וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש שינוי

שגיא ניר

4.12.2006 / 11:36

ההפסד לעפולה הדגיש את המצוקה של גליל עליון, שמתכננת מיני-מהפכה בסגל. הבעלים: "בחירת השחקנים היתה יכולה להיות יותר טובה"

השלשה של מייקל ג'ונסון אמש (ראשון) בכפר בלום, שקבעה ניצחון 86:87 לגלבוע/עפולה על הפועל גליל עליון, סימנה יותר מעוד הפסד ליגה אכזרי, השלישי ברציפות בבית מפתיחת העונה. גם בהנהלה של הקבוצה הצפונית כבר מודים בפה מלא: הקבוצה בבעיה, והשינוי מתבקש.

בניגוד למשברים עונתיים שבשיגרה, שבאים לידי ביטוי ברצף ההפסדים, נראה כי הבעיה בגליל משמעותית יותר, וקשורה לדרך בניית הקבוצה ובחירת סגל השחקנים שלה. נכון לעכשיו, בראשית חודש דצמבר, עומדת הגליל במקום לפני האחרון בליגת העל (מאזן 4:1) הודחה מעשית מהמשך משחקי גביע האתגר של פיב"א (מקום אחרון ומאזן 3:1). סגל שחקנים סופי עדיין אין שם.

"אני לא רגיל לזה. יש לנו הרבה מאוד בעיות ונצטרך לעשות חשיבה מקיפה ולראות מה אפשר לשנות", הודה המאמן עודד קטש בתום ההפסד לגלבוע/עפולה, בראיון לערוץ הספורט. קטש, שחזר לגליל במהלך העונה שעברה אחרי שזו נקלעה לשרשרת הפסדים ארוכה, בנה הקיץ קבוצה צעירה במיוחד, שעם שמות כמו עומרי כספי, יוגב אוחיון ורוברט רותבארט היתה אמורה להיות הלהיט המקפיץ של ליגת העל. בינתיים, זה לא ממש קורה – אם בגלל קשיים באיתור זרים, בעיה שהחלה עוד בקיץ בגלל מלחמת לבנון השניה, אם בגלל חוסר יציבות בסגל השחקנים (כבר 15 שחקנים ששותפו במשחקי הקבוצה עד כה), או שאולי זה בגלל משחק ההגנה הווירטואלי של הקבוצה, שספגה העונה מעל 87 נקודות בשמונה מתשעת משחקיה בליגה ובאירופה.

"בקבוצה אחרת עודד מזמן היה הולך הביתה"

"עודד על סף איבוד עשתונות. שום דבר לא מצליח לו, וגם את הזרים שהוא רצה להביא הוא לא הצליח", אומר מקורב למאמן. "אתמול זו היתה הפעם הראשונה שהוא דיבר עם השחקנים אחרי משחק, ואמר להם שהם לא מבינים מה זה גליל עליון, ושאם זו היתה קבוצה אחרת, ולא הגליל שקרובה לליבו, הוא מזמן היה לוקח אחריות והולך הביתה".

הבעלים של הגליל, חיים אוחיון, לא מסתיר את האכזבה מהקבוצה, שתקציבה אינו נמוך השנה מזה של שנים קודמות. "לא ציפינו לפתיחת עונה כזו, למרות הקשיים. אנחנו בהחלט ראויים לעוד כמה ניצחונות ולמצב יותר טוב בטבלה, ונעשה את כל ההתאמות כדי שזה יקרה. אנחנו יודעים מה צריך לעשות: לשחרר חלק מהשחקנים, להביא שחקן חיזוק נוסף ולהתחיל לבסס סגל קבוע יציב. לא צריך יותר מדי שינויים, אבל אם העסק לא יתחבר מהר נעשה התאמות. זה לא שפיקששנו משחק או שניים, אלא הקבוצה כולה לוקה בחסר. גם בחירת השחקנים היתה יכולה להיות יותר טובה".

ואכן, מלאכת בניית הקבוצה הקיץ הייתה משימה מורכבת במיוחד עבור גליל עליון, ולא רק בגלל המלחמה. זה התחיל בפיספוס ההזדמנות לצירוף חואן מנדז, שבגלל סוגיות של סוכנים חתם לבסוף בנהריה, ובגליל עדיין מצרים על כך. אחר כך החתימה הגליל את ולאדי ירמישין, שכבר סיכם עקרונית ברמת גן, אלא שהמנחה השנתית ממכבי תל אביב, בדמותם של עומרי כספי ורוברט רותבארט, השאירה אותו מחוץ לסגל והוא חתם לבסוף בלב השרון מהלאומית, לא לפני שזכה לפיצוי מהקבוצה. גם ליאור ליפשיץ, שכיכב בגליל בעונה שעברה וכבר סיכם עקרונית לעונה נוספת, שוחרר בסוף הקיץ לאחר החתמתו של מורן רוט.

חוסר היציבות הורגש גם בבחירת הזרים, שרק אחד מהם, טוני סטוקמן, היה בקבוצה מתחילת העונה. הפורוורד הקרואטי אנטה בילוברק, שהוחתם במהלך הפגרה יחד עם סטוקמן, נשלח הביתה, בדיוק כמו הסנטר הסרבי נמנייה ילסייביץ', שהוחתם לחודש ניסיון למרות שלא הרשים באימוני מכבי ראשון לציון. בגליל התחילו את העונה ללא זרים בקו הקדמי, אלא שאז חזר סשה בראטיץ', שלא הצליח להשתחרר מחוזהו, והוחתם הסנטר הצעיר קני אדלקה. בגליל חיפשו מזה זמן רב זר רביעי, והנחיתו בארץ הבוקר (שני) לתקופת מבחן את דונלד קול (25, 200), פורוורד שמגיע מההארלם גלובטרוטרס ושיחק קודם לכן באנגליה. האם הוא זה שיפתור לגליל את הבעיות?

"קטש בחר העונה שחקנים לפי התקפה ולא חשב על ההגנה שלו, למרות שאם יש לך הגנה תוכל לנצח גם ביום הכי רע בהתקפה", אומר המקורב למאמן, שטוען כי זה טרם גיבש אסטרטגיה לפתרון המצב. "הם חייבים להחליט לאן הם הולכים. אולי בנסיעה לקפריסין (למשחק בגביע האתגר, ש.נ.) יהיה להם זמן לחשוב". וקטש עצמו? הוא נשמע נחוש לבצע שינוי. "נראה את גליל עליון יותר טובה, בדרך הקלה או הקשה. גליל לא יכולה להרשות לעצמה להיראות כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully