וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייקארד: "העלייה לשלב הבא מביאה רגיעה למועדון"

6.12.2006 / 10:29

מאמן ברסה מתרווח אחרי הניצחון על ברמן. ספאלטי חושש מליון, מוריניו רוצה שרייט-פיליפס ישאר. שבצ'נקו שני בטבלת כובשי כל הזמנים באירופה

ברצלונה נמנעה אמש (שלישי) מחרפה גדולה כשניצחה 0:2 את ורדר ברמן הגרמנית, במחזור המשחקים האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות. מאמן ברסה פרנק רייקארד חש הקלה גדולה בסיום המשחק: "אני שמח. ראינו מחצית ראשונה גדולה והמאמץ הקבוצתי השתלם. אני רק יכול לברך את שחקני על העבודה שהם עשו. העליה לשלב הבא מביא רגיעה למועדון". המאמן ההולנדי לא שכח להחמיא ליריבה אותה שלח לגביע אופ"א: "ברמן היא קבוצה חזקה בעלת שחקנים איכותיים שחזרה לשחק למרות שני השערים אותם ספגה, וזה מאפיין את ליגת האלופות - אין משחקים קלים".

ברמן המאוכזבת היתה זקוקה לתיקו בלבד כדי לחולל את הסנסציה, אבל כשלה ברגע האמת ואולי תפגוש את מכבי חיפה בגביע אופ"א. המאמן תומאס שאף הביע את אכזבתו: "לא נכנסנו לקצב המשחק בחצי הראשון ודברים לא התבצעו לפי התכנון. ברצלונה נכנסה למשחק טוב ואנחנו הגענו רק בחצי השני".

שאף גם מצא לנכון להתייחס לשער הראשון אותו ספגה הקבוצה, מבעיטה חופשית של רונאלדיניו. הברזילאי שלח כדור שטוח שעבר מתחת לחומה שקפצה כדי להעלות את ברסה ליתרון 0:1 כבר אחרי 13 דקות, דבר שהכניס להלם את הגרמנים. "השער הראשון של ברסה נבע מטעות שלנו. אחר כך ביצענו עוד טעות שהפכה את המשק לקשה עבורנו. במחצית השנייה השתפרנו, אבל לא ניצלנו את ההזדמנויות".

ספאלטי: "לא הייתי רוצה לפגוש את ליון בשלב הבא"

רומא הבטיחה את מקומה בין 16 הגדולות במחזור האחרון של שלב הבתים, אחרי ניצחון ביתי 0:1 על ולנסיה, לה המשחק לא קבע דבר. מאמן הרומאים לוצ'יאנו ספאלטי חושב כי הגיע לקבוצתו לעלות לשלב הבא. "זה היה ניצחון חשוב. התכוננו טוב למשחק והוכחנו שמגיע לנו להיות בשלב הבא".

הג'יאלורוסי נזקקו לשער של המגן הותיק כריסטיאן פאנוצ'י, כדי לחגוג באולימפיקו, וספאלטי יודע כי היה לו די מזל לארח את ולנסיה שלא באה לשרוף את הדשא: "היה לנו מזל ששיחקנו מול קבוצה לה המשחק לא קבע דבר, אבל שיחקנו טוב ואנחנו יכולים ליהנות מהניצחון. לא היה משחק קל. לו זה היה תלוי בי, לא הייתי רוצה לפגוש את ליון בשלב הבא, אבל זה לא משנה כי אין יריבות קלות בטופ 16".

מאמן סגנית מוליכת הסרייה A חתם בהצהרה כלפי היריבות בארץ המגף: "המסר מהניצחון הזה הוא שיש לנו את השחקנים הנכונים, כדי להתמודד על אליפות איטליה וגם על ליגת האלופות".

עוזר מאמן ולנסיה פרנסיסקו אסקריבה לא התרגש במיוחד מההפסד לג'יאלורוסי : "הפסדנו משחק בו נתנו הכל, ולמרות שעלינו עם מחליפים, לא היה זה משחק אימון. כל מי שדרך על כר הדשא הוא שחקו ולנסיה ואנו מאמינים בכל אחד מהם. בסופו של דבר", סיכם המאמן, "עלינו מהמקום הראשון בבית, וזה הישג גדול".

מאנצ'יני: "לא הייתי רוצה לפגוש את צ'לסי בשלב הבא"

גם מאמן באיירן מינכן פליקס מאגאת' וגם מאמן אינטר רוברטו מאנצ'יני הסכימו כי תוצאת המפגש בין שתי הקבוצות, 1:1, שיקפה את יחסי הכוחות. "זו בדיוק התוצאה אותה לה ציפיתי", אמר מאגאת'. "אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ושתי תוצאות תיקו, חשבתי כי נשיג עוד תיקו אחד".

מאמן באיירן מרוצה מהישג קבוצתו בשלב הבתים הראשון: "עלינו שלב ללא בעיה, ומעטים ציפו שיהיה כך. שלטנו במשחק, אבל לא לקחנו סיכונים כי ידענו שתיקו גם יספיק לנו. היה חשוב לנו לא לספוג ראשונים מול קבוצה איטלקית, כי הם יודעים להגן על יתרון. לכן, רווח לנו כשעלינו ליתרון".

גם מאמן האלופה האיטלקית ומוליכת הסרייה A רוברטו מאנצ'יני : "זה היה משחק שווה כוחות. שתי הקבוצות רצו ניצחון, אבל לא הגיעו להרבה מצבים. העלתי שחקנים שיחסית שיחקנו מעט העונה ואני שמח שאפשר לבטוח בכל שחקן הלובש כחול-שחור. אנחנו מקום שני בבית וזה אומר שאת המשחק השני בשלב הבא, נשחק בחוץ". כשנשאל מאנצ'יני את מי לא היה רוצה לפגוש בשלב הבא, לא התחמק המאמן וענה: "צ'לסי היא קבוצה שהייתי רוצה להימנע ממנה בשלב הבא".

מוריניו לא מוותר בקלות על שון רייט-פיליפס

ניצחונה הקליל של צ'לסי על לבסקי סופיה (0:2), לא הפתיע כמובן אף אחד, אבל המשחק הזה היה מיוחד עבור שני שחקנים, שון רייט-פיליפס ואנדריי שבצ'נקו, שכבשו את שערם הראשון באירופה, במדי האלופה האנגלית.

לרייט-פיליפס היה זה שער בכורה בכלל במדי צ'לסי ומאמן הקבוצה ז'וזה מוריניו, מתעקש ששחקן הכנף שון רייט-פיליפס יש עתיד במועדון. ווסטהאם, יריבתה העירונית של צ'לסי, מעוניינת בשחקן בן ה-25, שכבש את שערו הראשון במועדון לרישתם של הבולגרים, אבל מוריניו לא מתכוון לוותר על רייט-פיליפס. "זה לא קל לעלות מהספסל ולבטא את יכולותיך, אני בדרך כלל לא נותן לו הרבה הזדמנויות, אבל אני רוצה שישאר במועדון. אנו יודעים שהקבוצה טובה, אבל הסגל לא ארוך. אנחנו לא יכולים לאבד שחקנים כשאנחנו משחקים בארבעה מפעלים שונים, אנחנו חייבים כל שחקן. עתידו של רייט-פיליפס לא תלוי בשער אחד אותו כבש. הוא מקרה מיוחד ומקצוען אמיתי".

ווסטהאם לא מתכוונת לוותר ויו"ר הפטישים אגרט מאגנוסון הצהיר כי ידון עם מנהלה של צ'לסי, פיטר קניון, לגבי העברתו של השחקן לשורות קבוצתו. ומה אומר רייט-פיליפס על כל במצב? "אני לא רוצה לעזוב בכלל, אז למה שאלך למקום אחר?".

לגבי אנדריי שבצ'נקו, שחגג שער ראשון במדי אלופת אנגליה, בליגת האלופות אמר מוריניו: "אני שמח עבורו ועבור הקבוצה", הוא יכול לעבור את גרד מולר", והתייחס לשערו ה-57 של החלוץ האוקראיני באירופה, שער שהעלה אותו למקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים ביבשת. "הוא רק בן 30 ויש לו עוד לשחק, כך שהוא יגיע למקום הראשון בטבלה הזו", התנבא מאמן הכחולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully