וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהל רוצה אירופה

יואב ויכסלפיש

25.11.2006 / 16:31

הקהל של חיפה ממלא את בלומפילד בלי קשר לזהות היריבה בגביע אופ"א. אחרי שלוש אליפויות המפעל הזה יותר מעניין אותו מהליגה

שני סוגי קהל יש לקבוצת הכדורסל של מכבי ת"א: השרופים האמיתיים שמגיעים בימי ראשון למשחקי הליגה הזניחים, ותוספת כוח של ציידי הצלחות שממלאים את ההיכל בימי חמישי בערב כדי ליהנות מאווירה בינלאומית. האנלוגיה למכבי חיפה חלקית ונטולת מסורת, אבל מתחילה להופיע. 15 אלף צופים ממלאים את בלומפילד בגביע אופ"א, פי 2 או 3 מכמות הקהל במשחק ליגה ממוצע. אוקזר ופרטיזן אינם שמות גדולים באירופה, וקשה למצוא בסגלים שלהם שחקנים מפורסמים, אבל הקהל הירוק מאותת על שובע מהסצינה המתנהלת בין האורווה לקופסה ומגיע בהמוניו למרות היכולת הפושרת בליגה. מבט קצר בתוכניית המשחק מגלה שמדובר בסטנדרטים חריגים של הפקה. לפני כעשר שנים אמר גיורא שפיגל שהיעד המרכזי של חיפה הוא גביע אירופה, אבל מלבד שמינית גמר גביע המחזיקות ב- 1993 הוא נחל כישלון טוטאלי בזירה ההיא, וגם זכה באליפות בודדת בשש עונות.

אוהדי הפועל ת"א ימלאו את בלומפילד נגד בולסלאב בעוד שבועיים בזכות הניצחון בפריז והסיכוי לעלות לנוקאאוט, אבל גם המשחק הזה לא יטשטש את העובדה שאותם אוהדים מיהרו להסיק מסקנות לאחר ההפסד בדרבי, ורק 6,000 צופים הופיעו למפגש הפסגה נגד ראפיד בוקרשט (2:2). מפגש פסגה? בהחלט. ראפיד היא לא ברצלונה, ארסנל, מילאן ואפילו לא סטיאווה, אבל שלב הבתים בגביע אופ"א הוא בינתיים הפסגה אליה הגיעה הפועל ת"א העונה, ואותם דברים אמורים לגבי ראפיד.

חייבים להודות שלראפיד כמה נקודות בעייתיות: היא אינה קבוצה אטרקטיבית, אף אחד לא ירוץ לקנות את החולצה שלה, אין הדלפות מחדר ההלבשה, והפועלים הרומנים שבאו לעודד אותה אינם נוהגים לכסות את וולפסון ובלומפילד בכתובות נאצה, או להטריד את המשטרה.

משחק העלייה לשלב הבתים מול הקבוצה "האטרקטיבית" צ'רנומורץ אודסה דווקא קיבל את הכבוד המגיע לו ובלומפילד התמלא. אוהדי הפועל מגיל צבא ומטה זכו לראות אליפות אחת בלבד, ב-2000 עם קשטן והצעירים וגם תקוה ורונן חרזי. על יתר האליפויות הם שמעו מסיפורים שרמת הרלוונטיות שלהם אינה גבוהה מזו של האליפויות של מכבי נתניה. כל אוהד אמור לדעת שמלבד התהילה ("מסע הקסם" של 2001/02) הופעה בגביע אופ"א היא פתח לייצוא שחקנים והעשרת הקופה, ולכן אסור לזלזל במפעל הזה או לייחס לליגה עדיפות ברורה על פניו.

נוכחות קבועה בשלב הבתים באופ"א ועלייה לנוקאאוט יקפיצו את מכבי חיפה ו/או הפועל ת"א ו/או בית"ר ירושלים למועדון של קבוצות הדרג הבינוני באירופה, הישג שאין לו תקדים. לכן אירופה צריכה להיות המטרה המרכזית, ונראה שאת זה הקהל הירוק כבר הפנים.

הקמת ליגת האלופות דילדלה את גביע אופ"א ודחקה אותו למשבצת של יום חמישי. מבחינת אוהדי הפועל (וגם חיפה) יש כאן יתרון נוסף: אפשר לנצח ברייטינג את הכדורסל בערוץ הממלכתי (זה כבר קרה במשחק ריינגר'ס – חיפה) ולהחיל את המונח השחוק "חורף חם" על הכדורגל. הנה עוד סיבה טובה להתאמץ במפעל האירופאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully