וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בייג'ינג תהיה מוכנה לאולימפיאדה בתחילת השנה"

21.11.2006 / 19:09

ליו צ'י, יו"ר הוועדה המארגנת של אולימפיאדת בייג'ינג המבקר בארץ, כינס מסיבת עיתונאים כדי להתגאות בתקתוק הסיני

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

שנה וחצי לפני אולימפיאדת אתונה, אנשי הוועד האולימפי הבינלאומי היו עסוקים בדאגות. הקצב האיטי של היוונים לא עשה להם טוב והחששות לתסריטים שליליים בכל הקשור לאירגון המשחקים, רק הלכו וגברו. בסופו של דבר, היוונים דאגו להפיק יופי של משחקים.

במקרה של בייג'ינג, מארחת אולימפיאדת 2008, נראה שאין לאנשי הוועד מה לדאוג. מדיווחים שונים ברחבי העולם, נראה שהמתקנים בבירת סין וסביבותיה כבר מוכנים ורק מחכים לחגיגה הגדולה באוגוסט 2008. יו"ר הוועדה המארגנת של האולימפיאדה, ליו צ'י, מבקר בימים אלה בארץ ואחד ממארחיו, אלכס גלעדי, דאג שהוא גם יכנס מסיבת עיתונאים ויספר על מה שצפוי לנו בקיץ 2008. את ליו צ'י ליוותה פמליה גדולה וגם סוללה של עיונאים סיני, שנראים נרגשים מאוד לקראת אירוע השיא בקריירה שלהם.

במסיבת העיתונאים אמר ליו צ'י: "בתחילת השנה החדשה נסיים את בנייתם של כל האתרים לאולימפיאדה. ניצור את התנאים הטובים ביותר עבור הספורטאים ועבור אנשי התקשורת. 15 מיליון תושבי בייג'ינג מוכנים וערוכים לארח את העולם". כשליו צ'י נשאל אם יהיה איזכור לי"א חללי מינכן בטקס הפתיחה, ענה בשמו אלכס גלעדי: "זו שאלה שצריך להפנות לראשי הוועד האולימפי ולא אליו".

ליו צ'י המשיך להתפאר בזמן הקצוב שנותר לו ואמר: "המטרה שלנו היא ליצור אולימפיאדה ברמה גבוהה מאוד, הכי גבוהה שהייתה עד היום. אלה יהיו משחקים במדינה מתפתחת בעלת היסטוריה של 5,000 שנה וזו הזדמנות מצויינת להנציח את הרוח האולימפית ולשלב בין תרבויות מזרח ומערב. אנחנו לומדים מהיתרונות של כל אחת מהאולימפיאדות האחרונות ונוסיף מהיתרונות שלנו, כדי להפוך את האולימפיאדה הזאת לטובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully