וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פביאני לא מביא לי תועלת"

לי בוץ ואסף שקד

19.11.2006 / 18:33

מזרחי, שכמה שחקנים כבר מתלוננים עליו, ישחרר את החלוץ. מאמן הכושר דראו טוען כי שחקני בית"ר היו בטוחים שינצחו את מכבי פ"ת

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

משתתפי הקורס למאמנים בכירים במכללה האקדמית על שם 'זינמן' במכון וינגייט הופתעו לשמוע היום (שני) את מאמן הכושר של בית"ר ירושלים, טבריוס דראו, מעביר ביקורת על שחקני קבוצתו. במהלך הרצאה שהעביר למשתתפי הקורס, אמר דראו כי השחקנים הירושלמים התרברבו, לטענתו, לפני המשחק מול מכבי פ"ת בשבת (שכזכור התסיים ב-1:3 מוחץ ללוזונים) בינם לבין עצמם, ודיברו על הניצחון הקל שצפוי להם. מאוחר יותר טען דראו כי השחקנים הישראלים אינם מקצועיים ורחוקים שנות אור מאירופה בכל הקשור לניהול אורח חיים ספורטיבי.

בהמשך היום נערך במכללה גם קורס המנכ"לים השבועי, כשעל הפרק נושא התמיכה הכספית של הרשויות המקומיות באגודות הספורט. הדעה הרווחות בקרב משתתפי הפאנל היתה כי יש צורך אמיתי להגיע להבנות ברורות בנוגע להקצאת הכספים המוניציפאליים לאגודות, כמו גם קביעת קריטריונים לחלוקתם.

"הרשויות המקומיות חייבות לתמוך במחלקות הנוער בכדורגל וכדורסל", אמר ממלא מקום יו"ר ההתאחדות לכודרגל, אבי לוזון, אשר השתתף בקורס. "אין שום סיבה ש-2% מתקציב העירייה לא יושקע בספורט עבור חינוך, תרבות וערכים".

פביאני בדרך החוצה מבית"ר

כריסטיאן פביאני חלוצה של בית"ר ירושלים עשוי להיפרד מהקבוצה בחלון ההעברות הקרוב בינואר. החלוץ, שהגיע לפני כחודשיים מלאנוס, חתום על חוזה במועדון עד חודש ינואר הקרוב ועל המשך דרכו בקבוצה יחליט הצוות המקצועי של בית"ר, כנראה לשלילה.

הסיכויים כי השחקן יישאר עד תום העונה הם קלושים, הן מבחינת המועדון והן מבחינת השחקן. המניות של פביאני, שמעולם לא היו גבוהות, צללו באופן משמעותי עם הגעתו של יוסי מזרחי לבית"ר ירושלים. לפני המשחק מול אשדוד, בו פביאני עלה ב-11, יוסי מזרחי כלל לא רצה לפתוח עם הארגנטינאי ורק ברגע האחרון החליט לתת לו הזדמנות. אלא שגם לאחר המשחק לא התלהב ממנו המאמן ובשיחות עם אנשים אחרים במועדון העביר על השחקן ביקורת והחליט שלא לתת לו הזדמנות במשחקים שלאחר מכן.

עדכון ראשון: 20.11, שעה 8:13
עדכון אחרון: 20.11, שעה 18:33

"פביאני לא טכני"

"פביאני לא שחקן טכני, הוא כבד ולא מביא לי שום תועלת למשחק", אמר מזרחי לאחד מאנשי המועדון, "גם אם הוא יוריד עוד קילוגרמים הוא לא יועיל לבית"ר. הוא לא עושה הגנה ובקושי מסכן את השער".

דבריו של המאמן מבהירים יותר מכל את היחס שלו כלפי החלוץ הזר. גם אתמול מול מכבי פ"ת החליט בסופו של דבר המאמן לפתוח עם טוטו תמוז והתוצאות כבר ידועות. בבית"ר קרובים לקחת החלטה לגבי השחקן וגורם במועדון מספר על כך: "כמו שזה נראה, כריסטיאן פביאני לא ישאר כאן עד תום העונה. מזרחי לא מרוצה ממנו, הוא לא פורע את השטרות ועזיבה שלו תשחרר מקום לשחקן זר שיוכל לחזק את הקבוצה".

אלא שבסיפור הזה יש צד נוסף, שגם לא מרוצה מהשידוך. מאז שהגיע פביאני לבית"ר הוא פתח רק פעמיים בהרכב, פעם אחת בהפסד למכבי נתניה תחת שרביטו של אוסי ארדילס ופעם נוספת מול אשדוד. החלוץ הזר, שלא דובר את השפה האנגלית, מרגיש מאוד מנוכר בישראל. כל העליהום שנוצר סביבו מצידה של התקשורת, שמסקרת בעיקר את חיי הלילה שלו, גרמו לו בשבועיים האחרונים להישאר בבית בחוסר מעש ודי בדיכאון.

מלבד מילובאן מירוסביץ' וגל אלברמן, ששומרים איתו על קשר יומי, אף אחד במועדון לא משוחח איתו באופן ישיר בגלל קשיי השפה ואתמול אחרי ההפסד הרגיש השחקן כל-כך רע עם יכולת הקבוצה כשבסיום אף ביקש סליחה מהאוהדים שהמתינו מחוץ לאצטדיון.

פביאני עצמו מרגיש שהרומן עם בית"ר לא ימשיך, סוכנו בארגנטינה מחפש לו אופציות ליום שאחרי בית"ר ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, בחודש ינואר נפרד מאחד השחקנים הכי מעניינים שנחתו בישראל.

ההפסד למכבי פ"ת הכניס את שחקני בית"ר למצב חדש, שלא היו רגילים אליו. במשך המשחק תקפו את השחקנים מ-2 חזיתות, אחת מכיוונו של המאמן והשנייה מכיוון הקהל.

יוסי מזרחי, שלא היה מרוצה מהיכולת של שחקניו, צעק עליהם במחצית המשחק ולא חסך בצעקות גם בסיום. השחקנים בבית"ר שלא היו רגילים לצעקות, לא הבינו מה מזרחי רוצה מהם, ואחד מהשחקנים הבכירים אמר היום: "כשלא הולך לנו ואנחנו משחקים רע, אז מזרחי מוצא לזה פתרון וצועק עלינו. כשחקן הייתי מצפה שהמאמן יבוא ויתמוך בנו ברגע כזה וינסה להוציא אותנו מהמצב שנקלענו אליו במקום לבוא ולצרוח עלינו בלי שום מטרה. לא מספיק שהקהל ישב עלינו והוציא את כל הקללות האפשריות אחרי המשחק, אז גם מהמאמן שלנו אנחנו צריכים לקבל בראש במקום שינסה לעזור לנו. שיחקתי תחת הרבה מאמנים בקריירה ומכולם למדתי שהדרך להוציא את השחקנים ממשברים היא לא להשתולל ולצעוק, אלא לנסות ולהבין מה לא היה טוב ולתקן".

מאמן בית"ר ירושלים, יוסי מזרחי: "שיחקנו בטיפשות, אני לא צריך לומר לשחקנים מה לא עבד, הם יודעים בדיוק מה לא היה בסדר. ידעתי על הליקויים עוד לפני המשחק, עכשיו נצטרך לתקן אותם. כשהשחקנים לא מגיעים ראשונים לכל כדור, לא אגרסיווים ורצים אחרי היריב, אי אפשר לנצח".

אריק בנאדו, שהשאיר את בית"ר בעשרה שחקנים: "נצטרך לקחת את עצמנו בידיים, צריך לתקן הרבה דברים שלא עבדו. אסור לנו להיראות ככה".

גם מהצד של הקהל לא קיבלו השחקנים שקט. במשך כל המחצית השנייה קיללו אוהדי בית"ר את השחקנים ואת יוסי מזרחי. שמעון גרשון ועומרי אפק היו המקור למירב הקללות והשניים ירדו מדוכדכים מכר הדשא. בבית"ר כנראה יסיקו את המסקנות כבר במשחק הקרוב ויתכן כי שחקנים שלא ראו עד כה דשא, כגון יואב זיו, דוד אמסלם ואבירם ברוכיאן, יעלו כבר במשחק הקרוב בהרכב.

"הגול שלי בסך הכל עזר לקבוצה לנצח, יש כאן עוד עשרה שחקנים שעבדו ולא הפסיקו לרוץ בשביל לנצח". כך אמר החלוץ רוביל סרסור שכבש את השער הראשון לזכות קבוצתו, מכבי פתח תקווה, בניצחון הענק על בית"ר ירושלים. מיד לאחר השער סימן סרסור לקהל של בית"ר לשתוק. סרסור אמר לוואלה! ספורט לאחר המשחק: "מהדקה הראשונה קראו לי ערבי זבל וקיללו אותי. לכן אני מקדיש מכאן את השער לקומץ הצהוב שחור של בית"ר. השער הזה מוקדש מרוביל באהבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully