וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרחות חזרו לנוקיה

1.12.2006 / 14:41

למרות הניצחון על לובליאנה, אוהדי מכבי ת"א לא מרוצים, לא מהרכש ולא מהמחירים. אז מה הפלא שקרחות מתחילות לבצבץ בהיכל?

התבוסה שהנחילה אמש מכבי ת"א לילדים התשושים של גספר אוקורן סחטה מאוהדי הקבוצה לא יותר מכמה מחיאות כפיים רפות. הדיעה הרווחת בקרב האוהדים היא שהיכולת הדלה שמציגה מכבי אינה מפתיעה נוכח הקיץ הקשה שפקד את המועדון, בכל הרבדים. לראשונה זה שנים ניתן לרכוש כרטיסים למשחקי היורוליג בקופות ההיכל, אלא שהמחירים המרתיעים (בין 250 ל-500 ש"ח לכרטיס בודד) מביאים לכך שלא מעט כיסאות נותרים מיותמים וקרחות קטנות מתחילות להתפשט ביציעים העליונים. גם אתרי האוהדים באינטרנט שוצפים וגועשים למתחילת העונה, כשהמוטיב החוזר אחד הוא: שינוי, ועכשיו.

"ככה זה כשהזרים שלך נראים כפי שנראים", קובל האוהד הוותיק שרון קורן. "מותר לטעות בשחקני הרכש, אבל קשה לקבל את ההססנות של מכבי בנוגע להחלפה שלהם". חיצי האוהדים מופנים בעיקר כלפי הנהלת הקבוצה. "ההנהלה עושה צחוק מהאוהדים ומעצמה", ממשיך קורן. "הרבה אוהדים לא חידשו את המנוי בגלל המחירים. אנשים פנו לקבוצה ואמרו 'גם העלתם מחירים, וגם הבאתם שחקנים שהם כלום ושום דבר'. על מה לשלם 800 שקל יותר למנוי, כשמעמידים קבוצה שהיא טובה ב-50 אחוז פחות מהקבוצה של השנים האחרונות? יותר מזה, הרבה אוהדים איבדו עניין בקבוצה מרוב שהם כועסים וגם לא רואים משחקים בטלוויזיה. השמרנות של הקבוצה מוציאה את האוהדים מדעתם. שיהיה ברור: אם המצב יימשך עד לסיום העונה, בשנה הבאה מכבי מוכרת אולי חצי מהמנויים".

"זו הפכה להיות קבוצה של עשירים בלבד", קובע האוהד רביב כהן, שהחליט הקיץ שלא לחדש את המנוי, לאחר מספר שנים ביציעים. "המחירים עלו בצורה אסטרונומית ואנחנו לא מבינים מה קורה שם. מבחינה מקצועית מכבי רחוקה שנות אור מהקבוצה של השנים האחרונות. אנחנו אוהבים את הקבוצה ואת ההנהלה, אבל הם מנסים למכור לקהל לוקשים. ביינום הוא פרוע ושכונתי וככה זה לא ילך. השחקנים מנסים אבל לא נלחמים, כי אין לקבוצה הזאת לב. עכשיו מכבי משחקת בבית קל, אבל מה יהיה בשלבים המאוחרים? מה יהיה מול פנאתינייקוס? זו לא קבוצה לפיינל פור. מכבי צריכה שחקני חיזוק עם לב, כמו שאראס, באסטון ופארקר, שנלחמו גם עבור הקהל. מכבי צריכה שחקנים שיחברו את הקהל לקבוצה".

קורן פעיל בפורומים האינטרנטיים השונים, ומספר כי הלך הרוח הווירטואלי מייאש. "מאז שהפורומים החלו לפעול, בסוף שנות ה-90', מעולם לא היה כזה אנטי נגד מכבי מצד האוהדים שלה", הוא מספר. "זה היה טאבו וקונצנזוס שאין כמו ההנהלה של מכבי באירופה. היום הקהל כועס וממורמר מהביצועים של כל הדרגים, עד לשמעון מזרחי. היחיד שלא סופג ביקורות זה מוני. חוץ ממנו, רותחים על כולם. במכבי לא יכולים לפטור את זה ולטעון שמדובר בכמה אוהדים מתוסכלים. הם הרוב. הגעתי למצב שאני יושב עם חברים לראות משחק ובאמצע הרבע השני אנחנו מהמרים בכמה נפסיד. הגענו למצב שאנחנו רוצים שמכבי תובס רק בשביל שמישהו יקבל הלם ויעשה את השינוי. לובליאנה מובילה בהיכל באמצע הרבע השני, אחרי כל מה שעבר עליה, וזו קבוצה שאני בספק אם מנצחת את הפועל במצבה הנוכחי. התרגזנו כשמכבי ברחה, כי ברור שיטאטאו תחת הניצחון את כל התחלואים".

ששון קם לתחייה

בין ניתוח מעמיק באשר לדקות הגארבג' שמגרד נואל פיליקס לדיון סוער בדבר אי נחיצותו של רודני ביופורד, נשכח וויל ביינום בצל. מאז מפגן הדומיננטיות הנדיר במחזור הראשון מול מלאגה, שכלל 24 זריקות מהשדה, מתקשה ביינום להמריא. את המשחק אמש סיים עם שש זריקות לסל בלבד, המספר הנמוך ביותר העונה. אם להוציא את המשחק מול הספרדים, אזי שביינום מדורג רק רביעי בטבלת קלעי הקבוצה עם 11.6 נק' בממוצע, אחרי ניקולה וויצ'יץ' (15.6 נק'), סימאס יסאיטיס (12.8) וליאור אליהו (11.7).

"כל הקבוצות מתרכזות בי", הסביר אמש הרכז האנרגטי. "הם שולחים לפעמים שניים ושלושה שחקנים נגדי, מנסים לעשות לי טראפים, אבל זה משאיר שחקנים אחרים יותר חופשיים ואני מנצל את זה". האומנם? ביינום הוא אחד החודרים הטובים באירופה ומאמני היריבות מצופפים מולו את הצבע ומכריחים אותו למסור, אספקט בו הוא מעט מתקשה (3.2 אסיסטים מול 3.7 איבודים בממוצע). ביינום לא בטוח בקליעה שלו מחוץ לקשת, ובהיעדר אפשרויות חדירה, הוא ממעט לזרוק מהשדה (58 זריקות מכל הטווחים מאז מלאגה, לעומת 78 של וויצ'יץ', 64 של יסאיטיס, 58 של אליהו ואף 50 של ג'יימי ארנולד), ומכאן שהשפעתו על המשחק הולכת ופוחתת.

משחק ההתקפה של מכבי נשען לחלוטין על ניקולה וויצ'יץ'. זו תלות מוגזמת שעשויה להפוך בהמשך העונה לעקב אכילס. אחרי שישה מחזורים מוביל וויצ'יץ' את טבלת המוסרים ביורוליג, יחד עם ניקוס זיסיס מבנטון, עם חמישה בממוצע. וויצ'יץ' חמישי בריבאונדרים (8.3) ובמקום ה-12 בטבלת הקלעים. וכמובן, הוא ניצב בודד בפסגה בקטגוריית מדד האיכות, עם 23.17 נקודות מדד. וויצ'יץ' מנהל את משחק ההתקפה של מכבי מאזור הפוסט, והטאץ' המופלא עוזר לו פעם אחר פעם להשאיר שחקנים שמבצעים חיתוך נכון לקרש-סל.

הבעיות האמיתיות של פיליקס

וויצ'יץ' מתקיף פנומנלי אבל שחקן הגנה בינוני. במהלך הרבע הראשון, אחרי לייאפ קליל נוסף של מרקו מיליץ', הושלך הקרואטי לספסל כי לא ביצע עבירה בזמן ושלח אותו לקו. ספאחיה שב ומבקש משחקניו לעשות עבירות ולאחר כל סל סלובני צרח לכיוון השחקן המגן "תעשה פאול!", תוך שהוא מסמן בידיו תנועה של כריתת יד. לובליאנה היא קבוצת עונשין פאתטית, הגרועה ביורוליג, אבל שחקני מכבי שלחו אותה לאסוף נקודות מהקו רק 6 פעמים במחצית הראשונה. סימאס יסאיטיס היה היחיד שלא שמר עבירות, וביצע 3 תוך 8 דקות.

מאחר וביופורד יעזוב בימים הקרובים וגם אתמול לא שותף, המרוויח העיקרי מהסיטואציה שנוצרה היה שרון ששון, שנדחק בראשית העונה לשולי הרוטציה. ששון, מחביבי הקהל, זכה אמש ל-21 דקות, זאת לאחר שבחמשת המשחקים הראשונים יחד קיבל 13 דקות. הוא השיב ב-19 נקודות (6 מ-11 מהשדה), הוריד חמישה ריבאונדים ומסר שני אסיסטים, ובעיקר תרם הרבה אגרסיביות.

ספאחיה אמר בתחילת השבוע כי "הבעיה הגדולה ביותר של פיליקס הייתה ליאור אליהו", אולם אתמול אליהו כמעט ולא שותף, וגם בהיעדרו של הישראלי גירד פיליקס 11:30 דקות בלבד. אם באגרסיביות עסקינן אזי שפיליקס, הרעב לזמן פרקט, הספיק לבצע ארבע עבירות, שהותירו כנראה ארבעה מומים בשחקני לובליאנה. "הייתי רוצה לשחק יותר לצד ניקולה", הוא אמר בסיום. לאוהדים הבטיח כי "בשבוע הבא מול פנאתינייקוס נבוא להילחם", אלא שלאור מצבו, ספק אם ייקח חלק במאמץ הקבוצתי באתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully