וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד חוץ נוסף לצהובים בזאגרב

23.11.2006 / 21:39

ספאחיה היה נסער אחרי ההפסד 87:82 לציבונה בזאגרב, שם מכבי ת"א הציגה יכולת מבזה: "על השחקנים להילחם עבור המועדון והסמל"

אף אחד לא ציפה שרודני ביופורד או נואל פיליקס יקבלו קרדיט ויתעלו על עצמם במשחק הזה. מה שכן, הדעה הרווחת הייתה שבשלב כזה, אפשר להסתפק בעוד יום טוב של ניקולה וויצ'יץ', כדי להשיג ניצחון חוץ ראשון העונה ביורוליג. הערב (חמישי) ראינו איך מכבי ת"א מתפקדת כשהשחקן המצטיין שלה רושם ערב נוראי ואף אחד מהחברים שלו לא מחפה עליו. יותם הלפרין, ליאור אליהו, סימאס יסאיטיס, וויל ביינום - אף אחד מהם לא תיפקד כשחקן של קבוצה מובילה ביורוליג. היחיד שתרם נקודות חשובות באמת בדקות הקריטיות היה הקפטן דרק שארפ.

ציבונה זאגרב ניצחה רק 82:87, אבל איך אומרת הקלישאה, התוצאה משקרת. הקרואטים כבר הובילו ב-20 נקודות הפרש ברבע השני והשלישי ורק שאננות שלהם במאני טיים עזרה לצהובים לצמק. בסופו של דבר, הסיפור של המשחק בבלגרד מול פרטיזן חזר על עצמו. למכבי ת"א יש בעיה קשה מאוד בחוץ, ובעיקר בים האדריאטי, האיזור ממנו הגיעו נוון ספאחיה וניקולה וויצ'יץ'.

בצד של ספאחיה, רודני ביופורד (5 דקות, 0 נקודות) שוב תיפקד כנער פוסטר ונואל פיליקס (0 דקות) כאפסנאי ואחרי ערב כזה, כשהמאמן של מכבי ת"א בקושי הסתכל לכיוון שלהם, אפשר להיות בטוחים שהמחליפים הולכים ומתקרבים להיכל נוקיה.

מכבי ת"א איבדה את מקומה השני בבית, אבל הנתון המשמעותי יותר הוא שהיא עשתה את זה בצורה נוראית וזה מה שצריך להעסיק את נוון ספאחיה והצוות המקוצעי בטיסה הארוכה לארץ ביום שישי.

מחצית ראשונה

מכבי ת"א פתחה בחמישיה עם וויל ביינום, ליאור אליהו, סימאס יסאיטיס, ניקולה וויצ'יץ' ויותם הלפרין. ההגנה של מכבי ת"א התקשתה מאוד מול ברנט רייט מציבונה, שחגג בצבע והעלה את המקומיים ל-3:8. כשהפורוורד האמריקאי ניסה יותר מדי, בשלב מסויים לא הכל הלך לו וניקולה וויצ'יץ' ניצל את זה כדי לבצע מהפך ולהעלות את מכבי ל-10:11 אחרי 5:30 דקות.

לניקולה וויצ'יץ' היו כמה הזדמנויות טובות להגדיל את היתרון שלו, אבל זה נגמר בעיקר באיבודי כדור ובעבודה טובה של ההגנה הקרואטית. ציבונה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 19:20.

הקרואטים פתחו את הרבע השני בסערה, כריס וורן קבע ריצת 0:5 בשלשה והכריח את ספאחיה לקחת פסק זמן מהיר. ג'יימי ארנולד העניק לצהובים את סל השדה הראשון ברבע רק אחרי 3:45 דק', אבל מהצד השני, היה זו תורו של כריס וורן לייצר את הנקודות עבור הקרואטים ברבע הזה וציבונה פתחה פער דו ספרתי, 25:35. הספסול של וויצ'יץ', שעשה יותר מדי טעויות ברבע הראשון, לא ממש עזר כדי לסדר את משחק ההתקפה של מכבי ת"א, להיפך. ציבונה רק הגדילה את הפער וירדה להפסקה ביתרון 31:42.

מחצית שניה

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי בהרכב נמוך של שלושה גארדים, בעיקר כדי לעצור את השלשות של הגארדים הקרואטים. ליריבה היו תשובות גם לזה, הגבוהים של ציבונה קלעו מבפנים ומבחוץ ואנדריץ' העלה אותה ליתרון שיא, 39:58. אף לא אחד משחקני מכבי הצליח לבלוט בדקות האלה. גם ג'יימי ארנולד רשם החטאות נוראיות מתחת לסל והריח של התבוסה לפרטיזן בלגרד נדף גם באולם על שם דראזן פטרוביץ'. בהגנה, ארנולד ויניב גרין סללו את הדרך לגבוהים של ציבונה והמצב רק הלך ונעשה יותר מסובך. ציבונה סיימה את הרבע השלישי ביתרון 51:69.

ניקולה וויצ'יץ' סופסל גם בתחילת הרבע הרביעי, ג'יימי ארנולד ניסה לקחת על עצמו את המשימה לייצר נס בזאגרב, אבל גם הוא התקשה מאוד לעשות את העבודה בצבע. ספאחיה ניסה את מזלו בדקות האחרונות בהרכב של ארבעה ישראלים (אליהו, הלפרין, גרין ושארפ), שרשמו ריצה משמעותית והורידו ל-75:66 (3 דקות לסיום), שהפיח תקווה בספסל הצהוב.

דקה לסיום המשחק, דרק שארפ קלע שלשה והוריד למינוס 7, 79:72. מהצד השני, כריס וורן הוסיף שלשה משלו והחזיר ל-10 הפרש, אבל הצהובים לא ויתרו והשיגו חמש נקודות תוך 22 שניות. זה היה קרוב, אבל זה לא הספיק. ציבונה ניצחה 82:87 וסגרה שבוע שחור מאוד לכדורסל הישראלי באירופה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: דרק שארפ (4 מ-4 לשלוש) וליאור אליהו 15 כל אחד, ג'יימי ארנולד 13, ניקולה וויצ'יץ' וסימאס יסאיטיס 12 כל אחד, יניב גרין 8, וויל ביינום 4 (1 מ-9 מהשדה), יותם הלפרין 2 (1 מ-5 מהשדה), שרון ששון 1.

קלעו לציבונה: רייט 22, וורן (4 מ-4 לשלוש) 16, אנדריץ' 13, מקולו 12, רוזיץ' 11, קראסיץ' 5, באדר 4, ורבאנץ ומאנצ'ה 2 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully