וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סו בירד נוחתת ברמלה

אריה ליבנת, הארץ, בשיתוף

30.11.2006 / 19:36

השחקנית הייתה בחירת הדראפט הראשונה ב-2002 ותהיה מבחירות הכדורסלניות שהגיעו לישראל. הפועל ת"א עלתה לשלב הבא ביורוקאפ

לא מעט זרות בכירות ששיחקו בליגה לנשים, נדמה שדבר כזה עוד לא היה פה: סו בירד, בחירת דראפט ראשונה ב-02' והרכזת הראשונה של נבחרת ארה"ב, תנחת הבוקר בישראל ותצטרף לאליצור רמלה. הגארדית (26, 1.75 מ'), בת לאב יהודי שהיגר מרוסיה, הובילה את מכללת קונטיקט לשתי אליפויות ב-2000 וב-2002, ובאותה שנה, כאמור, נבחרה ראשונה בדראפט בידי סיאטל סטורם. ב-2004 זכתה עם הקבוצה באליפות ה-WNBA. היא שיחקה ארבע פעמים במשחק האולסטאר וארבע פעמים נבחרה לחמישיית העונה. הממוצע שלה בחמש עונות WNBA: 12.6 נקודות, 5.7 אסיסטים. עם נבחרת ארה"ב זכתה סו באליפות העולם ב-2002 ובמדליית זהב במשחקים האולימפיים באתונה. בשני החורפים הקודמים שיחקה בדינמו מוסקווה.

ראש עיריית רמלה, יואל לביא, אמר: "היא הפתיעה אותנו במייל ואמרה שהיא מוכנה להגיע. ההורים שלה יהודים והיא באה לכאן לא בגלל הכסף אלא בגלל התנאים".

רמלה ניצחה הערב במגרשה את קבוצת קסטוריה היוונית במסגרת בית ב' של היורוקאפ בתוצאה 56:65. המשחק היה צמוד והאורחות הצליחו להוביל בסוף הרבע הראשון 16:17. ברבע השני, הרמלאיות, שמוליכות את הליגה בארץ, כיווצו את ההגנה ואיפשרו לקסטוריה לקלוע רק 9 נקודות. רמלה המשיכה להוביל ובסוף סיימה עם ניצחון, שהעלה אותה למקום השני בבית. מוניק קורי הובילה את קלעיות רמלה עם 19 נקודות, אינה גורביץ' הוסיפה 14.


קבוצת הנשים של הפועל ת"א הבטיחה הערב (חמישי) את עלייתה לשלב הבא ביורוקאפ. הפועל ת"א ניצחה בביתה את אפולון היוונית 70:74 במסגרת המחזור הרביעי. הקבוצה של רועי אייזנברג שמרה על מקומה השני ביורוקאפ ורק הפסד בהפרש של 18 נקודות ומעלה לצסק"א סופיה הבולגרית במחזור הבא, יוריד אותה למקום השלישי.

הפועל ת"א פתחה את המשחק טוב והובילה 17:26 בסיום הרבע הראשון, אבל היווניות חזרו לעצמן ברבע השלישי וצימקו לפער של 2-3 נקודות, שנשמר עד למאני טיים. המארחות לא איבדו את הראש והצליחו לשמור על היתרון עד לסיום בדרך לניצחון 70:74. טנישה רייט הובילה את קלעיות הפועל ת"א עם 24 נקודות.



משחקה של אנדה נדחה לשישי

משחקה של אנדה רמת השרון מול המופארם ורסאץ' במסגרת המחזור הרביעי ביורוקאפ לנשים, שאמור היה להתקיים הערב (חמישי), יתקיים מחר (שישי) בשעה 20:30 באולם אורנים ברמת השרון.

אמש הודיעה ורסאץ' להנהלת רמת השרון, כי לא תגיע ארצה בגלל ערפל כבד השורר בבלגרד, בגינו נסגר שדה התעופה. בהודעתם לא היתה כלל התייחסות לשביתה במשק הישראלי.


הקבוצה הישראלית הודיעה מיד לפיב"א על אי בואן של הסרביות, ועל נכונתה לקיים את המשחק ביום שישי. פיב"א הודיעה לסרבים כי עליהם להגיע לישראל בכל דרך ולקיים את המשחק. הסרביות אמורות לנחות בישראל ביום המשחק בשעה 15:00.


הסרביות עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות גברו במשחק הראשון על אנדה 74:54. רפי בוגטין, עוזר מאמנת אנדה רמת השרון, אורנה אוסטפלד, אמר היום לקראת הגומלין: "מדובר ביריבה איכותית מאד, המשחקת כבר ארבע שנים באותו הרכב והיא משחקת כמכונה משומנת היטב. זו קבוצה שמשחקת כדורסל מזרח אירופאי טיפוסי, איכותי ויפה לעין. נצטרך להיות במיטבנו כדי לנצח".


"אני קורא לקהל חובבי הכדורסל לבוא למשחק כי צפויה חווית כדורסל מהנה. אני בטוח. ערב שישי של כדורסל מחזיר אותנו שנים רבות לאחור, בהן האולמות והמגרשים היו מלאים בצופים, ונשמח לשחזר את הימים היפים מן העבר", הוסיף בוגטין.


כוכבות הקבוצה האורחת הן ביליאנה סטאנקוביץ' רכזת נבחרת סרביה והגבוהה דארה קובאצ'ביץ' גם היא שחקנית נבחרת. הכניסה למשחק חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully