וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטלנטה פאלקונס מציגה: מורה נבוכים

יואב בורוביץ'

26.11.2006 / 9:54

פליטת פה של ג'ים מורה סניור כלפי מייקל ויק הדליקה את ג'ורג'יה. הבן, מאמן אטלנטה, מיהר להתנצל, אבל ברור שיש לפאלקונס בעייה

לעתים אין לחזות מהיכן יבוא המסמר וייתקע בגלגליה של קבוצת ספורט. קחו לדוגמא את אטלנטה פלקונס, קבוצה שסבלה לאחרונה ממשבר ועתידה נראה קודר הרבה יותר.

הקוורטרבק של הפלקונס, מייקל ויק, הוא אחד מכוכבי העל של האן.אף.אל גם אם הוא אינו בשיאו לאחרונה. מאמן אטלנטה, ג'ים מורה ג'וניור, הוא בסך הכול מאמן ראשי בשנתו השנייה.

היחסים בין מורה ג'וניור לוויק תקינים, על פי מה שידוע, ולכן כל כך מוזר המקרה שהתחרש השבוע. ג'ים מורה סניור, מאמן עבר מוערך ואביו של מאמן אטלנטה, התראיין בתוכנית רדיו ובה כינה את ויק "Coach Killer". ליתר דיוק השדר קרא לו כך ומורה השיב, "אני חושב שאתה צודק וזה מדאיג אותי כי הבן שלי הוא המאמן שלו".

דבריו של מורה סניור הציתו להבה במדינת ג'ורג'יה. מורה ג'וניור מיהר להתנצל: "דיברתי עם אבא והוא מתחרט על הדברים שאמר. בכל מקרה אני אוהב את מייק ואם הייתי צריך להתחיל קבוצה מחדש הוא השחקן הראשון שהייתי מחתים".

"אני לא יודע מה לומר, אין לי שום דרך להגיב", אמר ויק הקוורטרבק המואשם, "הוא פרשן, אז מותר לו להגיד מה שהוא רוצה. אני אמשיך לשחק פוטבול, אבל כל הסיפור הזה הוא לגמרי מטורף".

ויק חייב לנצח

טבעו של סקנדל תקשורתי שהוא מטשטש את הסיפור האמיתי, אבל פרשיית "ויק - מורה" שפכה אור על סיפורו הבעייתי של אחד הקווטרבקים המוכשרים בכל הזמנים. ויק הוא פריק מהיר כמו ספרינטר אולימפי, חזק כמו מרים משקולות. לאחר שנתיים במכללת וירג'יניה טק הוא עשה את הקפיצה למקצוענים ובכך הפך לקוורטרבק השחור הראשון שנבחר בצמרת הדראפט (2001).

כבר בשנתו השנייה באן.אף.אל, והראשונה כקוורטרבק פותח, הדהים ויק את עולם הפוטבול עם 16 טאצ'דאונס, חציים באוויר וחציים בריצה על הקרקע, לעומת שמונה איבודים בלבד. הוא לא רק הפגין ביצועים שטרם נראו באצטדיוני אן.אף.אל, בעיקר בגלל היכולת שלו לתפקד כראנינג בק לכל דבר, אלא גם הוליך את קבוצתו הבינונית ומטה לפלייאוף.

ויק עורר סביבו היסטריה והפלקונס העניקו לו חוזה בשווי של 140 מיליון דולר. ארבע שנים לאחר אותה עונה מדהימה, נדמה כי ויק לא עונה על הציפיות האדירות ממנו. בעונת 2003 הוא נפצע ושיחק חמישה משחקים בלבד. בשנתיים האחרונות הוא הציג מספרים בינוניים (29 טאצ'דאונס, 25 איבודים) אי כי המשיך להיבחר למשחק האולסטאר.

את העונה הנוכחית ויק פתח מצוין. הוא הוליך את הפאלקונס למאזן 2:5 כשהוא מוסר פי שניים טאצ'דאונס (10) מאיבודים (5), ואז נכבה. בשלושת המשחקים האחרונים הוא השיג רק שלושה טאצ'דאונס מול ארבעה איבודים ואטלנטה ספגה שלושה הפסדים.

המסירות הבלתי מדויקות של ויק מאפשרות ליריבות להעמיס את קו ההתנגשות בשבעה-שמונה שחקני הגנה ולהכריח את ויק להשתמש בזרועו. בכך הן מטרפדות גם את אפשרויות הריצה שלו וגם את אלו של הראנינג בק המצוין, ווריק דאן, שלא חצה את גבול 100 היארד בחמשת המשחקים האחרונים (לעומת שלוש פעמים בחמשת המשחקים הראשונים).

"חוסר היציבות של ויק הפך לברומטר של הקבוצה כולה", נכתב השבוע ב"אטלנטה ג'ורנל-קונסטיטושן", "אם ויק רוצה להיות המנהיג הוא חייב ליצור יותר מהלכים חיוביים, לא בהכרח מרהיבים, כדי להזיז את הקבוצה קדימה".

ביום ראשון האחרון הגיעה נקודת השפל כשוויק מסר ל-186 יארדים בלבד בהפסד המשפיל לבולטימור (24:10), ואז הגיעה ההתבטאות של ג'ים מורה. "ויק אתלט מדהים והבן שלי אוהב אותו מאוד", הוסיף מורה האב, "אבל הוא לא מוסר ואתה חייב קוורטרבק שיודע למסור כדי להצליח באופן עקבי באן.אף.אל".

הערב תפגוש אטלנטה (5-5) את ניו אורלינס עם דרו בריס המדויק המהווה מעין אנטיתזה לויק האתלטי. הקוורטרבק החדש של הסיינטס מנהיג העונה קבוצה למטה מבינונית למאזן חיובי (4:6). ויק ייאלץ לסיים את הערב כמנצח אם הוא רוצה לשמור על סיכויי הפלקונס להעפיל לפלייאוף. אם זה לא יקרה הרי שמשרתו של ג'ים מורה ג'וניור, ולא של מייקל ויק, תהיה בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully