפר בהמשך, כבש שער ויכול היה לתרום יותר".

על משחק הליגה מול בית"ר בטדי, שיהיה סיפור אחר לגמרי, אמר המאמן: "יש לנו יותר ביטחון היום, וכל משחק תלוי רק בנו. אנחנו לא מגיעים פייבוריטים, כי זה משחק צמרת בין שתי קבוצות חזקות והכל יכול להיות. היעד שלנו כרגע הוא לא המקום הראשון, אלא שהקבוצה תשחק כדורגל טוב, ושבכל משחק ליגה בלומפילד יהיה מלא, שהקהל האמיתי שלנו יחזור. אנחנו זקוקים לקהל".

כובש השער, לירן כהן, אמר בסיום המשחק: "עשיתי כל שביכולתי לחזור להרכב ואני מקווה לחזור לסגל כבר במשחק הבא. אנחנו מגיעים למשחק מול בית"ר בכושר טוב ובמומנטום, אבל זה לא נותן לנו שום יתרון. אני מקווה שנישאר נחושים בכדי לקחת את כל הנקודות". על עתידו במועדון הצהוב, אמר הקשר: "אני במבחינתי עושה ואמשיך לעשות כל שביכולתי על מנת להישאר במכבי ת"א".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תמיר כהן "לא שחקן של גביע הטוטו"

שחקן שלא שותף היום (רביעי) מול מכבי חיפה הוא תמיר כהן החולה. כהן הודיע עוד אתמול (שלישי) למאמן כי הוא לא חש בטוב, ואף החמיץ את האימון המסכם של הקבוצה,

בקבוצה העלו סימני שאלה לגבי מחלתו של כהן, שכמעט ולא נכלל בסגל של מכבי מתחילת העונה, וטוענים כי השחקן "עושה דווקא" לאלי כהן ולא מוכן לשחק רק בגלל שכל השחקנים הבכירים מקבלים מנוחה. "תמיר לא פראייר", הסבירו בסביבתו של השחקן. "למרות שהוא חולה, הוא לא שחקן של גביע הטוטו".

מכבי ת"א עדיין לא קיבלה מבית"ר ירושלים את הכרטיסים לקראת המשחק בטדי ביום ראשון הקרוב. אמש שלח [[אלי דריקס]], מנכ"ל הקבוצה היוצא, מכתב תלונה להתאחדות על כך שהכרטיסים למשחק עדיין לא הגיעו לת"א. כפי שזה נראה כרגע, המכירה הן בת"א והן בירושלים תחל מחר בשעות הצהריים, כשבית"ר צפויה לשלוח לת"א 3,000 כרטיסים. על המכירה במתחם האימונים בקרית שלום ישגיחו שוטרי יס"מ, זאת בעקבות כמות האוהדים הגדולה שצפויה להגיע ועל מנת למנוע התפרעויות כאלה ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully