וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון 1:1 בתום היום הראשון בגמר גביע דייויס

1.12.2006 / 15:12

דוידנקו הרוסי גבר על צ'לה 1:6, 2:6, 7:5, 4:6 לעיני הקהל הביתי במוסקבה, נלבנדיאן הארגנטינאי איזן עם 4:6,4:6,4:6 על מראט סאפין

יום המשחקים הראשון בגמר גביע דייויס במוסקבה לא סיפק לנו הפתעות גדולות, כאשר שני המדורגים הבכירים, ניקולאי דוידנקו ודויד נלבנדיאן, ניצחו את המשחקים שלהם, והתוצאה בסיום היום עומדת על 1:1.

הבכירים עשו את שלהם

משחק הפתיחה החגיגי, הפגיש היום (שישי) במוסקבה את המארח הרוסי ניקולאי דוידנקו המדורג שלישי בעולם, ואת האורח מדרום אמריקה חואן אגנאסיו צ'לה, ממקום ה-33 בעולם. הרוסי מעולם לא ניצח את צ'לה בחמשת המפגשים ביניהם עד כה, אבל מול הקהל הביתי, המשיך את הכושר הנפלא בו הוא מצוי לאחרונה וגבר עליו בארבע מערכות 1:6, 2:6, 7:5, 4:6 כדי להשיג יתרון 0:1 לזכות נבחרתו.

עם פתיחת המערכה הראשונה דוידנקו שבר את צ'לה, וכבר אחרי 12 דקות עלה ל-0:3, תוך שהרוסי הציג טניס חד ושליטה מוחלטת בקצב, לעיני נשיא רוסיה לשעבר בוריס ילצין, שנכח ביציע. גם דייגו ארמנדו מראדונה, לבוש בחולצת הפסים התכולה של ארגנטינה, לא סיפק השראה לצ'לה שנמחץ במערכה הראשונה 1:6.

במערכה השנייה שמרו שני הטניסאים על חבטות ההגשה עד שדוידנקו השיג שבירה במשחקון החמישי ועלה ליתרון 2:3. השבירה הזו גמרה מנטלית את צ'לה, שכבר הראה אדישות נוכח משחקו המצוין של הרוסי, אשר חבט ווינרים מהממים בעזרת חבטות גב יד מדויקות וסמאשים מרשימים, בדרך לניצחון 2:6 במערכה.

צ'לה הצליח להשיג שבירה ראשונה במשחק במהלך המשחקון הרביעי של המערכה השלישית ועלה ליתרון 1:3 והמשיך את המומנטום גם במשחקון ההגשה הבא שלו ועלה ליתרון 1:4. דוידנקו עלה פחות לרשת, וגם כשכבר עלה, היה לא מרוכז. בכל זאת הרוסי השיג שבירה במשחקון השביעי, צימק ל-3:4 והמשיך לשוויון 4:4 מיד במשחקון הבא. הארגנטינאי שמר על ההגשה ועלה ליתרון 5:6. בגביע דיוויס אין כזכור שובר שיוויון אלא אם מדובר במערכה החמישית וצ'לה לא לקח סיכון, לחץ על הדוושה וניצח 5:7 את המערכה.

את המערכה הרביעית פתח צ'לה באייס ועם 0:1 נחוש. משחק רשת מצוין בתוספת חבטות אדירות של הקרחון הרוסי, מהקו האחורי, אילצו את צ'לה להשיב בסלייסים הגנתיים ולראות בעיניים כלות את דוידנקו צוהל בדרך ל-1:4. הדרום אמריקאי צימק ל-5:4, אך היתה זו שירת הברבור שלו והרוסי ניצח 4:6 את המערכה ו-1:3 במניין המערכות של המשחק כולו.

במשחק השני שנערך הערב ניצח הארגנטינאי המדורג שמיני בעולם, דויד נלבנדיאן, 4:6, 4:6, 4:6 את הרוסי מדורג עשרים ושישה בעולם, מראט סאפין. נלבנדיאן שבר כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה ועלה ליתרון 0:2. שני השחקנים שמרו על ההגשה וזה הספיק לנלבנדיאן לקחת את המערכה הראשונה עם ניצחון 4:6. במערכה השנייה שבר הארגנטינאי במשחקון השלישי ורץ קדימה עד יתרון 2:5 והגיש למערכה. הרוסי הבלתי יציב במשחקו, הצליח לשבור, וחזר למשחק כשצימק ל-5:4. נלבנדיאן שמר על ההגשה שלו במשחקון העשירי והשיג גם את המערכה השנייה כשניצח 4:6. במערכה השלישית שמרו שני השחקנים על ההגשה עד המשחקון השביעי בו השיג נלבנדיאן את השבירה, עלה ליתרון 3:4, והמשיך משם עד לניצחון 4:6 גם במערכה האחרונה, בדרך לשוויון 1:1 בתום יום התחרויות הראשון של הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully