וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי תמיד פייבורטית נגדנו"

22.11.2006 / 20:50

מאמן ציבונה, דראזן אנזולוביץ', נותן הרבה כבוד לצהובים, מגלה עד כמה הוא היה קרוב לנוקיה בקיץ, ומקווה לאמן את מכבי בעתיד

ציבונה זאגרב סבלה בשנתיים האחרונות מנחת זרועה של מכבי ת"א. ארבעה משחקים, ארבעה הפסדים, הפרש ממוצע של 15.5 נקודות. בשני משחקי החוץ בהיכל ע"ש דראזן פטרוביץ' ניצחה מכבי ללא תנאי, כשבעונה שעברה הגדילה לעשות עם ניצחון קליל ב-28 הפרש. מביך. אלא שכל האמור לעיל לא מנע מאנשי מכבי ליצור קשר במהלך הקיץ עם מאמנה של ציבונה, דראזן אנזולוביץ' (39) האנונימי-למחצה, שלקראת מפגש נוסף עם המפלצת הצהובה, הפעם בגרסה הפגיעה הרבה יותר, מגלה לראשונה איך כמעט ומצא עצמו על כס המאמן בנוקיה. "יום אחד קיבלתי טלפון מאנשי מכבי לגבי משרת המאמן. זה היה אחד הרגעים הכי גדולים בקריירה שלי", מספר אנזולוביץ' בשיחה עם וואלה! ספורט. "היו דיבורים, אבל בסופו של דבר זה לא יצא לפועל. למכבי היו עוד אופציות ואני הייתי קשור לציבונה, אבל כמובן שאני מקווה שבעתיד תהיה לי הזדמנות לאמן את מכבי".

אנזולוביץ' פותח עונה רביעית במספר בסיר הלחץ של ציבונה המעוטרת, סוג של מכבי מקומית (16 אליפויות, מתוכן 12 ב-14 השנים האחרונות, 13 גביעים, גביע קוראץ', שני גביעי אירופה למחזיקות גביע, שתי אליפויות אירופה). נוון ספאחיה אימן במועדון בתחילת המילניום והחזיק מעמד בקושי שנתיים, שהיו גם הן רצופות עליות וירידות. כדי להצליח בציבונה, מסבירים בקרואטיה, אתה חייב להיות גם פוליטיקאי טוב. מכאן שאם וכאשר יחליט אנזולוביץ' לתלות את הלוח, קריירה אחרת בהחלט עשויה לבוא בחשבון מבחינתו. "ברור שלאמן במכבי זה כבוד אדיר, אבל ציבונה היא הקבוצה שלי וכאן מקומי", הוא אומר בדיפלומטיות. "אנסה לעשות את המיטב עם הקבוצה, כי מגיע לאנשים כאן להצליח".

"קשה לנו לשמור על המשכיות"

כבכל קיץ, גם השנה נאלצה ציבונה לבנות עצמה מחדש, לאחר עונה מוצלחת במיוחד אשתקד (אליפות מקומית, הייתה על סף העפלה מדהימה לרבע גמר היורוליג). בקיץ האחרון איבדה הקבוצה את סקוני פן, שחקן העוגן שסביבו נבנתה, וכן את דאמיר רנצ'יץ', ג'יימי ברוור, בנט דיוויסון, איבאן פרינצ'יץ', אלן טרפאלובאץ ודאמיר מרקוטה. "המצב הכלכלי אצלנו גורם לכך שבכל עונה אנחנו מחליפים בסביבות 7-8 שחקנים. קשה לשמור על המשכיות בצורה הזאת", קובל אנזולוביץ' במרמור.

את מקומו של פן תפס ג'רי מקולו (33, 1.79), נווד אמריקאי וותיק בעל עבר במספר קבוצות קטנות באיטליה ובעונה שעברה בדינמו סנט פטרסבורג הרוסית. מקולו אומנם עולה מהספסל, אך תורם בכל האספקטים של המשחק (10.5 נק', 1.8 אס', 3 ריב' ב-28 דק' בממוצע). ליבור וורן (25, 1.96), שהצטרף לקבוצה לפני שלב הטופ-16 בעונה שעברה לאחר קדנציה בליגה המכסיקנית, נראה נהדר עד כה עם 11.7 נק', 3.2 ריב' ו-1.5 חטיפות ביורוליג. דאבור קוס (28, 1.90), אחד השרידים הבודדים מהעונה שעברה, כמעט ולא יורד מהפרקט (36 דק') ומחזיר עם 15 נק', 2.5 אס' ו-2.5 ריב'. כן כולל הקו האחורי המחודש את מריאן מאנסה (28, 1.97) בעל יד הזהב, ששב לקבוצה לאחר גלות ב-KK זאגרב העירונית; את גוראן ורבאנץ (22, 1.94), כישרון גדול שעלה כיתה מרייקה המקומית; ואת מארין רוזיץ' (23, 2.01) ו-ודראן מורוביץ' (23, 1.83).

הקו הקדמי של ציבונה עמוק ומגוון. ברנט רייט (28, 2.03), ריבאונדר מצויין בעל עבר במ.כ. חיפה ושחקן העונה ביול"ב קאפ 2005, הגיע מאוסטנד הבלגית (11.5 נק', 6.5 ריב'); לוקסה אנדריץ' (21, 2.10) הוא כישרון צעיר שנותן המון מלחמה בהגנה; מארטון באדר (26, 2.12) ההונגרי שב לקבוצה גם הוא, לאחר מספר חודשים במנרסה הספרדית; יוריצה זוזה (28, 2.07) המאסיבי, שהושבת למספר חודשים בעונה שעברה עקב שבץ מוחי, החלים לחלוטין (7.2 נק', 2.7 ריב'); ומשלימים אותו בריסה קראסיץ' (28, 2.03) ודאבור מרצ'ליץ' (37, 2.00).

"וויצ'יץ' הוא הסנטר המוביל באירופה"

את עונת היורוליג פתחה ציבונה עם הפסד חוץ לפנאתינייקוס, אך התאוששה עם צמד ניצחונות ביתיים על ליובליאנה ומלאגה. במחזור הקודם הפסידה בחוץ לפרטיזן הסרבית, מול קהל עויין ואלים במיוחד. בליגה האדריאטית לא נתקלת ציבונה בבעיות מיוחדות, ומוליכה את הטבלה עם 8 ניצחונות לעומת 2 הפסדים. האם אנזולוביץ' מצא בשלב כה מוקדם את התמהיל הנכון? "עוד לא, אבל אנחנו בדרך הנכונה", הוא אומר. "בתחילת העונה נראנו פחות טוב, אבל עכשיו אנחנו משיגים תוצאות טובות יותר ומשתפרים ממשחק למשחק".

מחר (20:00) תפגוש ציבונה קבוצה נוספת שעברה גם היא בקיץ הליך של פירוק, וכעת נמצאת בשיאו של שלב ההרכבה. "מכבי השתנתה, אבל הביאה שחקנים איכותיים. ביינום נראה טוב, ביופורד מסוכן והצעירים החדשים מאוד מעניינים. מכבי, שהיא מוסד גדול בכדורסל האירופאי, לא יכולה להרשות לעצמה להביא שחקנים בלי איכות", טוען אנזולוביץ', ומשלב לוחמה פסיכולוגית: "למרות שמכבי עדיין לא התחברה, היא מגיעה כפייבוריטית לכל משחק נגדנו. מכבי מועמדת טבעית לפיינל פור, אבל אנחנו משחקים בבית וכמובן רוצים לנצח מול הקהל שלנו".

מה אתם צריכים לעשות כדי לקחת את המשחק?

"קודם כל אנחנו חייבים להיות במשחק כל הזמן. אם נהיה במשחק עד הדקות האחרונות אני מקווה שנעשה את זה וננצח, אבל בשביל להגיע לסיטואציה הזאת נהיה חייבים לתת 100 אחוז בהגנה ובהתקפה. מקצועית, אנחנו צריכים לעצור את כל מה שמכבי אוהבת לעשות, וזה בעיקר לרוץ. עלינו לשמור כמו שצריך ולפצח את ההגנה של מכבי, שבשנה שעברה עשתה לנו הרבה בעיות. נכין הכל ונגיע מוכנים, זה בטוח".

אנזולוביץ' סבור שאם יעצור את ניקולה וויצ'יץ', "עשינו חלק גדול מהעבודה". השאלה היא איך עושים את זה. "ניקולה הוא הסנטר המוביל באירופה והוא המפתח של מכבי. הוא שחקן סופר-חכם ואחת העבודות החשובות שלנו זה לעצור את האסיסטים שלו לסלים קלים, כי הוא מוסר מדהים. הוא ביג גאי שמשחק בהתקפה כמו רכז, וכל הקבוצות מתקשות להתמודד איתו. אבל כמו שאמרתי, מכבי היא הרבה יותר מוויצ'יץ'. אף שחקן לא מנצח משחק לבד. כדי לנצח את מכבי, נצטרך לתת את המשחק הטוב ביותר שלנו העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully