וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים אייזנברג בסלובנית?

29.11.2006 / 17:18

ליובליאנה מגיעה למכבי ת"א המבולבלת בזמן. השחקנים לא קיבלו משכורות ויפתחו בקרוב בשביתה, מה שמתבטא בסגל החלש ובתוצאות

באופן מעט אירוני, נדמה כי שחקני אולימפיה ליובליאנה הסלובנית לא היו מתנגדים למעט תמיכה מאנשי ההסתדרות בימים אלו. בסוף השבוע שעבר, ובתום סדרת התייעצויות, החליטו השחקנים, בהנהגת הקפטן מרקו מיליץ', לפצוח בשביתה לאחר המשחק מול מכבי ת"א, כאות מחאה על הלנת שכרם בשלושת החודשים האחרונים.

זה זמן רב שבאולימפיה לא חושבים רק כדורסל. המצב הכלכלי הרעוע, שמדיר שינה מעיני אנשי המועדון, הפך לנושא השיחה העיקרי העונה בחדרי ההלבשה. "באולימפיה לא יודעים מתי תכנס משכורת, אם בכלל. אנשים הפכו מיואשים. קשה לקיים קבוצת כדורסל מקצוענית בצורה הזאת", קובל עיתונאי מקומי.

אולימפיה, גאוות הכדורסל הסלובני (18 אליפויות, 13 גביעים, אליפות הליגה האדריאטית), נחשבת מזה שנים לחממה האירופאית המובילה בכל הקשור לגידול ולטיפוח כשרונות צעירים. רשימת שחקני העל שניפקה כאורך הגלות: ראדו נסטרוביץ', פרימוז ברז'ץ', ולאדו אילייבסקי, סאני בצ'ירוביץ', יירי זדובץ', שאראס יאסיקביצ'יוס ועוד רבים וטובים - כולם, בשלב מסויים, לבשו את המדים הירוקים-לבנים של אולימפיה. כמוהם מיודענו יוריצה גולמאץ הירושלמי, אריאל מקדונלד ואחד, ראדיסב צ'ורצ'יץ'.

לא שאי פעם נחשבה לעשירה מופלגת - בכל זאת, תמיד סיפקה תוצרים לקבוצות הגדולות של היבשת בתמורה לתשלום נאה - אלא שהעונה, עקב הבעיות הכלכליות המדוברות, העמידה אולימפיה קבוצה חלשה מתמיד. בעיות שהביאו אך לפני חודש לעזיבתו של מאמן הקבוצה, טומו מאהוריץ'. את מקומו על הקווים תפס עוזרו, גספר אוקורן. כיאה לקבוצה אירופאית קטנה עד ננסית, גם העונה ביצעו ה"דרקונים" אינספור שינויים בסגל, שקטעו כל סיכוי ליצירת המשכיות כלשהי.

שובו של מיליץ'

הרכש הגדול ביותר שביצעה אולימפיה הקיץ היה החתמתו המחודשת של מיליץ' (29, 1.99), ששיחק בקבוצה באמצע שנות ה-90', ובעונה אשתקד בווירטוס בולוניה. מיליץ', הברומטר של הקבוצה, נראה נהדר עד כה, ותורם בכל אספקט של המשחק (11.5 נק', 6 ריב', 2.3 אס', 2.2 חט'); כן צורפו לקו האחורי אנדר ארסלאן הטורקי (23, 1.88), שהגיע הישר מאפס פילזן, וסאנדי צבולאר (20, 1.95). טימי ראניקו (26, 1.88), הפיני החביב, פותח עונה שנייה בקבוצה (14.1 נק', 2.7 אס', 1.8 חט'); מנוכאר מרקושווילי (20, 1.97), ילד הפלא הגרוזיני לשעבר, ממשיך לעונה שלישית באולימפיה, ועונת יורוליג חמישית.

מאז פציעתו של סאשו אוזבולט, שסיים את העונה, שודרג מעמדו של מרקושווילי והוא זוכה לדקות משחק רבות (8.4 נק', 2.6 ריב' בכמעט 29 דקות). ומשלים את הקו האחורי דומן לבית לורבק (21, 1.98), אחיו הצעיר של ארזאם.

הקו הקדמי של הקבוצה כולל את חסאן ריזביץ' (22, 2.10) המקומי; הנווד הוותיק איביצה יורקוביץ' (33, 2.05), שקולע 8.6 נק' בממוצע; שאוליוס קוזמינסקאס (24, 2.11) הליטאי, שככל הנראה יחמיץ את המשחק עקב זעזוע מוח שספג במשחק מול פרטיזן בשבוע שעבר; כריסטיאן מראקר השוודי (24, 2.06); ונערי הפוסטר מיכה זופאן (24, 2.04), ואנטוניו זיזיץ' (20, 2.05).

אולימפיה, שלא צלחה את השלב הראשון בשנתיים האחרונות, סוגרת את טבלת בית ב' לאחר חמישה מחזורים (מאזן 1:4). בליגה האדריאטית זה לא נראה טוב יותר, עם מאזן שלילי של 5:6 ומקום שביעי בלבד. מבחינה סטטיסטית מקדימה ליובליאנה ביורוליג רק את אריס סלוניקי החלשה להחריד, ומעמידה ממוצעים דלים מהשדה (49% ל-2, 34% ל-3, 64% בלבד מהעונשין), באסיסטים (9.2), בריבאונד (29.2) ובכל הקשור לשמירה על הכדור (14.8 איב').

אין ספק שליובליאנה מגיעה לנוון ספאחיה בזמן טוב ויכולה להוות עבורו קרקע פוריה להכנות ולניסויים. זאת לקראת המפגש בשבוע הבא עם קבוצה ירוקה-לבנה מסוג קצת אחר - זו של אובראדוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully