וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמדו מתערער

"הקבוצה גדולה על שמיר, הוא לא מתפקד טוב", אומרים שחקנים בירושלים. לצד מחשבות על ניפוי שחקנים, גם בגזרת המאמן לא יציב

בוויכוח הנצחי בין אוהדי ספורט קבוצתי לבין אלה שלא מוצאים טעם לאהוד חבורת זרים שמתחלפת מדי שנה, בפי המקטרגים טיעון קבוע: "מה אתה בדיוק אוהד, את החולצות? את הסמל? אולי את קירות האולם? הרי מלבד כל אלה, שום דבר לא יציב בקבוצה, כולם מתחלפים מדי שנה". ובכן, מבלי לנסות לסמן צד צודק בויכוח הישן-נושן הזה, ניתן לומר שהפועל ירושלים היא ההוכחה החיה לכך שלקירות האולם, לסמל ולצבע החולצות יש אופי משל עצמם. אבל כמו כן, יש לזכור שבניגוד לרשימת העצמים הדוממים הזו, גם ליו"ר דני קליין יש אופי משלו.

ההחתמה של דן שמיר בקיץ היוותה הצהרת כוונות: המועדון יוצא לדרך חדשה - היה הסאב-טקסט מאחוריה - ושינוי גישה, סבלנות ומחשבה לטווח הארוך הם כלי העבודה החדשים. במלחה הסבירו לכל מי שרצה לשמוע ששמיר אמנם חסר ניסיון, אך מוצאו הירושלמי והכישרון הרב הגלום בו, לצד ההבטחה שיקבל גיבוי לאורך זמן, אמורים להניב פירות עתידיים.

הבוקר התעוררה ירושלים לבוקר קודר והדיבורים על אודות סבלנות ואורך רוח התפוגגו בחלל האוויר. יותר נכון, הם התחלפו בדיבורים אחרים. את אלה ניתן לחלק לשני אפיקים שונים: הראשון והמתבקש מדבר על החלפת חלק מהזרים, כאשר אד קוטה מככב בראש רשימת המיועדים, ותמאר סליי מעט מאחוריו; והאפיק השני הוא המחשבה על החלפתו של שמיר.

קוטה סומן

מקורבים להנהלה מספרים שלאור שרשרת ההפסדים, היכולת הרעה של הקבוצה והביקורת של השחקנים כלפי המאמן - במלחה רואים במשחקים הקרובים (בני השרון ואלבה ברלין) מעין תקופת מבחן לשמיר. המחשבה העומדת לנגד עיניהם של אנשי ירושלים היא כיצד ליצור, אם וכאשר, את הזעזוע האפקטיבי ביותר. העובדה שהחלפת זר אחד או יותר כרוכה בהרבה כסף, פועלת גם היא לרעת שמיר.

"אני חושב שדן הוא מאמן צעיר ולא מנוסה מספיק", אמר אתמול אחד משחקני ירושלים, "חשבתי את זה גם לפני שהעונה התחילה, אבל לא רציתי לומר. הקבוצה הזו גדולה עליו, הוא לחוץ ולא מתפקד טוב. עם זאת, אני חושב שהוא יכול להשתפר. זה לא אבוד. אם בהפועל חושבים שצריך להחליף את קוטה או את סליי כדי שהקבוצה תשתפר - שיעשו את זה, אין לי בעיה, אבל אני חושב שזו לא הבעיה. אנחנו לא משחקים עם ביטחון ויציבות, וזה בעיקר בגלל שאף שחקן לא יודע כמה דקות הוא ישחק, אם בכלל".

בניגוד לאותו שחקן, בהנהלת ירושלים סימנו, כאמור, את קוטה כבעיה. המחשבה להחליף אותו צוברת תאוצה, וזאת לאחר שכבר לפני כמה שבועות נשמעו קולות של אי שביעות רצון ממנו, אך לבסוף הוחלט לתת לו צ'אנס שיכלול ארבעה-חמישה משחקים נוספים, החלטה שנבעה ברובה מהאמון שנתן בו שמיר. הערפל סביב עתידה הכספי של ירושלים עשוי שלא לאפשר להביא במקום הפנמי שחקן יקר, כך שמומלץ לירושלים לחפש פתרונות זולים וקרובים יותר. מרכוס האטן, למשל, שהציג יכולת מצוינת במדי אשקלון נגד ירושלים במחזור הליגה האחרון. האחרון נמצא כבר על הכוונת של עירוני נהריה, כך שלירושלים לא צפויה עבודת חיפוש קלה.

מספר סוכנים אמריקאים העידו אתמול שמלאכת חיפוש זרים חדשים כבר יצאה לדרך בבירה, ולטענתם המועדון מברר לא רק על רכזים אלא גם על שחקני פנים, מה שאומר שגם מעמדו של סליי אינו בטוח. לשמיר ברור שאחת הבעיות המרכזיות של קבוצתו היא ההגנה, ובעיקר ריבאונד ההגנה. לאחר שאוסטנד, כמו גם חימקי מוסקווה, חגגה בצבע של ירושלים עם ריבאונדים קלים בהתקפה, שאפשרו התקפות של שלושה וארבעה נסיונות קליעה - נראה שהקבוצה צריכה להתחזק בביג מן מאסיווי, ריבאונדר, רצוי אחד בעל יכולת חסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully