וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף וג'נטלמן

27.11.2006 / 17:27

נואל פיליקס מתייבש על הספסל של מכבי ("יש רגעים שאני מתפוצץ מבפנים"), אבל נשאר אופטימי ("כשאקבל הזדמנות, אהיה מוכן")

כיאה לג'נטלמן אמיתי הוא לא יאמר זאת במפורש, אולם ממספר דקות של שיחה כנה עם נואל פיליקס ניתן לחוש עד כמה הוא מתוסכל מהמצב אליו נקלע. פיליקס מספר שבכל לילה, לפני שעוצם עיניים, הוא מנסה לעשות חשבון נפש ולהבין מדוע עדיין לא זוכה להזדמנות ממשית להוכיח את כישוריו, אף שמדגיש כי כמקצוען הוא מחוייב לקבל את המצב הנתון בהבנה. "לפני שחתמתי במכבי דיברתי עם המון אנשים, בתוכם גם ריי אלן, ובסופו של דבר קיבלתי החלטה לקחת את הקריירה שלי לכאן", נזכר פיליקס. "בינתיים אין חרטות, כי אני חושב שהחיים הם אוניברסיטה אחת גדולה וחשוב ללמוד מכל מצב. מדובר בזמנים קשים עבורי, אבל הנקודה החיובית היא שאני לומד כדורסל מזווית קצת שונה. המטרה שלי היא להישאר כאן. אני לא רוצה להגיע למצב שאהיה מאוכזב מהבחירה שעשיתי. אני צריך לדבוק בבחירה הזאת עד הסוף".

סיפורו של פיליקס, יסכימו וודאי פרשני הכדורסל לדורותיהם, מהווה תקדים. שחקן זר, שהוחתם לאחר בדיקות רבות ותוך שיקול דעת, המשתכר שכר גבוה גם במונחי יורוליג, הפך לאחרון שחקני הספסל בקבוצה. רגב פנאן לעשירים. אם לשאול ביטוי מהשפה האנגלית, אזי שפיליקס עדיין מחכה על המדף. הוא יושב שם, בשל ומוכן לקטיפה, אך בינתיים נוון ספאחיה מתעלם. פיליקס רואה כיצד אפילו יניב גרין, שהיה לשק החבטות הרשמי בתקופת פיני גרשון, מועדף על פניו ברוטציה, ולא מצליח לספק הסברים. משיחות עם ספאחיה נראה כי גם למאמן אין בינתיים תשובה הגיונית.

"יש רגעים שאני מתפוצץ מבפנים"

"כשאני חוזר הביתה אחרי שלא שיחקתי והפסדנו, זה כואב", מודה פיליקס בכנות אופיינית. "אבל יש לי תלכיד חזק של אנשים שתומכים בי ודואגים לי. הרבה אנשים רוצים לראות אותי מצליח, כמו שיש גם כאלו שלא, אבל אני מוקף באנשים שרוצים את טובתי - המשפחה שלי שתומכת מהבית, אלו שלימדו אותי את המשחק, חברים לקבוצה לשעבר. כשהם יגידו 'אתה יודע, נואל, זו לא סיטואציה טובה עבורך ואנחנו חושבים שפוגעים בך', רק אז אשקול לבחון אופציות אחרות. אבל יש לי תמיכה מהאנשים שלי, ואני גם מכיר את עצמי. אני מאמין שזו חוויה נסיונית חשובה. בחיים אתה נקלע לסיטואציות שונות וחייב לקחת מכולן את המיטב כדי להפוך לאדם טוב יותר. זה הדבר החשוב ביותר. כדורסל יכול ללמד אותך הרבה דברים על החיים. לפעמים דברים לא הולכים בדרך שלך, אבל אי אפשר לשבור את הכלים בכל פעם שנקלעים לבעיה ומכל דבר צריך לדעת ללמוד".

אם ניתן לתלות את מסמורו המתמשך לספסל במשחקי היורוליג ביכולתו הנהדרת של ליאור אליהו, אזי שההקפאה המתמשכת גם בליגת העל, מאז ומתמיד בית ההבראה הרשמי של מתוסכלי מכבי ת"א, היא המתמיהה מכולם. הייתכן שמדובר בשחקן כה גרוע עד שספאחיה מתבייש להעניק לו דקות משחק ובכך להחשף בערוותו? לא סביר בעליל, שכן פיליקס, כזכור, נמנה רק בשנה שעברה עם סגל הסיאטל סופרסוניקס מה-NBA. "יש רגעים שאני יושב על הספסל ומתפוצץ מבפנים, רגעים שאני אומר לעצמי 'אם הייתי על המגרש הייתי חוסם את זה, הייתי עושה עבירה טובה, יכולתי להטביע את זה', אבל אלו מחשבות שעוברות בראש של כל שחקן", מוסיף פיליקס. "למרות שבינתיים אני לא משחק, אני חייב לבוא באותה הגישה לכל משחק. זה החינוך שקיבלתי מאז שהייתי צעיר. אני לא אגיע לכאן ואתלונן. להתלונן על מה? אנשים צריכים להבין שיש כאן קבוצה חדשה, רוב השחקנים כאן משחקים בפעם הראשונה אחד עם השני. אנחנו רוצים לשפר את היכולת ממשחק למשחק ואני חלק מזה. אנחנו קורעים את התחת, עובדים קשה מאוד, זה הדבר הכי חשוב. אני אחד שמגיע מרוכז לכל אימון ומשחק, כדי שכשהמאמן יקרא לי, אדע לעשות את העבודה כמו שצריך".

ומה יחסו באשר לישראלי שגוזל ממנו את דקות המשחק? "כרגע ליאור עולה לשחק לפני וכל מה שאני יכול לעשות זה לתמוך בו. אני מאחל לו את הטוב ביותר ומקווה שיצליח, כי הוא כמו אח עבורי. אני כאן לבד, הקבוצה היא המשפחה שלי, ואני רוצה בטובת כולם. אין לי כלום חוץ מהחברים לקבוצה ואני חייב לתמוך בהם, כמו שהייתי רוצה שיתמכו בי כשאני אשחק. לגבי ליאור, יש דברים שהוא עושה טוב מאוד ויש דברים בהם הוא מתקשה, כמו לכל אחד. הכי חשוב שידע שתמיד נתמוך בו, כולנו".

"לא אמרו לי כלום על שינויים צפויים"

בשבוע שעבר, רגע לפני המשחק מול ציבונה זאגרב, העניק ספאחיה ראיונות לכלי התקשורת הקרואטים, ובין היתר הודה כי "אם היינו יודעים שליאור ישחק כך, לא היינו מחתימים את נואל". פיליקס עצמו שמע על הדברים לראשונה במהלך הראיון, ונראה מופתע למדי. "אני לא יודע אם הקבוצה צריכה אותי או לא", הוא עונה בדיפלומטיות כשנשאל אם אינו חושב שבמצב העניינים הקיים נוכחתו מעט מיותרת, אך אינו שוכח לעקוץ בחזרה. "אני יודע שכשאקבל את ההזדמנות, אהיה מוכן ואעשה את העבודה. מלשבת על הספסל בליגה הישראלית וביורוליג אני לא יכול לומר לך אם הקבוצה צריכה אותי. האמת היא שלא הקדשתי לזה מחשבה. אני יכול להבין את זה שהאוהדים והעיתונאים לא סופרים אותי, כי הם רואים שאני יושב על הספסל וחושבים שמשהו לא בסדר איתי. טבעי שכשאתה רואה מישהו יושב על הספסל כל המשחק, כל משחק, אתה אומר לעצמך 'חייב להיות משהו לא בסדר איתו, אחרת למה שלא ישחק?', אבל אני רוצה לומר לאוהדים ולעיר תל אביב כולה שאין דבר שלא בסדר איתי. אם אקבל הזדמנות לשחק אעשה זאת, אבל כרגע גם זה לא קורה. אם הייתי בא למשחק, כאוהד, ורואה את מספר 5 יושב באופן קבוע על הספסל, הייתי חושב שיש לו בעיות. או שהוא דפוק, או שהוא לא מסתדר עם המאמן, או שהוא תמיד מאחר למשהו, או שהוא פצוע. אבל איתי הכל בסדר. זה עניין של זמן עד שאקבל הזדמנות לשחק. לימדתי את עצמי להיאזר בסבלנות, כדי שאוכל להמשיך ולשחק ברמות הגבוהות ביותר. אני חייב לסדר את הראש כדי שאהיה מפוקס כל הזמן ולא אפספס את הצ'אנס".

בניגוד לחרושת השמועות בדבר מעמדו הרעוע, פיליקס מאמין כי ישלים את העונה בקבוצה. "לשמועות אני בטח לא אחראי", טוען הפורוורד. "כשמישהו לא משחק, הגיוני לחשוב שהוא צריך לעזוב. אבל אני יכול לומר שאם מכבי הייתה רוצה לעשות שינוי בעמדה שלי הייתי יודע מזה ואז הייתה לי האפשרות לחפש קבוצה אחרת. זה כדורסל, שחקנים עוזבים כל הזמן, אבל בינתיים האנשים במכבי לא אמרו לי שיש להם תוכניות אחרות לגבי או שינויים צפויים. לא רק לי אישית, אלא לכולנו קשה כקבוצה. בוודאות אני יכול לומר שמדובר בעניין של זמן וניסיון. אנחנו קבוצה חדשה לגמרי. יש לנו את כל הכלים להמשיך במסורת ההצלחות של מכבי, אבל אנחנו צריכים לשחק כאילו כל משחק הוא המשחק האחרון שלנו. זו הגישה שלי וכך צריכים כולם לנהוג. בסך הכל יש לי ביטחון בעצמי וביטחון בקבוצה הזאת, ואני בטוח שבסופו של דבר נהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully