וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות השבוע: הצהרת כוונות של צפון קרוליינה

אריאל גרייזס, פיניקס

3.12.2006 / 13:24

הטאר הילס ניצחו את אוהיו סטייט, במפגש שיכול לחזור על עצמו בסוף העונה. בכורה לגרג אודן אצל הבאקאייז, קנזס חזרה לפשל

בדרך כלל, השבועות הראשונים בעונת המכללות הם מנומנמים משהו, בציפיה לפתיחת המשחקים החטיבתיים בינואר, אבל השבוע האחרון גרם לחובבי המכללות ללקק את האצבעות. אחרי המשחק המדהים בין קנזס לפלורידה, זכינו לחזות בעוד כמה מפגשים מצוינים בין מדורגות וגם מספר הפתעות, שנראות כאילו באות בצרורות השנה, בטח בשלב כל כך מוקדם של העונה.

ישחקו הילדים לפנינו

צפון קרוליינה (7) - אוהיו סטייט (3) 89:98

בשבת הקודמת שיחקו שתי מועמדות לפיינל פור בדמותן של פלורידה וקנזס, וביום רביעי ראינו שתי מועמדות נוספות כאשר המדורגת שלישית (וראשונה על פי הדירוג של ESPN) אוהיו סטייט, הבלתי מנוצחת עד המשחק, הגיעה לצ'אפל היל למפגש מרתק עם צפון קרוליינה, במשחק שהפגיש את מה שעשויים להיות שני מחזורי הפרשמנים הכי טובים במדינה. המשחק שהתפתח ענה על כל הציפיות כששני הצדדים שמים הרבה נקודות על הלוח ומוכיחים שהם עוד ידברו הרבה בהמשך העונה.

רבים טענו שבלי גרג אודן הבאקאייז הם אובררייטד ולא יוכלו לתת פייט לקרוליינה, אבל החברה של ט'אד מאטה באו בלי רגשי נחיתות ופתחו את המשחק בסערה כשהם מובילים לכל אורך המחצית הראשונה ביתרון שהגיע עד עשר נקודות, 7 דקות להפסקה. ההגנה של הטאר הילס התחילה לעבוד בחצי השני וטיילר הנסברו, שפחות או יותר שותק במחצית הראשונה התחיל לטחון את הגנת אוהיו סטייט בתוך הצבע ושמונה וחצי דקות לסיום רצה צפון קרולינה לריצת 2:17 שסגרה למעשה את המשחק. הנסברו, שלא הבריק אבל היה יעיל, סיים את המשחק עם 21 נקודות ושיא קריירה של 14 ריבאונדים, ו-וויין אלינגטון, שחגג יום הולדת 19 ושם רק שתי נקודות במחצית הראשונה, הוסיף 17 במחצית השניה כדי לקלוע בדיוק כמספר שנותיו. רון לואיס היה פנטסטי עם 30 נקודות אצל הבאקאייז ונעזר בדקוואן קוק המצוין שקלע 14 ובאיבן האריס שהוסיף 17. בסופו של דבר, העומק של הטאר הילס, שתשעה שחקנים שלהם היו יותר מעשר דקות על המגרש ו-11 שיחקו בסך הכל, לעומת שמונה בלבד אצל אוהיו סטייט, הכריע את המשחק לצד התכול. השאלה היא איך תשפיע החזרה של גרג אודן, שיוסיף המון בשר מתחת לסל אבל גם יאיט את קצב המשחק המהיר ועלול לפגוע בדינמיקה הקבוצתית של הבאקאייז, על יכולתם ללכת עד הסוף.

ההצגה הכי טובה בעיר

גונזאגה (22) - טקסס 77:87

מה נגיד, מה נאמר, 4 מהקבוצות הטובות במדינה מגיעות לשחק בפיניקס, לא נלך לראות אותם? בטח נלך. במשחק המוקדם בטורניר היכל התהילה זכינו לראות את טקסס, שעד עכשיו לא עומדת בציפיות המוקדמות, מול גונזאגה, שלמרות עזיבתו של אדם מוריסון נראית מצוין (עם ניצחון על צפון קרוליינה לפני שבוע), למשחק שהיה הרבה פחות צמוד ממה שהתוצאה מרמזת. המחצית הראשונה היתה צמודה מרבית הזמן כשקווין דוראנט, הפרשמן המדובר, שומר את טקסס בתמונה, אבל ריצת 4:24 של הבולדוגס 14 דקות לסוף המשחק פתחה פער בלתי סגיר של 24 נקודות. השחקן המצטיין של הזאגס במשחק היה דרק רייביו, גארד לבנבן ונמוך (1.87 מטר רשמיים, במגרש ליד דוראנט והחברים הוא נראה כמו מטר שישים) עם ידית מדהימה, שקלע 7 שלשות וסיים עם 27 נקודות כאשר ג'ייסון פארגו מסיים עם 18 וג'וש הייטבלט (שמזכיר מאוד את ניקולה ווייצ'יץ', גם במראה וגם בצורת המשחק) עם דאבל דאבל של 13 נקודות ו-12 ריבאונדים.

הדבר הבולט במשחק היה האיכויות של הבולדוגס בתור קבוצה, בניגוד לטקסס שמסתמכת בעיקר על היכולת האתלטית של השחקנים שלה, בעיקר דוראנט אבל גם די ג'יי אוגוסטין ואיי ג'יי אברהמס, ומשחקת כדורסל לא קבוצתי ולא חכם. טקסס התקשתה מאוד במחצית השניה להתמודד עם האיזורית של גונזאגה וחוסר הניסיון של השחקנים שלה ניכר בהתמודדות מול קבוצה מאומנת היטב כמו הבולדוגס. דוראנט סיים אמנם עם 29 נקודות, חלקן בגארבג' טיים, אבל קיבל מעט מאוד עזרה כשהסופומור אברהמס מסריח את השועלים עם 3 מ-17 מהשדה, כולל 1 מ-11 מחוץ לקשת ורק פרשמן אחר, ג'סטין מייסון, עוזר לדוראנט עם 17 נקודות. טקסס נראים לא טוב עד עכשיו והיכולת שלהם להצליח בהמשך תלויה ביכולתם לצבור נסיון ולשדרג את המשחק הקבוצתי וההגנה. גונזאגה, לעומת זאת, נראית כרגע בשלה לריצה ארוכה בטורניר ואל תתפלאו בכלל אם תמצאו אותם מגיעים יותר רחוק מהשנה שעברה (אז הודחו בסוויט סיקסטין) למרות עזיבתו של מוריסון.

אריזונה (16) - אילינוי 72:84

המשחק השני באולם של הפיניקס סאנס לא היה אמור להיות צמוד אבל גם פה התוצאה מרמה. המשחק ששוחק באווירה נהדרת (מאיפה הגיעו 5,000 אוהדי אילינוי לפיניקס, רק אלוהים יודע) והיה שיחזור של משחק רבע הגמר של הטורניר ב-2005, בו ניצחה אילינוי באחד המשחקים הדרמטיים בהיסטוריה של הטורניר, והגיעה עד לגמר בו הפסידה לצפון קרולינה. הפייטינג אילייני פתחו את המשחק בסערה עם ריצת 3:17 כדי לקחת יתרון 9:22 שצמח עד 16 נקודות, שבע וחצי דקות לסיום המחצית, בעיקר בזכותו של וורן קרטר הנהדר. קרטר, פורוורד סניור בגובה 2.07, עם יד רכה ונוכחות בצבע, סיים את המשחק עם 24 נקודות ועשרה ריבאונדים. הווילד קאטס נכנסו לאט לאט למשחק וריצת 6:15 צימצמה את הפער ל-5 בלבד בהפסקה, אבל אחריה ריצה נוספת של הכתומים פתחה פער 11, שלוש דקות בתוך המחצית. אלא שאז ירד קרטר לספסל אחרי שביצע עבירה רביעית, יחד עם ריץ' מקברייד, וזה כל מה שחניכיו של לוט אולסן היו צריכים כדי לחזור למשחק. הווילד קאטס לקחו את היתרון 12 דקות לסיום ולא שמטו אותו, כשהפרשמן הנהדר צ'ייס באדינגר מוביל את הקאמבק עם מספר קליעות חשובות וסך הכל 22 נקודות ו-8 קרשים. כל החמישיה של אריזונה סיימה בדאבל פיגרס, כשמוסטפה שאקור קולע 16 ומחלק 8 אסיסטים ומרכוס וויליאמס מוסיף 20. החבורה של אולסן עוד לא נראית מגובשת מספיק, אבל אחרי הפסד במשחק פתיחת העונה הם ניצחו כבר שבעה משחקים ברציפות ונראים בדרך הנכונה. שאילינוי, למרות שני הפסדים השבוע, עוד עשויים להפתיע בהמשך העונה במיוחד בביג 10 החלש יחסית.

איבדו את הראש

דה פול - קנזס (5) 57:64

הניצחון על האלופה מפלורידה לפני שבוע כנראה לא עשה טוב לג'ייהוקס כי אחרת קשה להסביר קריסה כזאת מול קבוצה בינונית כמו דה פול. חניכיו של ביל סלף לקחו את היתרון 5 דקות לסיום המחצית הראשונה והובילו מרבית המחצית השניה ביתרון שהגיע עד 14 נקודות. אבל אז נכנס סמי מח'יה לפעולה והצית ריצת 0:14 של הבלו דימונס בשלוש הדקות האחרונות, כולל שמונה נקודות רצופות שלו שהטו את המשחק לצד המארח. מח'יה סיים את המשחק עם 23 נקודות שכללו שלשה שהשוותה את המשחק שלוש דקות לסיום ועוד אחת שנתנה את היתרון לתמיד לדה פול. ברנדון ראש היה מזוויע אצל הג'ייהוקס כשקלע רק אחת משבע מהשדה וסיים עם 3 נקודות מסכנות כשמריו צ'אלמרס היה כמעט היחיד שתיפקד עם 15 נקודות אצל קנזס, שצפויים לצנוח בסקרים שיפורסמו ביום שני הקרוב.

סירקיוז (15) - ויצ'יטה סטייט (17) 64:61

יש כאלה שעדיין מופתעים מניצחונות של קבוצות מהמיד מייג'ורס על פאוור האוס מהביג איסט כמו סירקיוז, אבל נראה שצמצום הפערים, שהתחיל בעונה הקודמת עם עלייתה של ג'ורג' מייסון לפיינל פור, רק מתחיל לצבור תאוצה, ואחרי הזכיה של באטלר ב-NIT טיפ אוף, כשהיא מנצחת גם את טנסי וגם את גונזאגה, שום דבר כבר לא צריך להפתיע. קייל וילסון קלע 17 ושון אוגירי הוסיף 16 במשחק מוזר שבו השוקרס (המהממים?) עשו ריצה מדהימה של 1:27 במחצית הראשונה רק כדי לראות את האורנג' רצים ל- 2:21 משלהם בסוף המשחק כדי להשוות את התוצאה על 61:61. המהלך של המשחק הגיע 21 שניות לסיום, כאשר דימיטריס ניקולס מסירקיוז חטף את הכדור באמצע המגרש אבל החטיא ליי אפ פשוט שלאחריו קלעה ויצ'יטה 3 זריקות עונשין ללא מענה שחתמו את התוצאה. פול האריס, הפרשמן המדובר של סירקיוז, קלע 14 מהספסל וטרנס רוברטס קלע מנה דומה והוסיף 12 ריבאונדים לכתומים שהפסידו בפעם הראשונה, גל מקל לא היה משמעותי עם 2 נקודות בשמונה דקות משחק לשוקרס, שכבר מחזיקים במאזן של 0:6, כולל עוד שני ניצחונות גדולים על שתי קבוצות מהפיינל פור האחרון, ג'ורג' מייסון ו-LSU.

דיוק (11) - ג'ורג'טאון (18) 52:61

הבלו דבילס נראו לא מפוקסים במשחק מוקדם יותר השבוע מול אינדיאנה בו ניצחו בקושי 51:54, וגם בתחילת המשחק מול ההויאס הם התקשו והיו בפיגור מרבית המחצית הראשונה. אבל במחצית השניה התעורר גרג פאולוס, שעד שבת נראה כאילו לא לגמרי התאושש מהפציעה ברגלו, קלע את כל 13 הנקודות שלו באותה מחצית ונעזר ב-15 נקודות של ג'וש מקרוברטס המצוין, שהוסיף 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים כדי להוביל את דיוק לבריחה בחמש דקות האחרונות ולהאריך את רצף ניצחונות הבית שלה מול יריבות מחוץ ל-ACC ל-46. הדבילס אמנם נראים מוגבלים התקפית והחסרון של רדיק ווויליאמס בהחלט ניכר, אבל הם יותר ממפצים על כך באמצעות ההגנה שהצליחה להגביל את ג'ורג'טאון לשני סלי שדה בלבד ב-11 דקות האחרונות ול-26 אחוז בלבד מהשדה במחצית השניה. המוציא לפועל העיקרי בדרך כלל בג'ורג'טאון, רוי היברט, הוגבל ל-11 נקודות בלבד והיחיד חוץ ממנו לקלוע בדאבל פיגרס היה ג'סי סאפ שתרם 13.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

נעים להכיר, גרג

אוהיו סטייט (3) - ואלפרסיו 58:78

לא היינו מתייחסים למשחק הזה יותר מדי אילולא הבכורה של גרג אודן, שהפתיע את כולם וחזר לשחק הלילה (בין שבת לראשון), כמעט חודש לפני המצופה. אודן, ששיחק 23 דקות בלבד, סיים את המשחק עם 14 נקודות ועשרה ריבאונדים, שאותן תיבל ב-5 חסימות, בבכורה מרשימה מאוד.

אילינוי - מרילנד (23) 72:66

שימו לב לטרפינס שעדיין בלתי מנוצחים והשיגו מוקדם יותר השבוע ניצחון חוץ מרשים על אילינוי, שלא הפסידה בבית לקבוצה מחוץ לביג 10 מאז 1988.

צפון דקוטה סטייט - מרקט (8) 60:64

כנראה שהמחמאות שהרעפנו על מרקט עלו להם לראש, והחבר'ה של טום קריין הצליחו להפסיד לצפון דקוטה סטייט הקטנטנה, שהצטרפה לדיוויז'ן 1 רק לפני שנתיים. דומיניק ג'יימס סיים עם שמונה נקודות בלבד (3 מ-11 מהשדה), והגולדן איגלס קילקלו לעצמם את המאזן המושלם.

דירוג AP מעודכן נכון ליום ראשון (ישתנה מחר, קרוב לודאי):

1. UCLA
2. פיטסבורג
3. אוהיו סטייט
4. פלורידה
5. קנזס
6. אלבמה
7. צפון קרולינה
8. מרקט
9. טקסס A&M
10. LSU
11. דיוק
12. ויסקונסין
13. וושינגטון
14. ממפיס
15. סירקיוז
16. אריזונה
17. וויצ'יטה סטייט
18. ג'ורג'טאון
19. באטלר
20. קונטיקט
21. ג'ורג'יה טק
22. גונזאגה
23. מרילנד
24. נבאדה
25. ווירג'יניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully