וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה במירוץ נגד השעון להרחבת האיצטדיון

עדי פרג'

21.11.2006 / 18:50

האיצטדיון לא יאושר במתכונת הנוכחית לליגת העל, ובעיריה מצפים לסיוע חריג ממועצת ההימורים. אולי אפילו גאידמק יעזור

האיצטדיון העירוני בקרית שמונה אינו עומד כיום בתקן ליגת העל, שדורש מינימום 6,000 מקומות ישיבה, אם כי פנייה לוועדת חריגים הכשירה גם את נצרת עילית ודוחא בסכנין בעונה שעברה, ואת חולון בעבר. למעשה, הקבוצה מארחת בעיר בליגה הלאומית רק בזכות אישור מיוחד של ההתאחדות לכדורגל כאשר כמות המושבים באצטדיון היא רק 2,200, בעוד התקן הוא מינימום 3,000 מקומות.

בעיריה ובהנהלת הקבוצה מודעים לכך שמשחקים בליגת העל לא יאושרו באיצטדיון במתכונתו הנוכחית, אם וכאשר הקבוצה תעלה לשם לראשונה בתולדותיה. במקרה כזה היא תיאלץ לנדוד לקרית אליעזר, סכנין, נצרת עילית או עילוט.

באגף הספורט של העיריה התעוררו מוקדם מהרגיל, ובשבועות האחרונים עמלים אנשי הספורט בעיר על הגשת תוכנית מפורטת למועצה להסדר ההימורים בספורט. הבעיה העיקרית כרגע, היא מימון שדרוג האיצטדיון, שאמור לכלול בין היתר הקמת יציע מזרחי ובו 4,000 מקומות ישיבה,חדרי הלבשה וקופות, בעלות מוערכת של כ-15 מיליון שקל.

בטוטו כבר הודיעו כי מבחינתם אין כל כוונה להזרים כספים לקרית שמונה עד שזו תבטיח את העלייה. בינתיים דואגים בעיריה לדווח על "בעיית האיצטדיון" לכל גורם בעל השפעה, במטרה להשיג כסף. בעיריה תכננו לבקש עזרה משר הספורט לשעבר, אופיר פינס, אבל הוא התפטר. עכשיו מחכים שם למינוי שר הספורט הבא כדי להתחיל מחדש את סבב הפגישות, הטלפונים והלחצים.

בעיה נוספת וקשה לא פחות היא העובדה שהעיריה תצטרך לשאת במחצית מעלויות השיפוץ, כיוון שזהו ההסדר מול המועצה להימורים במקרה מסוג זה. העיריה סובלת מגרעון, אבל יש מי שסומך על הבטחה ישנה של שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, למענק של חמישה מיליון שקל.

רעיון אחר היה לבקש סיוע מיוחד מקרן המתקנים של המועצה, אבל בעניין זה התעוררו בקרית שמונה מאוחר מדי, ורשימת המתקנים המיועדים לשדרוג נסגרה כבר לפני כשמונה חודשים. בסוף נובמבר תתקיים פגישה בין ראש העיר, חיים ברביראי, היו"ר איזי שרצקי ויו"ר המועצה להסדר ההימורים גדעון בריקמן, במטרה להשיג משהו.

ואיך אפשר בלי ארקדי? מנהל אגף הספורט בעיריה אלי מנחם חושב לפנות לגאידמק בבקשת סיוע, לאחר שהעמותות המסייעות לעיריה הביעו חוסר עניין באיצטדיון ומעדיפות להשקיע בתעסוקה, רווחה וחינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully