וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפיל את החומה

שגיא ניר

28.11.2006 / 12:17

כשהיא עם הגב אל הקיר, תפגוש ירושלים את אלבא ברלין (רביעי, 20:30) בניסיון להציל את העונה האירופית. מי מחכה לה בצד הגרמני?

אחרי שתי המכות שחטפה מאקדמיק סופיה ואוסטנד, תסיים הפועל ירושלים את הסיבוב הראשון בבית המוקדם ביול"ב קאפ בברלין, מול אלבא (רביעי, 20:30, ערוץ 1). היריבה הגרמנית, שבארבע השנים האחרונות גירדה את תחתית הבית המוקדם אחרי הופעות כושלות ביורוליג וביול"ב קאפ, פתחה את העונה האירופית שלה עם ניצחונות קלים על הקבוצות מבולגריה ובלגיה. הפעם, רואים בגרמניה את השלב הבא בקצה המנהרה – אולי עוד סיבה לדאגה לאנשי ירושלים, שהפסד אירופי שלישי ברציפות יקטין למינימום את הסיכוי שלהם לתפוס את אחד מארבעת הכרטיסים לשמינית הגמר.

עד לפני שלוש שנים היתה אלבא האלופה הבלתי מעורערת של גרמניה. אלא שמאז, מסיימת הקבוצה כבר שלוש שנים את העונה הרגילה במקום הראשון בדרך לכישלון בקרב על הכתר. אמיר מוטאפצ'יץ', שחקן ירושלים בעבר, פינה בינואר אשתקד את עמדת המאמן למרכוס רודל בן ה-37, אבל גם הוא לא הצליח להביא לברלין יותר מגביע מקומי, בסיום העונה שעברה. את העונה הנוכחית פתחה אלבא עם הפסד במחזור הפתיחה של הליגה המקומית, אלא שמאז היא ניצחה בעשרה משחקי ליגה רצופים. ביול"ב קאפ מאזנה הוא 2:2, כשרק ריבאונד בודד מונע ממנה להיות קבוצת הריבאונד הטובה במפעל. אדומים, שימו לב.

לאלבא חמישייה יציבה מאוד, שאף אחד מחבריה אינו משחק פחות מ-25 דקות בערב. בקו האחורי משחקים שני גארדים המוכרים מאוד לאוהדים האדומים, וויליאם אייברי וג'וליוס ג'נקינס. אייברי (27, 1.88) שיחק בירושלים בעונת 2004/5, אחרי שהידרדר ממעמד של בוגר דיוק ובחירה 14 בדראפט 1999 (על ידי מינסוטה), עד להיטלטלות בקבוצות אירופאיות מהדרג השני, ובהן שטראסבורג, מקדוניקוס, מאריופול ואפילו הפועל תל אביב. העונה הגיע אייברי לאלבא אחרי עונה בפאניוניוס, ומספק בינתיים מספרים מרשימים של 17 נקודות, 3.7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ב-34 דקות. אייברי, כמו אייברי, מאזן את עצמו עם 3.7 איבודים בערב.

ג'נקינס (25, 1.87 מ') פגש את ירושלים בשמינית הגמר במפעל בעונה שעברה, כשהוליך את ברי הפצפונת מבלגיה לשני מפגשים מפרכים מול האדומים. העונ ה הוא חזר לגרמניה בה כיכב לפני שנתיים במדי נירנברג מהליגה השניה, וזוכה ללא פחות מ-33 דקות בערב. הקלעי הרביעי ביול"ב קאפ בעונה שעברה קולע 13 בממוצע, מוסר 2 אסיסטים וחוטף 2.2.

הקו הקדמי של אלבא כולל את אנייקאן ארצ'יבונג (25, 2.05 מ'), פורוורד ניגרי בוגר מכללת פנסילווניה, שהגיע לקבוצה אחרי עונות בפו אורטז ובאמברג. בינתיים, התרומה שלו נאמדת ב-3.7 נקודות ו-5 ריבאונדים ב-28 דקות. הצרות הגדולות של ירושלים עתידות לבוא משני הגבוהים, שארוד פורד וכריס אוואנס. פורד (24, 2.06 מ'), בוגר מכללת קלמזון שטעם טעימת NBA בת שלושה משחקים בסוף 2005 במדי פיניקס, הגיע לאלבא בפברואר השנה, והפך לעוגן הגנתי מרכזי. ב-25 דקות בממוצע הוא תורם 8.7 נקודות, 6.7 ריבאונדים אבל בעיקר 3.7 חסימות. אוואנס (27, 2.03 מ'), בחירה 48 בדראפט 2002 על ידי מילווקי באקס, טייל בטרפאני מהליגה האיטלקית השניה, גרנאדה הספרדית ופאניוניוס מיוון לפני שנחת בברלין. המספרים שלו עומדים על 15 נקודות ו-9.7 ריבאונדים ב-29 דקות בממוצע. בהחלט קו קדמי מאיים.

עם זאת, קשה להתעלם מהבדלי הרמות בין החמישייה הראשונה למחליפים בסגנית האלופה הגרמנית. את עמדות הגארד מחפים הגרמנים יוהאן הרבר (23, 1.97 מ'), רכז בוגר מכללת ווסט וירג'יניה, דמונד גרין (27, 1.85 מ'), גארד פיסי מאוד שמשחק 20 דקות בערב וקולע 5.7 נקודות וניקולאי סימון (19, 1.90 מ'). ננאד קנאק (30, 2.04 מ'), פורוורד סרבי יוצא פרטיזן בלגרד שהתגלגל בין קבוצות בינוניות ביבשת מספק דקות מנוחה לפורוורדים, כשעל משבצת הסנטר המחליף נמצא הקמרוני הענק רובן בומטייה בומטייה (28, 2.12 מ'), ששיחק במכללת ג'ורג'טאון ונבחר במקום ה-50 בדראפט 2001 על ידי פורטלנד. אחרי ששיחק גם בקליבלנד והבין שה-NBA לא בשבילו, חצה בומטייה בומטייה את האוקיאנוס כשאת העונה האחרונה הוא מסיים בפנליניוס היוונית. באלבא הוא תורם 5 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-15 דקות, בהן הוא עושה בעיקר הגנה.

אלבא חסרה עדיין את אהוב הקהל המקומי, מתיאה מאמיץ' (31, 2.03 מ') הקרואטי, שפצוע מתחילת העונה ומסתפק בסיוע לצד המוראלי. כדי שגם בירושלים יוכלו להעז ולחלום על מוראל גבוה, חייבים שם לחזור מברלין עם ניצחון. אחרת, אי אפשר יהיה לעצור את המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully