וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לעשות, לא לדבר"

25.11.2006 / 19:30

בית"ר ניצחה 0:2 את הפועל פ"ת, אבל יוסי מזרחי חי משבת לשבת. אמסלם לא: "אנחנו רוצים אליפות". לחמן: "הייתה לנו בעיה בהגנה"

עמי שומן

צילם וערך: דרור פיקלני

בית"ר ירושלים הגדולה ירדה הערב (שבת) ליותר משעה מראשות טבלת ליגת העל אחרי הניצחון של מכבי פ"ת על בני יהודה. כשאלפי אוהדים לוחצים ממזרח וממערב ויוסי מזרחי מבצע לא מעט חילופים לעומת ההרכב שהפסיד לפני שבוע, המתח היה עצום.

לפני ההתמודדות עמדו שחקני שתי הקבוצות והקהל דקת דומייה לזכרו של חלוץ העבר של בית"ר, ציון שלום, שמת השבוע. המשחק נפתח בהססנות בית"רית ויוסי מזרחי, שדואג להזכיר בכל הזדמנות "אני לא לחוץ", שלח את טוטו תמוז ועמית בן שושן להתחמם כבר בדקה ה-25. אמנם סוף נובמבר וקריר בעיר הבירה, אבל לחץ או לא לחץ?

עד המחצית הקבוצה של מזרחי לחצה עוד ועוד, אבל לא כבשה והמאמן הבין שהוא צריך להוסיף מחץ לחוד, הוציא את עומרי אפק עם פתיחת המחצית השנייה והכניס את טוטו תמוז. המגמה נמשכה, פ"ת הלכה אחורה, חיפשה מתפרצות, אבל התקשתה למצוא אותן. למרות שביתר התקשתה למצוא אפילו מצבים, ברור היה שלבסוף היא תפרוץ את הצפיפות הלחמנית. כשכל חלוצי בית"ר מכוסים, השחקן הטוב ביותר שלה, דרק בואטנג, השתמש בשכל ובנסיון, נכנס לרחבה מהקו השני ונגח שער יתרון בדקה ה-70 אחרי הרמה של מיכאל זנדברג. 6 דקות מאוחר יותר הבטיח טוטו תמוז את הניצחון של בית"ר עם שער דומה.

המשחק הזה לא יכול להוות פקטור לליגה עבור אף אחת מהקבוצות. שחקנים של מיליונים או מאות אלפי דולרים פגשו ילדים שבקושי סיימו בית ספר תיכון. דרק בואטנג, שמשחק עם מיקאל אסיין בנבחרת גאנה ושבקיץ ראה לרונאלדיניו את הלבן בעיניים במונדיאל, שיחק מול יוסי דורה, שלפני שנה חגג עלייה עם הכח אחרי ניצחונות מול 200 צופים על הפועל רעננה ומכבי באר שבע.

בשבוע הבא פ"ת תפגוש את מכבי ת"א לעוד משחק קשה. בית"ר תצא למשחק חוץ מול בני יהודה, גם כן לא כוחות על הנייר. אבל מה שבטוח, בתיאוריה, המשחקים האלו אמורים להיות יותר צמודים.

מחצית ראשונה

דקה 8: מיכאל זנדברג נכנס לעומק הרחבה ובעט ברגל ימין לרוחב השער והחוצה.

דקה 12: מאור בוזגלו סובב כדור חופשי שחלף סמוך לקורה של קורנפיין.

דקה 18: אפק העביר רוחב, אבל פינטו, שהיה לבד מול השער ניסה לכבוש בתחכום ופיספס את הכדור.

דקה 27: אלנתן סלמי חתך מימין למרכז ובעט חזק בשמאל, לידיים של קורנפיין.

דקה 37: אמסלם העביר כדור שטייל ברחבה והגיע לעומרי אפק, אבל האחרון החמיץ לבדו מול רפי כהן.

מחצית שנייה

דקה 57: זנדברג הכניס כדור לפינטו, הברזילאי חלף על פני רפי כהן ובעט לשער החשוף, אבל עומרי קנדה הרחיק מהקו.

דקה 63: מירוסביץ' המחליף חתך על קו הרחבה, בעט יפה בשמאל, אבל רפי כהן הדף את הכדור רגע לפני שהוא חדר לחיבור.

דקה 70: גול! מיכאל זנדברג הגביה משמאל, בואטנג שהגיע מאחור נותר בלתי מכוסה ונגח בקלות פנימה. 0:1 לבית"ר ירושלים.

דקה 76: גול! בן שושן הגביה מימין ותמוז נגח פנימה. 0:2 לבית"ר ירושלים.

דקה 88: זיו הרים מימין, תמוז בעט יפה מהאוויר, אבל כהן הדף.

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין, יואב זיו, תומר בן יוסף, שמעון גרשון, דוד אמסלם, עומרי אפק (טוטו תמוז 46), דרק בואטנג, גל אלברמן, מיכאל זנדברג, אבירם ברוכיאן (מילובאן מירוסביץ' 58), ז'ואנו פינטו.

הפועל פ"ת: רפי כהן, עומרי קנדה, הרצל לוי, זאב חיימוביץ', אדם קדוש, צ'אק גדיאגה, יוסי דורה, עידן סרור (סעיד מוקאסי 46), אחמד קסום, מאור בוזגלו (יניב לוזון 71), אלנתן סלמי.

מזרחי: "בבית"ר תמיד יש לחץ"

יוסי מזרחי, מאמן בית"ר ירושלים, אמר אחרי המשחק: "אני חושב ששיחקנו טוב לאורך כל המשחק. יצרנו את המצבים בחצי הראשון אבל חסרה לנו רגל מסיימת. אמרתי לשחקנים במחצית שעם סבלנות ואורך רוח, אנחנו ננצח את המשחק. בית"ר זה מועדון שתמיד יש בו לחץ ואם רוצים להשיג מטרות, צריך לדעת לשחק תחת לחץ.

"אני עושה נסיונות דווקא במשחקי הליגה, אבל לאט לאט אלמד את הקבוצה ואדע לייצב אותה. אם כל שבוע נדבר על אליפות, אז אליפות לא נשיג. צריך לעשות ולא לדבר".

דוד אמסלם: "אנחנו רוצים לקחת אליפות. יש לנו מטרות העונה והכינו את הקבוצה כדי לקחת אליפות"

המאמן המאוכזב של הכחולים אייל לחמן: "בשבוע שעבר, מול חיפה, היינו קרובים לסנסציה אבל שיחקנו טוב. בית"ר הגנה מצוין ועצרו את הנסיונות ההתקפיים שלנו וכשהם עברו לשחק עם שלושה שחקנים בהתקפה, לא היו לנו תשובות הגנתיות לזה, גם לא מהספסל. היינו חדירים בהגנה, ואנחנו צריכים להיות בהגנה בלוק. ההגנה היתה עיקר הבעיה.

"כדאי שיעריכו קבוצה שנותנת במה לכל כך הרבה צעירים בכדורגל הישראלי. יש הרבה מקום לאופטימיות, ומשחקים כאלה יגרמו לצעירים להיות טובים יותר. יש אצלנו שחקנים מוכשרים שצריכים 'זמן אוויר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully