וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השד לא כזה נורא

לואיס פרננדז

23.11.2006 / 8:47

לואיס פרננדז, שיודע דבר או שניים על פ.ס.ז', מסביר להפועל ת"א בטור מיוחד ל"הארץ", למה לא צריך לחשוש מהצרפתים (21:40, 5+)

הפועל תל אביב לא יכולה היתה לקבל את פאריס סאן ז'רמן בתקופה טובה יותר. היא פגיעה מתמיד, חסרת ביטחון ובעיקר נמצאת תחת לחץ עצום מצד האוהדים והתקשורת. מצד שני, אסור לשכוח שחיה פצועה מסוכנת יותר ושאם סן ז'רמן תצליח לנער מעצמה את הלחץ העצום, הרי שהיא טובה בהרבה מהפועל.

את הפועל ראיתי לפני כחודש בדרבי התל אביבי והיא נראתה רע, בעיקר בהגנה. אם היא רוצה להפתיע את הצרפתים היא חייבת להשתפר בחלק האחורי. המטרה שצריכה לעמוד לנגד עיניה היא איך להעביר בשלום את 20 הדקות הראשונות; אם היא תצליח, הרי שהקהל העצבני של סן ז'רמן יתחיל להלחיץ את שחקניו. בשביל שזה יקרה, הפועל חייבת להעניק תשומת לב יתרה לחלוץ פדרו פאולטה, שגם ביום רע יכול לעשות גול מכלום, ולקאלו הנייד שלא מפסיק להטריד את ההגנה.

מנגד, החלוצים של הפועל צריכים ללחוץ את החלק האחורי של פאריס סן ז'רמן על מנת לאפשר מעבר של כמה שפחות כדורים לאזור מרכז המגרש. מדובר במשימה קשה, שכן לצרפתים שני מגינים מצוינים שמייצרים מהומות רבות, כל אחד מהאגף שלו. קריטי שהלחץ של הפועל יתחיל כבר בחלק האחורי, בסגירת המגינים, משום שהאדומים הולכים לסבול בוודאות מנחיתות במרכז השדה. בהתקפה, הפועל לא צריכה לנסות לשלוט במרכז המגרש אלא לנסות לעקוף אותו.

במשחק כזה, הייתי ממליץ להפועל לפתוח עם גילי ורמוט בצד ימין ועל ידי כך להעביר את מרכז כובד ההתקפות לאגפים. על כל פנים, עם ורמוט או בלעדיו, הפועל צריכה לשחק מהצדדים. על פי מה שראיתי בדרבי, מדובר בקבוצה עם מתפרצות מהירות, שמתבססות על מסירות מדויקות של סלים טועמה. אין סיבה שהתכונה הזו לא תעבוד נגד סן ז'רמן.

אולם לסיכום, עם כל הכבוד לטקטיקה, מדובר בקרב שהולך להיות פסיכולוגי בעיקרו. וככזה, הוא תלוי בעיקר בקבוצה הצרפתית. אם היא תצליח להתנער מהלחץ הגדול שהיא שרויה בו, ותשחזר את היכולת הטובה שהציגה במחזורי פתיחת העונה, סביר להניח שהיא תנצח. אם לא, הרי שהפועל, בעזרת משחק הגנה נכון ויציאה מהירה למתפרצות, תוכל לחזור עם תוצאה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully