וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: יריבות ישראל

הולנד תגיע ללא הרבה כוכבים שהיו רשאים לשחק, לפורטוגל יש את נאני ומוטיניו ובלגיה מסתמכת על המשחק הקבוצתי. יריבות ישראל

הולנד

בגלל היותה הנבחרת המארחת והאלופה הנוכחית, הולנד היא מועמדת טבעית לזכייה נוספת השנה. רק לפני שנה היו אלה סטין סחארס, רומאו קאסטלן ומעל כולם קלאס-יאן הונטלאר, שהניפו את הגביע. אבל למרות כל הנסיבות, קשה לדעת אם הולנד אכן יכולה לשחזר את ההישג.

בהולנד ניטש ויכוח בין הוועד האולימפי להתאחדות הכדורגל בדבר הסגל שייצג את המדינה באליפות. המאמן פופ דה האן יכול ליהנות משמות כמו ווסלי שניידר, רובין ואן פרסי, אריאן רובן ועוד רבים וטובים, שעל פי השנתון שלהם יוכלו לעשות בית ספר לרוב הנבחרות באליפות. אלא שבניגוד לוועד האולימפי, שרוצה לראות את טובי השחקנים בסגל הנבחרת, ההתאחדות ההולנדית מעדיפה את היונג אורנג' ייצגו שחקנים אחרים, כאלו שלא נוטלים חלק מדי שנה באין סוף מסגרות כמו הליגה האנגלית הארוכה והמתישה בנוסף לליגת האלופות ולמשחקי הנבחרת הבוגרת.

כך יצא שהכוכבים הגדולים יהיו שחקנים כהדוויחס מאדורו וריאן באבל מאייאקס, האריס מדונג'יאן מ-AZ שהשנה הושאל לספרטה רוטרדאם וניחן בטכניקה יוצאת מן הכלל ואיסמעיל אייסאטי המבטיח מפ.ס.וו.

על פי זאביק זלצר, כמו בנבחרת הבוגרת, הולנד משחקת בשיטה של 4:3:3, עם חלוץ חוד ושני שחקנים בכנפיים. מדובר בנבחרת מאוד מהירה וטכנית, אבל פחות פיזית. אחד החסרונות של ההולנדים הוא בכך שלעומת נבחרת ישראל, למשל, המשחק שלהם מבוסס המון על יכולת אישית ופחות על קבוצתיות.

מי שאמור לשחק בכל מקרה ולבלוט הוא אחד מהכוחות העולים בכדורגל ההולנדי, איסמעיל אייסאטי, קשרה בן ה-18 של פ.ס.וו איינדהובן. זינדין זידאן אמנם כבר הספיק לפרוש מכדורגל, אבל המגמה של בני מהגרים מצפון אפריקה המככבים בכדורגל האירופאי בולטת עכשיו יותר מתמיד. שחקנים כמו קארים בנזמה, חאתם בן אפרה, סאמיר נאסרי ואחרים מככבים שנים בנבחרות הצעירות של צרפת ולא רחוק היום בו יהפכו לחלק מנבחרת הבוגרת. בבלגיה מככבים מרואן פלאיני ופאריס הארון, ולהולנד יש את אייסאטי והוא הולך להיות גדול.

הקשר ההתקפי הצעיר נולד באוטרכט, אבל מאז גיל 12, אז נצפה על ידי מגלה כשרונות של פ.ס.וו, עשה את הדרך כמעט מדי יום לאיינדהובן. חוס הידינק היה זה שהעלה אותו לסגל של הקבוצה הבוגרת כשהיה בן 16 ולפני קצת יותר משנה הפך הקשר שנולד להורים מהגרים ממרוקו, לשחקן הצעיר ביותר שמשחק במדי פ.ס.וו בליגת האלופות, כשהיה בן 17 ו-64 ימים.

את הבכורה, אגב, הוא ערך מול מילאן. אייסאטי כבר היה חלק בלתי נפרד מהנבחרת שזכתה אשתקד בתואר ואף היה חבר בנבחרת של הטורניר, למרות ששיחק מול שחקנים המבוגרים ממנו לעיתים ב-5 או 6 שנים. הוא פתח בכל המשחקים של הולנד מלבד במשחק הפתיחה ובלט. אבל כעת, כשהוא בוגר יותר, וכשהיונג אוראנג' עשויים למצוא את עצמם ללא מספר שחקנים שהזדקנו בשנה, אייסאטי יהיה צריך להוביל את החלק ההתקפי של הולנד.

פורטוגל

הפורטוגלים מועמדים לזכייה בכל אליפות לנבחרות צעירות בה הם משתתפים, אבל דווקא מתישהו בין גיל הנוער (19) לנבחרת האולימפית (21-22) נופל דבר במדינה רעבת הכדורגל, והנבחרת הצעירה שלה מעולם לא זכתה בתואר היבשתי. גם לז'וזה קושיירו, כמו לרוב מאמני הנבחרות באליפות, יש לא מעט שחקנים שמזגזגים בין הנבחרת הלאומית לצעירה, ועדיין לא ברור מי ישחק, היכן ואיפה. קושיירו נהנה מסגל רחב, עם שחקנים כמו הוגו אלמיידה מורדר ברמן וריקרדו ואז טה מבולטון, אבל כשמסתכלים על הסגל הפורטוגלי חובה לעצור ליד שני שמות, ז'ואאו מאוטיניו ונאני, שלפני כשבוע חתם במנצ'סטר יונייטד.

מכירים את האבות הכדורגלנים, שאומרים שהם לא רוצים שילדיהם ילכו בעקבותיהם "בגלל העולם האכזר של הכדורגל"? ובכן, אביו של ז'ואאו מאוטיניו לא היה כזה. "מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי כדורגל", אמר הכוכב הפורטוגלי, שמטריף את ארצו כבר מעל לשנה. "למזלי היה לי בבית אבא במתעסק ומשחק כדורגל והוא דחף אותי לכדורגל. הייתי הולך איתו לאימונים, מסתובב במגרש ובועט בכדור".

ההתקדמות המטאורית של הקשר כללה מקום בהרכב ספורטינג ליסבון כבר בגיל 18, ולאחר זמן קצר זימון לנבחרת הבוגרת. בעונה בה החל לשחק בבוגרים של ספורטינג, כבר זכה בתואר "הקשר הטוב ביותר בליגה הפורטוגלית" וכמובן גם ב"כדורגלן הצעיר של השנה". האוהדים באסטדיו ז'וזה אלבלאדו חולים עליו והם כבר מצאו יורש לכוכב הקודם של הקבוצה, כריסטיאנו רונאלדו, שעזב בגיל צעיר לאנגליה.

פורטוגל בקושי הגיעה לכאן. היא אמנם לא התקשתה לנצח פעמיים 0:2 בבית המוקדם את פולין ולטביה, אבל פגשה את רוסיה בהצלבה וחטפה מהלומה במוסקבה בדמות הפסד 4:1. למרות שאחרי המשחק הראשון נראה היה שהרוסים כבר בטורניר היבשתי, רוחם של שחקניו של המאמן קושיירו לא נשברה ובוייה נובה דה גאיה הסמוכה לפורטו, ביצעה מהפך, ניצחה 0:3 ועלתה בזכות שער החוץ היקר ברוסיה.

למרות המורא שמתקבל עם השם פורטוגל, זאביק זלצר אופטימי: "ניצחנו אותם בגילאי הנוער שלוש פעמים בשלוש השנים האחרונות. אנחנו מסתדרים איתם מצוין מבחינה טקטית ויודעים להתגבר עליהם. בניצחונות מולם עם נבחרות הנוער, בהם השתתפו חלק מהשחקנים שיהיו באליפות, הצלחנו להכתיב את הקצב ולא רצנו אחריהם. החזקנו הרבה בכדור, התשנו אותם וניצחנו".

כדי לעצור את הכוכבים של פורטוגל, תצטרך ישראל להציב מעין שמירה כפולה על הוגו אלמיידה. חלוץ ורדר ברמן משחק הרבה עם הגב לשער ומדובר בשחקן חזק. כשהוא שיחק בנוער והנבחרת הישראלית המקבילה פגשה אותו, זלצר דאג שאחד מהקשרים האחוריים יגיע אליו במהירות מלפנים בכל פעם שהוא מקבל את הכדור עם הגב לשער ויחטוף לו. ממאוטיניו בעיקר מנעו הנערים הישראלים לקבל את הכדור. מדובר בקשר שמאוד אוהב להיות מעורב במשחק ובהנעת הכדור, ולכן הוא הרבה לברוח לצדדים כדי לקבלו ושם הוא היה הרבה פחות אפקטיבי.

בלגיה

לפני כשנתיים, בנובמבר 2005, עמדה בלגיה בפני העפלה לאליפות בפורטוגל. שלושער של קווין ואנדנברג סייע לה לנצח את אוקראינה 2:3 בחוץ, והגומלין בלוקרן אמור היה להיערך לפרוטוקול בלבד. הבלגים הוסיפו ועלו ליתרון 0:1, אבל אוקראינה הישוותה ועלתה ליתרון 1:2 בדקה ה-83. המצב הזה עדיין התאים למארחת, נוכח שלושת שערי החוץ שלה, אבל ארטם מילבסקי כבש שער בדקה ה-93 והעניק העפלה דרמטית לאוקראינה, כשהבלגים נותרים אבלים וחפויי ראש.

השנה חזרו חניכיו של המאמן ז'אן פרנסואה דה סארט למקום דומה. הם ניצחו 1:4 את בולגריה בסופיה בשלב הפלייאוף, אבל על אף היתרון העצום, הזכרונות מהשנה לפני כן החלו לעלות. למרות זאת, הבלגים לא נשברו שוב, סיימו ב-1:1 ביתי ועלו בזכות 2:5 בסיכום שני המשחקים. דה סארט היה מאושר מגירוש השדים ואמר: "זה פרס גדול לכל השחקנים. ההעפלה לאליפות אירופה השכיחה מאיתנו את המפגש מול אוקראינה".

כעת רוצה בלגיה הצעירה, שפורחת בשנים האחרונות לעומת הדעיכה המשפילה של הנבחרת הבוגרת, להצליח גם בטורניר עצמו. השכנות עם המארחת הולנד עשוייה להביא הרבה קהל בלגי, שיעניק יתרון ברמה הזאת לנבחרת באדום.

לבלגיה אין כוכבי ענק בחלק ההתקפי, בטח לא ביחס לנבחרות כמו אנגליה, איטליה, הולנד ופורטוגל. שני השחקנים הטובים ביותר שלה הם דווקא שחקני הגנה, אך רק אחד מהם יגיע, הרבה בגלל שכבר מגיל צעיר מאוד הם משחקים בנבחרת הבוגרת. הראשון, וינסנט קומפאני, סומן כאחד מבלמי העתיד של הכדורגל העולמי הרבה לפני שסיים בית ספר תיכון, עבר הקיץ להמבורג, פתח בה את העונה בצורה נוראית וסבל מפציעה קשה. לטורניר הוא לא הגיע.

השני, אחד מחבריו הטובים של קומפאני גם מחוץ למגרש, הוא אנתוני ואנדן בורה בן ה-19, שעלה לבוגרים של אנרלכט בגיל 15 וערך בכורה בנבחרת בלגיה הבוגרת בגיל המדהים של 16 וחצי. השם של השחקן הצעיר הוזכר דרך קבע כמועמד לקבוצות הגדולות של אירופה, כשהספקולציות הפופולאריות ביותר היו אודות מעקבים עירניים של באיירן מינכן, אינטר וברצלונה אחריו, אך הזוכה הייתה פיורנטינה, שמהעונה הבאה תהנה משירותיו. ואנדן בורה משחק בעיקר כמגן ימני, על אף שהוא יכול לשחק בכל תפקיד בהגנה, כמו גם כקשר אחורי.

השחקנים בחלק הקדמי של ישראל, בעיקר הרכים שבהם כמו עמית בן שושן, יפגשו שחקן חזק מאוד, קשוח וחסר פשרות. היתרון מהצד השני, הוא שואנדן בורה מבצע לא אחת טעויות קריטיות והחלק הקדמי המהיר של גיא לוי יוכל לעקוץ אם טעות שלו אכן תגיע.

בלגיה מצטיינת בעיקר בזכות השלם שמרכיבים חלקיו, וזאביק זלצר מסביר: "בלגיה, שתהיה הנבחרת היחידה באליפות שמשחקת בצורה של יהלום, היא נבחרת שבנויה בעיקר על משחק קבוצתי ופחות על יכולת אישית. זו נבחרת מאוד יציבה, בלי הרבה עליות וירידות ולכן היא נבחרת מאוד חזקה. הם מאוד מצליחים בטורנירים של הנבחרות הצעירות בשנים האחרונות והצלחה שלהם בטורניר לא תהיה מפתיעה".

אי לכך אחד הכוכבים הגדולים של הבלגים הוא דווקא המאמן, ז'אן פרנסואה דה סארט. המאמן שיחגוג 45 בסוף השנה, פרש לפני 10 שנים אחריי קריירת כדורגל כשחקן הגנה, אבל לא ביזבז את הזמן ומיד מונה לעוזר מאמן נבחרת הנערים של בלגיה, אחר כך שימש כעוזר בנבחרת הצעירה, המשיך לתפקיד הראשי בנבחרת הנוער ובשנים האחרונות שב לנבחרת הצעירה כמאמן ראשי.

שחקנים שכן אפשר לשים עליהם את האצבע בחלק ההתקפי הם מארטן מארטנס וג'ונתן בלונדל. מארטנס, קשר התקפי, כיכב בשנתיים האחרונות ב-RKC ההולנדית והעונה עשה קפיצת מדרגה, לאלקמאר של לואי ואן חאל. שחקן נוסף ששוה צפייה הוא ג'ונתן בלונדל, שלפני 4 שנים, בגיל 18 נחשב לאחד מהדברים הבאים בכדורגל הבלגי ואף רשם בכורה בנבחרת הלאומית.

בלונדל, הניחן בעיקר במסירה מצוינת, רצה להתקדם מהר. הוא נבחן במנצ'סטר יונייטד, אך זו ויתרה על שירותיו ואחרי חצי שנה הוא עזב את הבית החם במוסקרון והצפין לטוטנהאם. לצערו, הבלגי הצעיר ראה דשא אצל התרנגולים רק פעמיים בקבוצה הראשונה, שתיהן כמחליף, ואחרי פחות משנתיים שב לבלגיה. גם טום דה מול מאייאקס שווה איזכור ועשוי לעשות הרבה מאוד בעיות באגף השמאלי של ההגנה הישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully