וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה שלא היתה שם

שגיא ניר

6.12.2006 / 7:20

השוואה בין ביופורד, פיליקס וביינום לבין השחקנים שהיו אמורים להיות במכבי במקומם מגלה את גודל הפיספוס. למה? הסיבות בפנים

מכבי תל אביב היא אחד הגופים היציבים במזרח התיכון. אותו אדם מנהל אותה מאז 1969, ההנהלה שומרת על פניה וגם שינויים פרסונליים בסגל השחקנים אינם דבר שבשגרה. מכאן, שעזיבתו של רודני ביופורד את הקבוצה מהווה סוג של רעידת אדמה במועדון הצהוב: זוהי רק הפעם החמישית ב-30 השנים האחרונות שמוחלף בו שחקן זר.

יותר מכך. מאז 1999/2000, עונתו המלאה הראשונה של פיני גרשון, לא החליפה מכבי ת"א זרים, גם כששחקנים כדאלאס קומג'יס וקווינסי לואיס איכזבו. בעונת 2001/2 הושאל ניקולה וויצ'יץ' לווילרבאן עקב עומס בעמדות הפנים, אך חזר כעבור עונה והפך לאחד מהטובים בשחקניה בכל הזמנים. ביופורד כבר לא יחזור.

לכבוד המאורע ההיסטורי, החלטנו להגיש לכם את ההישגים המספריים של שלושת זרי המחלוקת של מכבי תל אביב בהשוואה לשלושת המועמדים הבולטים לאיוש העמדות שפינו הקיץ אנתוני פארקר, וויל סולומון ומייסיאו באסטון: אלכס אקר, סקוני פן ומרכוס הייסליפ. האבסורד הגדול, הוא שדווקא פיני גרשון, שבימיו במכבי הזרים היו הבעיה האחרונה של הצהובים, הוא שאחראי לכך ששניים מהשלושה לא לובשים היום צהוב. פיני פשוט לקח אותם אליו.

הגניבה של פיני

בסביבתו של רודני ביופורד ממשיכים לטעון כי השחקן לא זכה ליחס הוגן במכבי תל אביב. לפחות מקצועית. האיש שנבחר במקום ה-53 בדראפט 1999 ומשם נדד בין ה-NBA לאירופה, הגיע למכבי לאחר שלא צלחו המגעים עם קארים ראש וייז'י וולש, ולא קיבל הזדמנות של ממש אחרי שאיכזב בטרום העונה. ביופורד זכה לראות פרקט רק ל-8 דקות מול מלאגה, אז באו 23 ו-26 מול פרטיזן ורומא, ובחזרה ל-6 ו-5 מול בדאלונה וציבונה. מול לובליאנה הוא כבר ידע שהוא חוזר הביתה. בפחות מ-14 דקות בממוצע קלע ביופורד 4.6 נקודות (1 מ-8 לשלוש), קטף 1.6 ריבאונדים, מסר 0.8 אסיסטים וחטף 1.4 כדורים.

במכבי מחפשים עכשיו פיתרון אחר ליורשו של אנתוני פארקר, אבל לא שוכחים לפיני גרשון את העובדה שהוא זה שלקח להם את האיש אותו סימנו: אלכס אקר. הבחירה האחרונה של דראפט 2005 (דטרויט פיסטונס) היה בתחילתו של משא ומתן עם הצהובים לפני שהגיעה ההצעה עם הכסף הגדול מהצד האדום של אתונה. ולפחות כרגע נראה כי גרשון עשה עסקה טובה.

אקר (23, 195), שזכה רק ל-7 דקות בממוצע ב-5 משחקים בדטרויט בעונה שעברה, הפך לשחקן המשמעותי ביותר של אולימפיאקוס עם ממוצעים מרשימים של 16 נקודות, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-2.3 חטיפות ב-34:30 דקות. ואם מישהו עדיין מחפש מחליף פוטנציאלי למספר 8, אחד כזה שיתרום בכל האספקטים של המשחק, הרי שאקר היה עושה את זה קצת טוב יותר מביופורד.

פשרת ביינום

מעבר לסיפור ביופורד, שהיה הזר הראשון שהוחתם הקיץ והובא בלית ברירה, סוגיית בחירת הרכז של הצהובים היתה רגישה עוד יותר, בין היתר בשל טראומת שאראס המתמשכת. אחרי ההודעה על עזיבתו של סולומון, הועלו שמות כמו זוראן פלניניץ', סאני בצ'ירוביץ', דוואן ווגנר וסקוני פן כמועמדים למשבצת. האחרון, כמה צפוי, נחת גם הוא אצל פיני גרשון באתונה.

נוון ספאחיה התלבט רבות לפני שהחליט להחתים את וויל ביינום. הקומבו גארד האקספלוסיבי, שנבחר בעונה שעברה לרוקי השנה בליגת ה-NBDL בדרך לחוזה קצרצר בגולדן סטייט, רחוק מלהיות הרכז האידיאלי לקבוצת יורוליג עמוסת כישרון ואגו כמו מכבי תל אביב. אבל כשהמלחמה פוסלת מועמדים והזמן דוחק, מתפשרים.

ביינום התגלה כשחקן עם אתלטיות נדירה, אבל כזה שאינו משתלב במשחק הקבוצתי של המאמן, שמרחיק אותו לאחרונה מהכדור ככל האפשר. אחרי ההצגה הסוליסטית של 29 הנקודות מול מלאגה הולבש על ביינום הרסן, ומאז בולטת חוסר היציבות של השחקן בן ה-23 בין המשחקים ביד אליהו למשחקי החוץ (6 ו-4 נקודות באחוזים איומים בהפסדים לפרטיזן וציבונה). השורה הסטטיסטית של ביינום מספרת על 14.5 נקודות, 3.2 אסיסטים ו-1.5 חטיפות, אבל גם 3.7 איבודים ב-30 דקות.

האלטרנטיבה האתונאית לביינום היא סקוני פן, שלמען האמת רחוק גם הוא מלהיות השאראס החדש לו מפללים ביציעי יד אליהו. הרכז של פיני גרשון, שגם בחירה 57 בדראפט 2000 לא הובילה אותו ל-NBA, שודרג לאולימפיאקוס אחרי כמה שנים בקבוצות מדרג נמוך יותר כמו ציבונה זאגרב, הכוכב האדום ואפילו מקדוניקוס וטרייסטה. ובינתיים, שני הצדדים מרוצים.

פן (29, 180), ג'יימס פן בשבילכם, מעמיד מספרים של 13.2 נקודות, 3.5 אסיסטים, 2.5 איבודים, ו-0.8 חטיפות ב-34 דקות. האחוזים שלו סבירים כל עוד הוא לא מנסה לזרוק מחוץ לקשת, וכמו הרכז של מכבי, גם הוא סובל לפעמים מחוסר יציבות. מצד שני, מדובר על רכז בעל ניסיון ביורוליג, שבעונה שעברה בציבונה העמיד מספרים דומים. אולימפיאקוס, למי שלא עוקב, עומדת על מאזן 1:5 בראש בית א'. במכבי היו חותמים על המאזן של פיני גרשון.

נסראללה הבריח את תואם באסטון

אם על ביופורד מחפים סימאס יסאיטיס ושרון ששון, ואת ביינום מרגיעים יותם הלפרין, דרק שארפ ובעיקר הרכז ניקולה וויצ'יץ', הרי שלמטריה האווירית של מייסיאו באסטון במכבי לא מצליחים למצוא תחליף. גם היכולות ההתקפיות של ליאור אליהו, ג'יימי ארנולד וכמובן ניקולה וויצ'יץ' לא מסתירות את הרכות ההגנתית והתרומה המינורית בריבאונד של הקו הקדמי.

מי שתוכנן להיות תואם באסטון של עונת 2006/7 הוא מרכוס הייסליפ מאולקר, שבעיצומו של המו"מ הודיע כי המלחמה בצפון תשאיר אותו באיסטנבול, ומיהר לחתום באפס פילזן. במקומו, צירפה מכבי רגע לפני פתיחת העונה את נואל פיליקס, שמחזיק עד כה בפחות מ-20 דקות יורוליג: 3:30 דקות מול מלאגה, פחות מ-5 מול פרטיזן ו-11:30 דקות בגארבז' טיים הארוך מול לובליאנה. פיליקס עומד בינתיים על 2.7 נקודות ו-1.3 ריבאונדים ב-6:35 דקות בממוצע, מעט מדי בשביל שחקן שמשתכר כ-500 אלף דולר.

הייסליפ (26, 207), בחירה 13 בדראפט 2002 על ידי מילווקי, שיחק גם באינדיאנה לפני שנחת בעונה החולפת באולקר. כמו באלופה הטורקית המתפרקת, גם ביריבה העירונית שומר הייסליפ על המספרים שלו, שעומדים נכון לעכשיו על 11.2 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-2 חסימות בפחות מ-24 דקות משחק. הייסליפ מקנח גם בשלשה אחת לפחות במשחק, בדיוק של 38.1 אחוזים. במכבי, שראתה את הפורוורד הפיסי קולע מולה 14 נקודות וקוטף 11 ריבאונדים בעונה שעברה, בודאי כועסים על חסן נסראללה, אולי האחראי המרכזי לבור שנוצר אצלה מתחת לסלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ספאחיה יוצא מהקשרו

בסופו של דבר נתקע ספאחיה עם שני זרים שהוא לא רוצה, ודעתו עליהם השתקפה בדקות המשחק הזעומות שלהם. לאחר כל משחק נדרש ספאחיה לסיפסול הכפול וליכולתו של וויל ביינום, והפיק שלל תירוצים ונימוקים, שהניבו שלל סתירות משעשעות.

"ברגע זה ביופורד הוא לא בעיה, ואם הוא יהיה אני אגיד"

(אחרי שמונה דקות עקרות של הפורוורד מול מלאגה)

"אני לא רואה בעיה שביינום זרק הרבה. אני מבטיח שבעתיד וויל ימסור בין 8-4 אסיסטים במשחק"

(המאמן לא מתרגש מהתצוגה האינדיבידואלית של הגארד מול מלאגה)

''נשחק בכל משחק עם שחקנים אחרים, לא הבטחתי שכולם ישחקו כל הזמן"

(ביופורד ופיליקס לא שותפו מול ירושלים? הכל עדיין פתוח)

"הכל בסדר עם נואל פיליקס ואני לא בפאניקה. אולי הוא סבל מטעויות של אחרים"

(אחרי ההצגה של שחר כהן ומושון יעקוסי מאשקלון)

"ברור שאם ביופורד ימשיך בצורה כזאת הוא גם ישחק יותר, אבל אני גם מעולם לא אמרתי שיש לי בעיה אתו"

(ספאחיה מפרגן למשחק שיא של ביופורד מול אשקלון)

"ביופורד לא עשה היום מה שאני רוצה. אני לא אוהב להאשים אותו. גם לפיליקס לא נתתי צ'אנס, כי ליאור שיחק מצויין"

(כל הסיבות לניצחון על בדאלונה)

"הבעיה של פיליקס היא ליאור אליהו"

(נמצא ההסבר לכך שפיליקס שותף רק 10 דקות בניצחון ב-40 נקודות יתרון על גבעת שמואל, כשהוא עולה למגרש לא רק אחרי אליהו, אלא גם אחרי ג'יימי ארנולד ויניב גרין)

"ראיתי כמה תגובות של שחקנים שלא שותפו ולא אהבתי את צורת ההתנהגות הזאת"

(עכשיו גם אנחנו יודעים למה שוחרר ביופורד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully