וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חברות הכבלים יחוייבו לשידור משחקים בודדים

21.11.2006 / 14:04

המועצה לשידורי כבלים ולווין תחייב שידור משחקים בודדים במקביל לשידורם של ערוצי הספורט החדשים. צ'רלטון וערוץ הספורט זועמים

חברות הוט ויס הגישו לפני מספר חודשים בקשה לשדר, באמצעות חברת צ'רלטון, שני ערוצי ספורט חדשים: ספורט 1 ו- ספורט 2, באפיקים 53 ו-54 במקום שידורי ה-PPV, ששודרו באפיקים אלה בשנתיים האחרונות. לאחר שמשכו את בקשתן להעלאת הערוצים מספר פעמים החליטו הוט ויס מסיבותיהן הן, לבקש מן המועצה לדון ולאשר את ערוצי הספורט החדשים כעת.

המועצה, לאחר שדנה בסוגיה מספר פעמים, ופנתה אל הצדדים לרבות אל צ'רלטון וערוץ הספורט בבקשת הבהרות, תדון ביום חמישי הקרוב פעם נוספת בבקשה. במכתב שנשלח אתמול (שני) אל כל הצדדים הוצגו הסוגיות אשר מטרידות את המועצה, ואת הדרך הראויה לדעתה לפתור סוגיות אלה.

המועצה מבקשת לקבוע כעת כי הוט ויס יאפשרו לצרכן בחירה בין המשך רכישת משחקים בודדים במתכונת שידור לפי צפייה, לבין רכישת ערוץ מלא. החלטה זו של המועצה משפרת את מצבו של הצרכן, ביחס למצב הקיים היום. בדרך זו יוכל כל צרכן לבחור את המסלול המועדף עליו, ערוצים מלאים, עם תוכן נוסף, או משחקים בודדים.

עוד מבקשת המועצה להבטיח כי ערוץ הספורט בחבילת הבסיס לא יפגע וכי עצם הקמתם של הערוצים החדשים לא יביא לזליגת תכנים מערוצי הבסיס. במטרה למנוע פגיעה בחבילת הבסיס ושמירת המצב הקיים בערוץ הבסיס מתכוונת המועצה להתנות שידור של ארועים מסוימים בערוצים החדשים בהמשך שידורם בחבילת הבסיס. ארועים אלה כוללים משחקי צ'מפיונס ליג, NBA, ליגה איטלקית וליגה ספרדית.

פרסום כוונתה של המועצה לאשר את הערוצים החדשים בתנאים המפורטים לעיל, עורר את זעמן של ערוץ הספורט ושל צ'רלטון, והשתיים הודיעו כי בכוונתן להתנגד להחלטת המועצה. חברת צ'רלטטון אף הודיעה כי בכוונתה לפנות לערכאות.

יו"ר המועצה, יורם מוקדי, אמר: "בכוונתי להגן על שידורי הספורט בחבילת הבסיס בכל מחיר, גם אם ההחלטה לא מוצאת חן בעיני צ'רלטון וערוץ הספורט, וגם במחיר ששני הצדדים יעתרו לבג"צ כנגד ההחלטה. הבחירה לה יזכה הצרכן בין רכישת משחקים בודדים, לבין רכישת ערוצים מלאים משפרת את מצבו לטובה ביחס למצב כיום וזוהי מטרת המועצה".

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "ההודעה לעיתונות של יורם מוקדי היא לא יותר מסילוף המציאות. במידה וההחלטה הצינית אותה הוא מנסה להעביר- גביית תשלום נוסף עבור שידורי ספורט- אכן תעבור, זה יהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של שידורי הספורט בחינם בישראל. מוקדי טוען בהודעתו לעיתונות שערוצי הבסיס לא ייפגעו, אולם בפועל אינו מגן בשום צורה על תכני הספורט המרכזיים כדוגמת ליגת האלופות, ספרדית, איטלקית, NBA, וכדורסל ישראלי, המצויים שם כיום ובחינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully