וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הגיע לביקור בטורקיה

28.11.2006 / 14:04

מדובר בביקור ראשון של האפיפיור במדינה מוסלמית, זאת בעקבות הערות שנשא ופגעו במוסלמים. מחאות ברחבי טורקיה לקראת ביקורו

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הגיע לפני שעה קלה ל[[אנקרה]], תחת אבטחה כבדה, לביקור בן ארבעה ימים ב[[טורקיה]], ביקור ראשון במדינה מוסלמית, אותו יזם בעקבות הערות שנשא והעיבו על יחסי ה[[כנסייה]] ומאמיני ה[[איסלם]].

במהלך ביקורו ייפגש האפיפיור עם [[הפטריארך ברתולמאו ה-1]], עם נציגי הקהילה הקתולית הקטנה החיים בטורקיה וכן עם אישי דת מוסלמים. לפני שעזב את שדה התעופה ברומא אמר האפיפיור, כי מטרת הביקור במדינה המוסלמית היא "דיאלוג, אחווה והתחייבות להבנה בין התרבויות והדתות לשם פיוס".

הקרע החל בהרצאה שקיים ה[[אפיפיור]] בספטמבר האחרון. באותה ההרצאה, ציטט [[בנדיקטוס ה-16‎]] דבריו של קיסר [[ביזנטי]] קדום, שקישר את האיסלם לאלימות. בעקבות העננה השחורה שריחפה מעל יחסי הכנסייה והעולם האיסלמי החליט האפיפיור לבקר בפעם הראשונה במדינה מוסלמית. הכעס גבר לאחר שהאפיפיור הביע את התנגדותו לניסיונה של טורקיה להצטרף ל[[איחוד האירופי]].

בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית, אמר אז דובר הוותיקן [[פדריקו לומבארדי]] כי ה[[וותיקן]] אינו מתנגד לצירופה של טורקיה לאיחוד, אם היא תעמוד בכל הקריטריונים. למרות הדברים, אלפי טורקים הפגינו ברחובות של [[איסטנבול]] במחאה על הביקור הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully