וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מבין על מה הטרראם"

משה בוקר

21.11.2006 / 8:45

יוסי מזרחי מסרב להתרגש מההפסד של בית"ר 3:1 בפ"ת: "אז הפסדנו, לא צריך להשתגע". שקלאר: "נגיד לשחקנים שהבאנו אותם בשביל אליפות", ומצהיר: "לא תהיה חריגה מהתקציב"

יממה לאחר ההפסד 1:3 למכבי פ"ת, הבהיר מאמן בית"ר ירושלים, יוסי מזרחי, ליו"ר ולדימיר שקלאר כי הוא מעוניין לחזק את הקבוצה בחלון ההעברות בינואר, מכיוון ש"אני מאוכזב מהצורה שבה בנו את הקבוצה". היו"ר השיב כי הוא יסייע לו בשינוי פני הקבוצה, אולם רק בתנאי שבמקביל ישוחררו שחקנים.

"מי שחושב שבבית"ר יש כסף כמו חול, טועה", הבהיר שקלאר בעקבות בקשתו של מזרחי. "גם בבית"ר יש תקציב מסודר, שכרגע עומד על 90 מיליון שקל, ולא תהיה חריגה. בכל מקרה, אתן ליוסי את התנאים הכי טובים כדי להצליח ולהביא אליפות".

מבין הזרים יתעקש מזרחי להשאיר רק את דרק בואטנג, כאשר כבר עתה ברור שכריסטיאן פביאני ישוחרר. מעבר לעובדה שפביאני מציג יכולת חלשה, יש לבית"ר אופציה לשחררו בחלון ההעברות ללא פיצוי. המאמן גם רוצה להיפטר מז'ואאנו פינטו, אולם יש לו חוזה לשלוש שנים, שהפרתו תעלה לבית"ר שלושה מיליון דולר. אחת האפשרויות היא למצוא לו קבוצה בחו"ל, שתשלם את שכרו, ולהעניק לו פיצוי לא רב. מבין הישראלים, רוני גפני ואבירם ברוכיאן (שבו מעוניינת מ.ס. אשדוד) עשויים לקבל הודעה את סיום תפקידם בקבוצה.

"כרגע אין שמות של שחקנים, אין על המדפים שחקנים מעניינים", אמר מזרחי, "אם ייפול שחקן ברמה גבוהה, אז נביא אותו. לא נביא סתם עוד שחקן". מזרחי בכלל לא מבין "על מה הטרראם", כדבריו, סביב הקבוצה. "אז הפסדנו משחק ליגה, מה כבר קרה?", הוא אמר, "אנחנו עדיין במקום הראשון וההפסד הזה לא העיף אותנו ממשחקי הגביע. חשבון עושים בסיום העונה, לא אחרי כל משחק ומשחק. נכון שאני מאוכזב, אבל הדרך עוד ארוכה, לא צריך להשתגע".

"השחקנים צריכים לתת תמורה"

בעקבות ההפסד יקיימו היום מזרחי ושקלאר אסיפת שחקנים מיוחדת. "אני מתכוון לומר להם דברים ברורים", אמר אתמול שקלאר, "אבהיר להם באופן חד משמעי שהבאתי אותם כדי לקחת את כל התארים. אזכיר להם שאני רוצה אליפות, שאני לא מתכוון לתת לשחקנים להעביר את הזמן, או לזלזל על המגרש. הם מקבלים שכר גבוה מאוד, ולכן הם צריכים לתת תמורה".

שקלאר יצא שלשום כעוס מאוד מהאורווה. "התביישתי מהמשחק שהצגנו", הוא הוסיף, "זה היה ביזיון, השחקנים פשוט לא היו במשחק. לא חשבתי שנגיע למצב כזה, לשחקנים כמו שיש בבית"ר אסור לשחק ככה. לא ככה נראית קבוצה שרוצה אליפות. השחקנים שלנו לא נלחמו מספיק, במיוחד שחקני הנבחרת". לדעתו של היו"ר, למשחק הנבחרת יש חלק בהפסד. "אין ספק שהעובדה שעשרה שחקנים שלנו היו בנבחרת הפריעה לקבוצה להתכונן בצורה טוב למשחק", אמר היו"ר.

אבל עדיין מדובר בשחקנים מקצוענים, שמרוויחים מאות אלפי דולרים.

"נמאס לי שכל הזמן מקשרים את בית"ר לכסף. גם ריאל מדריד הגדולה מחזיקה שחקנים שמרוויחים פי עשרה מכל קבוצה אחרת, וראינו מה היא עשתה בשנים האחרונות. נכון שבבית"ר משחקים השחקנים הטובים בארץ, אבל העובדה שהם הטובים על הנייר לא הופכת אותם גם לטובים על המגרש".

אתה היית מעורב בבניית הקבוצה. אולי אתה אשם?

"לא הבאתי אף שחקן על דעת עצמי. קיבלתי רשימה מהמאמנים וביצעתי בדיוק את מה שהם ביקשו. אין שחקן אחד שאחד המאמנים רצה ולא הבאתי. מי שהביאו את השחקנים הם לואיס פרננדז, דודו דהאן ואוסי ארדילס. שלושתם כבר לא כאן, אבל יוסי הוא כרגע המאמן. הבאתי אותו כדי להביא אליפות ואתמוך בו לאורך כל הדרך. הוא מאמן מצוין".

מזרחי מצדו מתכנן לחולל מהפיכה בהרכב כבר במשחק הקרוב מול הפועל פ"ת. שני המגינים, עמרי אפק וגפני, יירדו לספסל ובמקומם יפתחו ככל הנראה יואב זיו ודוד אמסלם. האחרון, שתכנן לעזוב בינואר, עשוי להישאר אם יראה כי הוא מתחיל לקבל דקות משחק. שני שינויים נוספים הם חזרתם להרכב של איציק קורנפיין, שלא שיחק שלשום בגלל פציעה, ושל תומר בן יוסף במקומם של אבי איבגי ואריק בנאדו המורחק. גם אבירם ברוכיאן מועמד לפתוח. ברק יצחקי, שמחלים מפציעה, עשוי לחזור לסגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully