וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה מתארחת בחג ההודיה

22.11.2006 / 22:44

מיאמי תשחק מול דטרויט (19:30, שידור ב-FOX), טמפה ביי תתמודד עם דאלאס, דנבר תתארח בקנזס סיטי במחזור המסורתי בנובמבר

המחזור ה-12 ב-NFL ייצא לדרך כבר ביום חמישי בערב, כששני המשחקים המסורתיים שמתקיימים בדטרויט ובדאלאס ישמשו כיריית הפתיחה. מסורת משחקי חג ההודיה בליגה נפתחה ב-1920, כשמ-1934 מארחים דרך קבע הדטרויט ליונס. במשחק הראשון, אגב, הפסידו הליונס לשיקגו ברס 19:16. בין 1950 ל-1963 היה מתקיים באופן קבוע מפגש בין דטרויט לגרין ביי פאקרס.

בעוד הליונס שימשו תפאורה קבועה בחג, עד 1970 היה משתנה הפורמט, כשמדי פעם היו משוחקים שלושה ואפילו ארבעה משחקים באותו יום. אבל מאותה שנה תפסו הדאלאס קאובויס באופן קבוע את משבצת המשחק השני (בדיוק כשפשטידת הדלעת נתקעת בגרון). השנה חוזרת הליגה למתכונת של שלושה משחקים, כשבשלישי תארח קנזס סיטי ב"ארוהד" את דנבר ברונקוס, במשחק עם השלכות חשובות לפלייאוף.

בחג ההודיה היו מספר משחקים שקוטלגו כקלאסיקה. ב-1993 החטיאו המיאמי דולפינס בעיטת שדה, ליאון לט נפל על הכדור בשלג, לא השתלט עליו והדולפינס ניצחו 14:16 מטאצ'דאון. אבל שני המשחקים הבלתי נשכחים היו ב-1998. בדטרויט הסתיים המשחק במועד החוקי בשוויון 13:13 עם פיטסבורג סטילרס. ג'רום בטיס האורח בחר בהטלת המטבע ב"זנב", ואכן זה מה שיצא, אבל השופט קבע שבטיס הכריז "ראש" ונתן את הכדור לליונס, שניצחו 13:16. הפסיקה הפכה לאחת הקלאסיות של כל הזמנים. במשחק השני התארחו המינסוטה וייקינגס, באותה שנה קבוצת ההתקפה הטובה ביותר של כל הזמנים, וניצחו את טרוי אייקמן והקאובויס 36:46. הרוקי הסנסציוני רנדי מוס תפס שלוש מסירות בלבד - כולן לטאצ'דאון, ל-163 יארד.

דאלאס רוצה להמשיך מומנטום, דטרויט להציל את הכבוד

דטרויט (8:2) - מיאמי (6:4) - 19:30, FOX

הליונס מגיעים בשנים האחרונות דרך קבע למשחקי חג ההודיה מעמדת נחיתות ועליבות. למרבה הצער, הקבוצה הזו אינה ראויה למעמד בשנות ה-2000. אבל מסורת זו מסורת, ומול הליונס תעלה קבוצה שלא רק מכירה היטב את מסורת החג (בעיקר מול דאלאס), אלא גם במומנטום של שלושה נצחונות רצופים. הדולפינס ניצחו את מינסוטה ביום ראשון, בעוד הליונס הצליחו להפסיד אפילו לאריזונה. ג'ואי הרינגטון ישחק לראשונה מול הקבוצה בה בילה את קריירת ה-NFL ופתח בארבעה משחקי חג קודמים, מ-2002. הרץ האחורי קווין ג'ונס בסימן שאלה בליונס, מגן הפינה וויל אלן באותו סטטוס במיאמי. כריס צ'יימברס ממיאמי יקווה לשחזר את החג של 2003, בו הבקיע שלושה טאצ'דאונים ב-21:40 של הדולפינס בדאלאס.

התחזית: הדולפינס קבוצה פשוט יותר טובה. ניצחון למיאמי


דאלאס (4:6) - טמפה ביי (7:3) - 23:00

בניגוד למיאמי המשופשפת, הקבוצה השניה מפלורידה, טמפה ביי, מגיעה למשחק הת'יינקס גיבינג הראשון בהיסטוריה בת 30 השנים של המועדון. הבאקס לא רק חסרי ניסיון בחג, אלא בכלל בעמדת הקוורטרבק, כשברוס גראדקובסקי ינסה להנהיג אותם לניצחון ראשון שלו בחוץ, אחרי שניצח בפעם השלישית העונה בבית, 17:20 את וושינגטון.

אבל מנגד תעמוד חבורה גאה של דאלאס. הקאובויס הגיעו לנקודת שפל לפני שלושה שבועות, בהפסד לוושינגטון, ונראה היה שהפלייאוף מתרחק מהם. אבל במקביל לשני נצחונות רצופים, האחרון על אינדיאנפוליס, באו שני הפסדים של ניו יורק ג'איינטס והפציעה ש דונובן מקנאב בפילדלפיה, ופתאום הבוקרים מאיימים על ראשות בית ה-NFC מזרח. סימאון רייס עם 50 אחוזי סיכוי לשחק בטמפה ביי, בדאלאס דף הפציעות נקי וחלק.

התחזית: הפערים גדולים מדי. ניצחון לקאובויס


קנזס סיטי (4:6) - דנבר (3:7) - 3:00 בבוקר אור ליום שישי

גם הברונקוס נכנסים למעגל משחקי חג ההודיה, כשהם מגיעים אחרי הפסד לסן דייגו ויודעים שיש הרבה דברים לתקן. הצ'יפס היו במשחק הקודם עלובים מאוד וניצלו בקושי מהפסד לאוקלנד, במשחק בו חזר טרנט גרין לעמדת הקוורטרבק. אם בתחילת העונה נראה היה שקיי סי תשמש כספוילר לגדולות, הרי שניצחון שלה במשחק הזה יציב אותה בעמדת זינוק מצוינת בויילד קארד. בעיית רצים לדנבר, כשמייק בל בסימן שאלה. הצ'יפס יילכו על ניצחון חמישי ברציפות בבית.

התחזית: דנבר קבוצה טובה יותר ולא תפסיד שניים ברציפות. ניצחון לברונקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully