וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי שגרשון עזב נשאר חור גדול בהגנה"

לי בוץ

28.11.2006 / 21:27

"חילופי השחקנים בהגנה השפיעו עליי", הסביר שביט אלימלך את חוסר היציבות בהפועל ת"א, אך טוען: "אפשר לשחזר את העונה הגדולה"

24 שעות אחרי ההפסד 2:1 לאשדוד, הגיבור הטראגי של המשחק, שביט אלימלך, מנסה להתאושש. בראיון לוואלה! ספורט מנסה אלימלך להסביר מה קרה אתמול (שני) להפועל ת"א, ואיך למרות ההפסד המאכזב הוא נשאר אופטימי ועדיין מאמין שניתן לשחזר את ההישג האירופאי מעונת 2001/2. כמו כן, השוער הוותיק הבהיר כי הוא לא מתכוון לתלות את הכפפות בקרוב.

"לא באנו מוכנים למשחק אתמול", סיפר אלימלך, "ידענו שהם ילחצו אותנו מהפתיחה, ועדיין לא הצלחנו למנוע מהם לעשות את זה. יש כמובן גם את האלמנט של המזל בכך שהם הצליחו להבקיע שני שערים מוקדמים וזה חבל". "אני לא רגיל לחטוף שערים כאלה", התייחס אלימלך לשער העצמי שכבש, "אבל זה עניין של מזל, או יותר נכון של חוסר מזל. הכדור עף מהמשקוף היישר לרגל שלי, ולפני שהספקתי להגיב הכדור כבר היה ברשת. זה משהו שקשה להסביר, זה לא דבר שקורה הרבה בכדורגל וחבל לי שזה קרה לרעתי".

"נצטרך להפנים שהליגה לא פחות חשובה מאירופה"

השוער הוסיף: "אם היינו מנצחים, היינו תוקעים יתד במקומות הראשון והשני לאורך זמן, במיוחד שיש לנו עדיין משחק חסר. עם זאת, הליגה ארוכה וצמודה וכל ניצחון או שניים יכולים להדביק אותנו ישר למקומות הראשונים. לכן אני מאמין שאם נתקן את ההפסד אתמול כבר בשבת, נתברג שוב בצמרת הגבוהה".

"הפועל חייבת להתייחס לכל משחק ליגה כאילו זה משחק בגביע אופ"א", הסביר אלימלך, "זה מה שחסר לנו. השחקנים צריכים להפנים שמשחק ליגה הוא לא פחות חשוב ממשחק באירופה, כי אנחנו מגיעים למשחקי ליגה בגישה שמדובר בסך הכל בעוד משחק וזו בעיה. למרות זאת, עד עכשיו הלך לנו לא רע, יש לנו בסך הכל שלושה הפסדים מתחילת העונה – בדרבי, שבאמת שיחקנו רע, בטדי, שזה היה חוסר מזל, ואתמול באשדוד. אני חושב שההפסד השלישי לא היה במקום, כי אם היינו מנצחים אתמול היינו ממוקמים במקומות 1-2 בלי לעשות כלום כמעט לפחות חודשיים. עכשיו, בגלל שלא ניצחנו, אנחנו חייבים לנצח את מכבי פ"ת בבית ולקחת את הנקודות גם במשחק החסר נגד הרצליה. אני מקווה שבשבת כולם יוכלו לראות הפועל הרבה יותר אמביציוזית מזו שראינו באשדוד בחצי השעה הראשונה".

געגועיי לשמעון

בשנים האחרונות ההגנה האדומה הייתה ידועה כאחת מהגנות הברזל של הליגה, כשהעובדה שאותם שחקני קו אחורי מאיישים את העמדה במשך שנים ארוכות עזרה להם לשמור על יציבות. השנה כמעט שלא קורה שאותם ארבעה שחקני הגנה משחקים שני משחקים ברציפות. "כשוער ברור שחילופי השחקנים בהגנה משפיעים עליי, למרות שאני תמיד טוען שהגנה כולם צריכים לעשות. יחד עם זאת, יחסית לליגה לא ספגנו מלא שערים וזה דבר שמעודד אותי".

"אחרי ששמעון גרשון עזב, נשאר חור גדול מאוד בהגנה של הפועל", המשיך מספר 1 באדום, "פאאס מנסה להיכנס לנעליים של שמעון, והוא עשה את זה די בסדר עד שהגיעו כל הבעיות עם אשתו בארגנטינה. עכשיו גם הוא רוצה לעזוב, ואם הוא יילך תיווצר אצלנו בעיה גדולה מאוד. וואליד באדיר אמר לא פעם ולא פעמיים שהוא לא בלם, כך שנצטרך לדאוג לבלם חלופי שיגיע ברגע שפאאס יעזוב על מנת שהקבוצה לא תיפגע מכל העניין. חוץ מזה, חבל להפסיד את באדיר בעמדה הטבעית שלו".

השוער ניסה להסביר ממנה נובע חוסר היציבות ביכולת של האדומים, שנותנים הצגות כמו בפאריס לצד משחקים חלשים כמו באצטדיון הי"א אמש: "זה רק מנטלי, משהו בתרבות שלנו. זה קורה פעם אחרי פעם, ואחרי כל משחק גדול אנחנו לא מצליחים לחבר שלושה או ארבעה ניצחונות ברצף. חייב לשים לזה סוף ולהבין שאופ"א זה דבר נחמד ויפה אבל הליגה זה הלחם. אנחנו חיייבים להיות בצמרת כל שנה וכל השנה".

"אשחק עוד הרבה שנים בהפועל"

אפרופו אירופה, אלימלך, שהיה שותף ואחראי באופן אישי לכמה מהמשחקים ההיסטוריים של הפועל בגביע אופ"א בעונת 2001/2, מאמין שניתן לשחזר את ההישג מלפני חמש שנים גם השנה: "אם נעלה משלב הבתים יהיה אפשר לעשות עוד עונה חלומית. בגביע אופ"א יש אלמנט של מזל ואלמנט של אמונה, והאמונה קיימת אצלנו, במיוחד אחרי הניצחון בפאריס. אני באמת מאמין שאם נעבור שלב אנחנו יכולים לעשות משהו גדול".

על כך שיוסי אבוקסיס אמר שהפועל של השנה לא דומה לקבוצה מ-2001/2, אמר אלימלך: "אף קבוצה לא דומה לקבוצה אחרת. תמיד יש ויהיו הבדלים, לטוב ולרע. בתור אחד שמשחק כבר הרבה שנים בהפועל, אני יכול להגיד שאף שנה לא הייתה קבוצה שדמתה לקבוצה לפניה".

לסיום, הבהיר שביט (35) כי עדיין מוקדם לחפש יורש לחולצה מספר 1 בהפועל: "אני לא חושב על פרישה ואני חושב שזה ממש מוקדם ולא במקום לדבר על זה. אני עדיין נהנה וכל עוד הגוף שלי מאפשר לי לשחק, אני עושה את זה בכיף. אני מאמין שאשחק עוד הרבה שנים בהפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully