וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמן המלטף

דורון קרמר

24.11.2006 / 9:27

ספאחיה מסביר ומסביר, אבל שחקני מכבי לא שומעים. הישראלים אמנם עשו את הקאמבק בסיום מול ציבונה, אבל מה עם הזרים?

1. חמישה משחקים באירופה וכאב הראש הגדול ביותר של ספאחיה הוא חוסר ההצלחה בכפיית רצונו על השחקנים שלו. כבר מתחילת אוקטובר היה אפשר להבין שזאת הולכת להיות מלחמת תרבויות בינו לבין ביינום, כשהאחרון לא מצליח להשתלט על האינסטינקט הבסיסי שלו לשחק בצורה אטרקטיבית, ואף מעוררת הערצה, אצל החבר'ה של יום שישי בספורטק. אתמול, אחרי ריצה מחוף אל חוף שהסתיימה בטביעה קולוסאלית באוקיינוס, הוציא אותו ספאחיה, ליטף, הסביר והושיב על הספסל. האם מישהו בצד השני הקשיב? אורי גלר ונמרוד הראל מתבקשים לעזור.

מעבר לזה, ברבע השלישי שחקני מכבי נראו כמו חבורה מודאגת מאוד, בעיקר כלפי השורה הסטטיסטית האישית שלהם. ארנולד שיחק עם עצמו בגע-גע והלטיפות של ספאחיה בדרך לספסל הגיעו גם אליו. הבור נחפר עד למינוס 20.

איך זה קרה? הלפרין מחטיא שלשה, ההגנה החדירה של מכבי סופגת סל מבלי לנסות לעצור בעבירה, מינוס 12, וציבונה בריצת 0-6. התקפה אחרי, קבוצה אינטיליגנטית, עם מנהיג שמכתיב את רצון המאמן, היתה מנסה להוציא סל בכל מחיר, בחדירה, בסחיטת פאול, העיקר לעצור את הסחף. מה עשה יסאייטיס, דווקא אחד האינטליגנטיים בסגל? עלה לשלשה, החטיא וציבונה כבר ב-14. בכל פרמטר, זו היתה זריקה סבירה. בסיטואציה הבעייתית בה היתה שרויה מכבי, זה היה חוסר אחריות אגוצנטרי ששיקף את רוח הקבוצה, ואת אי מילוי הוראות המאמן. מבחינת כאב הראש של ספאחיה, זה היה קומפרסור שמטרטר מחוץ לחדר השינה.

2. מעבר לכך, ספאחיה כבר השאיר רושם של מאמן שמבין נפש שחקניו (לכו ספרו את זה לביופורד ופליקס). קשה שלא להתלהב מהקרדיט הענק שהוא נותן לישראלים של מכבי. מה הוא רואה שאנחנו לא? האם הוא מכין אותם כשחקני רוטציה לימים שיהיו למכבי זרים חדשים וביופורד ופליקס יצטרפו לתוכנית ויסקונסין? ואולי מדובר בהסכם סודי עם מאמן הנבחרת צביקה שרף?

בכל מקרה, החמישייה של אליהו, גרין, שארפ, הלפרין ויסאייטיס החזירה את מכבי למשחק ונתנה לנו לקראת הסיום את התחושה שאם רק הלחץ ההגנתי היה מתחיל מוקדם יותר, נגיד מהג'אמפ-בול הראשון, אולי הדברים היו נראים אחרת. אבל אז, כשהזמן נגמר, לא נשאר אף אחד שילטף בחזרה את ספאחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully