וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד נקודת ציון

רומן רוזנבלט

29.11.2006 / 8:24

מכבי חיפה, אימפריה אירופית במושגים ישראלים, רחוקה נקודה אחת מעוד הישג: עלייה לשלב הבא בגביע אופ"א (21:45, ערוץ 10)

אחרי חצי יום של חופש וקניות חזרה מכבי חיפה להתכונן אתמול (שלישי) למשחק מול ליבורנו, שיתקיים היום (רביעי) במסגרת שלב הבתים של גביע אופ"א. הירוקים ערכו מסיבת עיתונאים רשמית לפני האימון.

מאמן הקבוצה רוני לוי הדגיש כי כל שחקני הסגל עומדים לרשותו, מה שגורם לו לכאב ראש בריא. "אמשיך להתלבט עד המשחק לגבי מספר עמדות, שהשחקנים המאיישים אותן עמוסים מדי", אמר לוי. "אנחנו לא מסתכלים על משחקים אחרים. באנו לעשות תוצאה טובה, ואם תסתדר לנו תוצאה טובה גם במקום אחר, לא נצטער".

"אנו מכירים את היריבה היטב, והספקנו להכיר את סגנון משחקה על פי מספר משחקי ליגה ועל פי הופעתה מול ריינג'רס", המשיך המאמן. "אנו יודעים שהקפטן שלהם הוא השחקן המסוכן ביותר בקבוצה. מדובר בקבוצה אגרסיבית, שלוחצת את היריב לשערו ויוצרת מצבי הבקעה רבים. כל המאמנים והקבוצות באים להוציא תוצאה טובה במשחקים מכריעים. פחות חשובה הדרך ויותר חשובה התוצאה - לעבור לשלב הבא. אי אפשר להגיע לתוצאות טובות עם כדורגל שלילי בלבד. אנחנו משתדלים להגיע לתוצאה הרצויה בדרך חיובית, כפי שעשינו עד כה".

הקבוצה זוכה לאבטחה מתוגברת בכל מקום בו היא נמצאת, והאוהדים לא יוכלו להיכנס לאצטדיון עם שלטים, דגלים או כל דבר אחר שיהיה עוין לישראל. על כן לליבורנו הגיעו כוחות משטרה נוספים על מנת למנוע עימותים אפשריים, אם כי על פי הערכות המשטרה הסיכויים לכך אינם גבוהים. באימון הקבוצה נראו לא מעט שוטרים המאבטחים את מכבי חיפה.

הבוקר (רביעי) פירסמה תחנת הטלויזיה המובילה באיטליה RAI, כי אוהדים של ליבורנו חוששים להגיע למשחק הערב בשל סידורי האבטחה והחשש מעימותים, על כן האצטדיון יהיה סגור הרמטית סמוך למועד פתיחת המשחק ובמהלכו. על כן מי שיתמהמה בהגעתו למגרש עשוי למצוא עצמו מחוץ לשערי האצטדיון.

הטיפוזי - האוהדים השרופים, לא יורשו להיכנס למתחם ורבים מהאוהדים החליטו להצביע ברגליים ולא יגיעו למשחק (עד עתה רק 6,000 כרטיסים נמכרו למשחק). העניין נובע מהיערכות המשטרה כי יתכנו הפגנות בערב המשחק וכלקח מאירועי גלזגו ינסו בליבורנו למנוע מקרים כאלה.

קולאוטי חוזר להרכב, דירסאו בחוץ

על פי האימון המסכם, אחד השינויים בהרכב לעומת המשחק מול מכבי תל אביב הוא חזרתו של רוברטו קולאוטי לחוד ההתקפה של האלופה. שאר ההרכב יישאר זהה, אם כי ייתכן כי רוני לוי מתכנן הפתעה לאיטלקים, שכן גם במסיבת העיתונאים ציין המאמן כי הוא שוקל לעשות שינויים. בנוסף, חאבייר דירסאו פצוע ולא נכלל בסגל.

קיימת אפשרות סבירה, כי לוי יעלה עם ההרכב שניצח ביום חמישי האחרון את פרטיזן בלגרד ובו בוקולי משמש קשר אחורי ורפאלוב כקשר בצד שמאל. בכל אופן עד הערב יקיימו השחקנים אימון שחרור קליל להורדת המתח.

הרכב משוער של מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, רפאל אולארה, דקל קינן, אדורם קייסי; עבאס סואן, חאבייר אנדרסון, גוסטבו בוקולי, אלן מסודי (ליאור רפאלוב); יניב קטן, רוברטו קולאוטי.

אמליה: "חיפה יותר מנוסה מאיתנו באירופה"

מאמן ליבורנו, דניאל אריגוני, החמיא אתמול למכבי חיפה במהלך מסיבת העיתונאים הרשמית: "מכבי חיפה וגלזגו ריינג'רס הן שתי הקבוצות החזקות ביותר בבית שלנו. הם מהירים מאוד, ויש להם שחקני התקפה מאוד מסוכנים, כגון קולאוטי. אנחנו נעשה הכל כדי לנצח את המשחק מחר, כי עבורנו הוא מכריע. ננסה לקחת שלוש נקודות כדי להמשיך הלאה. ההתלבטות היחידה שלי לפני המשחק מחר היא בין בקאיוקו ודנילביצ'יוס".

נשיא ליבורנו, אלדו ספינלי, מגבה את מאמנו לקאת המשחק מול מכבי חיפה: "אני, כמי שעומד בראש הקבוצה, מאמין בצורה עיוורת במאמן שלנו. עבורי ארגוני, יהיה מאמן העתיד של הקבוצה. הוא מזכיר לי את אוסבלדו באנולי, וזה מעיד על ההערכה שיש לי כלפיו".

שוער הקבוצה, מרקו אמליה, הוסיף: "יש להם יותר ניסיון באירופה מאשר לנו. זו קבוצה עם שחקנים טכניים, שרצה הרבה, וזה יהיה משחק קשה מאוד".

הרכב משוער של ליברונו: אמליה; גרנדוני, קופור, גלנטה; באלרי, מורונה, פאסוני, פיליפיני, פסקואל; דנילביצ'יוס, לוקרלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תעריכו אותי (יצחק גולדשטיין, שליח "הארץ" לליבורנו)

מכבי חיפה הגיעה לליבורנו עייפה ואף מאוכזבת מהתיקו מול מכבי ת"א, תוצאה שתעשה אותה מאושרת מחר בגביע אופ"א. "התיקו בבלומפילד הוא פספוס גדול", אמר יניב קטן, "בליבורנו אני קונה עכשיו תוצאה זהה, כי היא תבטיח לנו העפלה לשלב הבא".

רוני לוי, שניצל את הטיסה לטובת הקרנת משחקים של ליבורנו, העביר לשחקניו את התרשמותו מהיריבה האיטלקית. גם לוי, כמובן, יסתפק בתיקו. "למרות שנקווה לעשות זאת בצורה ראויה, במשחק הזה חשובה התוצאה ופחות הדרך", הבהיר המאמן.

לוי שוקל, כאמור, לתת לליאור רפאלוב לפתוח על חשבונו של אלן מסודי, אחרי שהשחקן הצעיר בלט מול פרטיזן בלגרד ומכבי ת"א. "בשני המשחקים האחרונים הוכיח לי רפאלוב שמגיע לו להיות בהרכב", אמר המאמן. למרות זאת, לוי לא תירגל אותו בהרכב אמש. לעומת זאת, רוברטו קולאוטי תורגל בהרכב על חשבונו של שלומי ארבייטמן.

עוד הוסיף המאמן על רפאלוב: "אני שמח שהוא מתפתח ומתבשל, זה נעשה בעקביות לאורך זמן. בעונה שעברה הוא עשה פריצה משמעותית, אך פתאום חלה אצלו נסיגה מקצועית ומנטלית. היום הוא מבין מה אני דורש ממנו ומגלה התקדמות מדהימה. רפאלוב מבין שהוא צריך להתמודד על ההרכב מול שחקנים טובים ולהיות מצוין כדי להזיז אותם מההרכב. כדי להיות שחקן קבוע בהרכב צריך יותר מרק כישרון".

גם לוי קרא את הביקורות על הסטתו מאוחר מדי של גוסטבו בוקולי מהאגף הימני לאמצע המגרש מול מכבי ת"א. "אני חושב שכמאמן שזכה בשלוש אליפויות, מגיע לי קרדיט", הוא הגיב, "אני מכיר טוב מכולם את השחקנים ואת מצבם הגופני. רק להזכיר לכל המבקרים שלאחר ליברפול, הגענו למשחק ליגה כשבוקולי שיחק באמצע וקיבלנו שלוש חתיכות מהכח ר"ג".

למרות חשיבותו של המשחק, נראה כי בליבורנו אין תכונה גדולה לקראת המשחק, אותו תנהל שלישיית שופטים מהולנד. חיים מגרלשווילי נפצע אתמול באימון וספק אם יוכל להתלבש.

איך חיפה מבטיחה עליה? (עוזי דן, הארץ)

ברור שניצחון או תיקו של מכבי חיפה הערב בליבורנו יעלו אותה לשלב הבא, אבל גם הפסד עשוי להספיק אם פרטיזן בלגרד לא תנצח את אוקזר. במקרה של תיקו בבלגרד אף אחת מהשתיים לא תוכל לעבור את מכבי חיפה, אולם גם במקרה של ניצחון של אוקזר והפסד של מכבי חיפה, הקבוצה הישראלית תעלה, כי במחזור האחרון תשחק אוקזר נגד ליבורנו. בקיצור, רק בקומבינציה אחת חיפה לא תעלה כבר הערב: אם היא תפסיד ופרטיזן תנצח.

לא מעט קבוצות יכולות להבטיח היום את עלייתן לשלב הבא, כולל מחזיקת הגביע, סוויליה, שצריכה לנצח את גראסהופרס בחוץ בבית 3; אלקמר תעלה מהבית הזה אם תוציא נקודה בביתה מול סלובן ליברץ; דינמו בוקרשט תעלה אם תנצח את באייר לוורקוזן בבית 2; אייאקס תעפיל אם תגבור בביתה על אספניול בבית 6, כשתיקו ומעלה לספרדים יעלה אותם. חמש קבוצות כבר הבטיחו לעצמן את השלב הבא - טוטנהאם, ניוקאסל, בלקבורן, ריינג'רס ופארמה. שאר המחזור ייערך מחר.

עדכון ראשון: 28.11, 8:24
עדכון אחרון: 29.11, 08:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully