וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי מוהר מת בתל אביב

30.11.2006 / 22:55

העיתונאי והיוצר, מהפזמונאים החשובים בישראל, נפטר הערב מסרטן. כתב את שיר האליפות של הפועל ת"א ב-1981 'השדים האדומים'

העיתונאי והיוצר עלי מוהר מת אמש (חמישי) בתל אביב, בגיל 58, ממחלת הסרטן. מוהר היה ידוע בין השאר בזכות מדורו "מהנעשה בעירנו" בעיתון "העיר", מהמדורים הוותיקים ביותר בעיתונות הישראלית.

מוהר היה מהפזמונאים החשובים בישראל. בין שיריו המוכרים ניתן למצוא את "שיעור מולדת", "שש עשרה מלאו לנער", "שיר השיירה", "אמרו לו" "שטח ההפקר" "שיר נבואי קוסמי עליז" ורבים נוספים, שהפכו לאבני יסוד בתרבות ובמוזיקה הישראלית.

הוא הרבה לשתף פעולה עם יוני רכטר שהלחין רבים משיריו, לדוגמת השיר "נגיעה אחת רכה". הם הוציאו יחד שני אלבומים, "בגובה העיניים" (1986) ו"מחשבות ואפשרויות" (1995), ואף יצאו בהופעות משותפות כשריכטר שר מנגן על קלידים והשירה ומוהר משתתף בעמדת המספר.

מוהר פרסם שני ספרים, "מהנעשה בעירנו" ו"פלוגה ג' מחלקה שלוש" (בשיתוף עם דוד טרטקובר). "מהנעשה בעירנו" (1994) מכיל אוסף של טורים בשם זה מהשבועון התל אביבי "העיר", בין השנים 1984 ו-1994. ברשימות הללו עסק בענייני היומיום - שוטטות בעיר, הערות הנוגעות ב"ידידינו הכספומט", נסיעות לחו"ל, וכדומה. "פלוגה ג' מחלקה שלוש" (2003) מכיל רשימות שנכתבו בעת שירותו במילואים בזמן מלחמת יום הכיפורים. אלו עוסקות, כמו הטור, לא באקטואליה אלא יחסים עם אנשים, ארוחות צהריים וערב, סרטים, ספרים וכיוצא באלו. הרשימות הללו פורסמו בשעתן בעיתון "דבר".

בנוסף ל"הנעשה בעירנו" מוהר היה ובעל טור נוסף העוסק בענייני ספורט, "בשער", שהתפרסם במדור הספורט של אותו שבועון. בשני טוריו הוא מביע את אהדתו לקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. הטורים התפרסו, על פי רוב, מדי שבוע.

מוהר, שהיה ידוע באהבתו הגדולה לקבוצת הפועל ת"א, כתב בעונת ב-1981 את שיר האליפות "השדים האדומים". בשנת 1990 אחרי המונדיאל, שנערך באיטליה, כתב מוהר, ביחד עם אריק איינשטיין, את השיר "ואלה שמות", שכלל את שמות שחקני הנבחרות.

אפרים שמיר: הוא היה פרטנר נהדר

עם היוודע דבר מותו, אמר עליו פרופסור דוד טרטקובר, שפרסם עם מוהר את הספר "פלוגה ג' מחלקה שלוש", כי "עלי היה חבר יקר שלי, אנחנו מכירים משנות השבעים, היינו יחד במלחמת יום הכפורים, באותה פלוגה, באותה מחלקה, והוצאנו שלושים שנה לאחר מכן את ספר הרשימות שלו והרישומים שלי. עלי הוא איש רב כשרונות, ואבדה גדולה, לכל החברים שלו ולכל מי שפתח את מקומון העיר וקרא אותו בעמוד הראשון".

חבריו של מוהר מספרים כי בחודשים האחרונים הוא נפרד מהם וערך כמה מפגשים ומסיבות. הזמר אפרים שמיר, שמוהר כתב עבורו כמה משיריו המפורסמים, אמר הערב כי "זה עצוב מאוד ומפתיע מאוד על אף שידעתי מה מצבו של עלי. כל המחשבות שלי כרגע נתונות אליו. על כל מה שהכרתי בקשר אליו. אני מנסה לעכל את העובדה שהעולם הוא בלי עלי כשעבדנו יחד בצעירותנו נהניתי לעבוד איתו הוא היה פרטנר נהדר. זאת פשוט אבדה. מאוד אהבתי אותו והרגשתי נאהב על ידו, היינו נפגשים מפעם לפעם בנסיבות חברתיות ותמיד נהניתי לפגוש אותו". עוד אר שמיר, כי "הוא היה בן אדם מאוד אינטלקטואל ואינטילגנט ומתורבת, ויודע, ומכיר, ממש איש העולם. הפוך מצרות אופקים. הוא אהב אמנות, התמצא וידע, הכיר והשתתף. בעניין מפגשי הפרידה מעלי, אמר שמיר כי "אני יודע שהיו מפגשים, אבל אני יודע שאנשים באו לבקר אותו מעצם הנסיבות. היה לי קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully