וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבר כזה לא חוויתי"

לי בוץ

24.11.2006 / 15:45

ברוך דגו נהנה בפאריז כמו שלא עשה אף פעם במדי הצהובים. טועמה: "שחזרתי את המהלכים כל הלילה". אבי כהן התעמת עם אוהדי הפועל

ברני ארדוב

קבוצת הפועל ת"א נחתה היום (שישי) אחרי הניצחון ההירואי בפארק דה פראנס 2:4 על פאריס סן ז'רמן, שהיה לניצחון הראשון של האדומים בשלב הבתים.

ברוך דגו, שניווט את הקישור האדום, אמר: "כבר היו לי חוויות באירופה עם מכבי בליגת האלופות, אבל מה דבר כמו אתמול לא חוויתי בחיים. זה היה מטורף מה שקרה עם הקהל הנפלא שלנו בחיים לא חלמתי שניתן להם ארבעה שערים. אם היו אומרים לי שנוציא תיקו הייתי אומר תודה והולך. מדהים מה שעשינו שם, הכול הלך לנו, גם אלוהים היה איתנו ועכשיו יש לנו סיכוי לעלות. נקווה לא לפספס את זה.

אליניב ברדה, שכבש את השער הרביעי, אמר: "הניצחון הזה הביא הרבה כבוד לישראל. אני לא זוכר קבוצה שיצאה לפארק דה פראנס, הבקיעה רביעייה וחזרה עם ניצחון. אבל אנחנו צריכים לרדת מהר לקרקע כי ביום שני יש ליגה, כמו כן אם לא ננצח בעוד שבועיים בבלומפילד את הצ'כים אז לא עשינו כלום. בינתיים, טפו טפו טפו, השילוב בין הליגה ואירופה הולך לנו בסדר גמור".

יוסי אבוקסיס: "האוירה פה מזכירה את הימים הגדולים שלנו באירופה. נקווה להרבה ימי שישי כאלה. אם נעבור שלב נוכל לדבר על לשחזר את ההישג מ-2001, אבל אנחנו לא אוהבים לדבר הרבה. היום נשמח על הניצחון ומחר נחזור לאימונים לקראת אשדוד. אשדוד בחוץ זה אחד המשחקים הקשים בליגה ויהיה משחק לא פחות קשה מהמשחק בפאריז. נקווה שנביא משם ניצון כדי להמשיך את התקופה הטובה בה אנחנו נמצאים".

תומר חליבה: "היה חשוב לנו לנצח בשביל הקהל שנתן לנו הרגשה טובה. התכוננו כמו שצריך למשחק, שום הכין אותנו גם מנטלית ועשינו ניצחון גדול. אולי עזרה לנו העובדה שהם זילזלו קצת כי בוספו של דברים אנחנו יצאנו מנצחים מצרפםת. אני מקווה שתהיה לזה המשכיות, כי אם לא נעלה משלב הבתים אז לא עשינו כלום".

"בחיים לא חשבתי שאני אשחק בפארק דה פראנס", הוסיף המגן. "אני שמח שהיתה לי הזכות לשחק ולנצח עם הפועל ת"א והאוהדים שלה באצטדיון הזה. אולי באמת המגרש הזה עושה טוב לקבוצות הישראליות. עכשיו נצטרך לרדת לקרעקע לקראת המשחק מול אשדוד, ובשביל זה יש לנו מאמן שיכין אותנו כמו שצריך. הליגה זה הלחם שלנו ובטח שלא נזלזל באשדוד. יהיה משחק קשה, אבל נצטרך לקחת שם את הנקודות".

על המשחק הבא באירופה מול מלאדה הצ'כית, אמר חליבה: "אין לנו יותר מידי נתנוים על הצ'כים, אבל בשביל זה יש לנו צוות מקצועי שיכין אותנו כמו שצריך עד המשחק. אנחנו עם רגל וחצי בשלב הבא, אבל הכל תלוי במשחק מול מלאדה". חליבה סיכם באיחול לסלים טועמה: "הלוואי שהוא יתפוס עוד הרבה ימים כמו אתמול ושימשיך ככה".

איביזיטו אוגבונה: "היה לנו יום של כיף אתמול, זה היה המשחק הטוב ביותר שלנו באירופה. אנחנו מקווים לנצח את המשחק הבא ולעלות שלב בשביל האוהדים שלנו, אנחנו אוהבים אותם ומקווים שיהיו עוד ועוד אוהדים שיבואו לתמוך בנו".

גילי ורמוט: "המשחק מול מלאדה בבית לא הולך להיות קל, אבל אנחנו מקווים לעשות את העבודה. המשחק אתמול יהיה משחק שייכנס להסטוריה, משחק גדול של סלים ושל כל הקבוצה. אני שמח שהיתה לי האפשרות לקחת חלק במשחק כזה, אפילו אם זה רק כמחליף. הקהל של הפועל זה הקהל הכי טוב בארץ. ציפינו לקבלת פנים שלהם והחזרנו להם ולאלה שליוו אותנו במגרש".

סלים טועמה: "אני שמח שהצלחנו לעשות את זה ומקווה שנמשיך הלאה כי זה מה שחשוב. לא הצלחתי לישון בלילה, הייתי עסוק בלשחזר את כל המהלכים במשחק. זה הכי כיף בעולם לעשות משחק כזה בפאריז, אבל הכי חשוב זה ששימחנו את הקהל, כי אין עוד קהל כזה. היה לי משחק גדול, פשוט כל מה שעשיתי הלך לי. אני שמח ששיחזרנו את ההישג של הנבחרת מלפני 13 שנים, נשאר רק להמשיך הלאה. כולם יודעים שאין על הקהל האדום.

יגאל אנטבי: "רק ניצחון על הצ'כים יבטיח את העלייה. אפשר להשוות את הניצחון של אמש לעונה החלומית באירופה לפני חמש שנים, רק שנמשיך ככה. להבקיע רביעייה בפארק דה פראנס זה דבר ענק".

שי אבוטבטול: "שיחקנו מצוין ועשינו משחק שידברו עליו הרבה, אבל צריך לחשוב כבר על יום שני".

כהן לאוהדי הפועל: "לפחות בפאריס אתם מנצחים, לא כמו בדרבי"

אוהד הפועל תל אביב נעצר בשדה התעופה לאחר עימות עם שחקן העבר אבי כהן, שחזר מנסיעה פרטית באולם קבלת הפנים בנתב"ג. כהן, אביו של שחקן מכבי תל אביב תמיר ויו"ר אירגון השחקנים, הקניט את אוהדי הפועל תל אביב שהמתינו לנחיתת קבוצתם מפאריס ובינתיים גידפו את בנו. לטענת האוהדים האדומים אמר להם הליברו בדימוס: "לפחות בפאריס אתם מנצחים, לא כמו בדרבי". מכאן כנראה הסלים העימות המילולי בין הצדדים.

לאחר שנמאס לכהן לספוג קללות מצד האוהדים האדומים, הלך למכוניתו על מנת להביא מצלמה ולצלם את האוהדים שהתעמתו איתו וכשלא הצליח לעשות זאת, קרא למשטרה, שעצרה את האוהד המקלל.

אותו אוהד נלקח לחקירה ושוחרר אחרי שעה וחצי. האוהד טען כי במהלך החקירה ספג מכות מהשוטרים תוך דרישה לגלות את שמם של האוהדים האחרים שהשתתפו בעימות. לא עזר לו, לטענתו, שניסה להסביר שהוא לא יודע את שמות האחרים.

"הוא זה שהתחיל והתגרה בנו", מסר אחד מאוהדי הפועל לוואלה! ספורט. "בטח הוא מבואס מההפסד של מכבי בכדורסל אז הוא מוציא את זה עלינו כי ניצחנו. אבל גם זה לא הצליח להרוס לנו את השמחה".

אבי כהן הגיב על העניין: "אני כרגע פועל בכנסת למניעת האלימות בספורט, והיום הרגשתי את האלימות הזאת על בשרי. צריך להפסיק את הדברים האלה. ביקשתי מהמשטרה לעצור את הבחור ואני שמח שהיא עשתה זה".

עם נחיתת שחקני מכבי תל אביב בכדורסל, שהגיע לנתב"ג כחצי שעה לפני שחקני הפועל תל אביב, התחילו אוהדי הפועל לשיר שירי אהדה לציבונה זאגרב, שהיו מלווים בשירי גנאי למכבי תל אביב, שמעון מזרחי, דייויד פדרמן ומוני פנאן.

הרוחות בפאריס סוערות בעקבות המשחק

"פאריס הגיעה לשפל המדרגה", הייתה הבוקר (שישי) הכותרת הראשית של העיתון הנפוץ בצרפת, "ל'אקיפ". העיתון הפיל את מירב האשמה להפסד 4:2 להפועל תל אביב אמש בשלב הבתים של גביע אופ"א על מאמן פ.ס.ז', גי לאקומב, אבל לא שכח גם להחמיא לחבורה של שום. העיתון הזכיר את שמו של פול לה גואן, מאמן גלזגו ריינג'רס, שזוכה להערכה עצומה בצרפת לאחר שהוליך את ליון לארבע אליפויות רצופות לפני שעזב לסקוטלנד, כמועמד אפשרי להחליף את לאקומב בתקופה הקרובה.

הכותרת בעיתון "לה פיגארו" הייתה "פאריס הטראגית". "זה היה אחד המשחקים הפתטיים ביותר בהיסטוריה של פ.ס.ז'", נכתב בעיתון. "סן ז'רמן היא קבוצה ללא לב וחסרת יכולת להגיב במצבים קשים. הקבוצה שוקעת, והמצב כבר גובל בקטסטרופה". גם "לה פיגארו" עסק ארוכות במעמדו המעורער של לאקומב, וסיכם כי ימיו במועדון ספורים.

לאקומב עצמו אמר במסיבת עיתונאים לאחר המשחק: "עשינו את אותן הטעויות כמו תמיד. לא הפגנו רוח לחימה. השחקנים צריכים להפסיק להתלונן ולהתחיל לעבוד קשה. אני מצטער עבור האוהדים שהגיעו לעודד אותנו".

בקשר לשמועות על פיטוריו אמר: "על פי מה שאמר לי נשיא המועדון, אני לא מודאג. אני לא סבור שעזיבה שלי תפתור את המצב של הקבוצה. הבעיה כאן היא לא בי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אוהד צרפתי תקף אוהדי הפועל ונורה למוות

במהומות שפרצו לאחר הפסדה של קבוצת הכדורגל פריז סן ז'רמן להפועל תל אביב נורה ונהרג אוהד צרפתי ואוהד נוסף נפצע. כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

למרות האבטחה הכבדה וכוחות המשטרה הרבים שנכחו במשחק ועל אף הנסיונות להפריד בין אוהדי שתי הקבוצות על מנת לשמור על ביטחונם, לא הצליחו שוטרי משטרת צרפת למנוע עימות אלים בין אוהדי סן ז'רמן המתוסכלים לאוהדים הישראלים.

מהדיווחים עולה כי לאחר שקבוצתם הפסידה 4:2 לקבוצה הישראלית תקפו אוהדים צרפתים מתוסכלים, כ-150 במספר, כמה אוהדים ישראלים ברחובות הסמוכים לאצטדיון פארק דה פראנס, בו נערך המשחק. שוטר צרפתי שנחלץ לעזרת הישראלים ירה גז מדמיע לעבר ההמון הזועם אך משזה לא הועיל בפיזורם, שלף השוטר את אקדחו וירה מספר יריות באוויר ואחר כך לעבר התוקפים. כתוצאה מהיריות נהרג אחד מהאוהדים הצרפתים ואוהד נוסף נפגע.

מיד לאחר מכן פנה ההמון לעברו של השוטר וניסה לתקוף גם אותו. השוטר נמלט מהאוהדים ומצא מקלט במסעדה סמוכה. משם הזעיק השוטר כוחות תגבור של המשטרה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully