וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב יותר מהדבר האמיתי

18.11.2006 / 15:18

חצי גמר המאסטרס בין פדרר לנדאל לא היה מבייש כל גמר של גראנד סלאם. זה נגמר ב-4:6, 5:7 לשוויצרי. בגמר הוא יפגוש את בלייק

רוג'ר פדרר, הטניסאי מספר 1 בעולם, ניצח היום (שבת) בפעם השלישית בקריירה את הטוען לכתר, רפאל נדאל הספרדי, בתוצאה 4:6, 5:7, וצימק ל-6:3 במאזן המשחקים הפנימיים בינהם. בנוסף, זה היה ניצחונו השני העונה של פדרר על נדאל (קדם לו הניצחון בגמר בווימבלדון) והראשון על משטחים קשים. עוד אנקדוטה נחמדה, זה גם היה הניצחון החלק הראשון של פדרר על נדאל אי פעם, כלומר, ניצחון ללא השמטת מערכה.

זה היה מהמשחקים "המעצבנים" של השוויצרי. כאלה שעד שמבינים איך הוא חשב על המהלך המרהיב האחרון שלו, כבר מגיעים למהלך מרהיב אחר ולניצחון במשחקון. לנדאל, שמחזיק ברקורד מרשים ביותר מול פדרר, לא היו יותר מדי תשובות הפעם, אולי רק כדי למתוח את השוויצרי, אבל לא יותר.

פדרר פתח את המשחק מצויין ועלה ליתרון 0:3. נדאל הגיב בשבירה משלו כדי לצמק ל-4:2 וכבר החזיק בנקודת משחק בדרך ל-4:3, אלא שפדרר התעשת, עלה ל-2:5 וסגר את סיפור המערכה הראשונה, שהסתיימה ב-4:6 לטובתו. המערכה השניה הייתה הרבה יותר צמודה, אבל נדאל שוב לא הצליח לנצל נקודת שבירה קריטית, שיכלה להעלות אותו ליתרון 2:3. פדרר, עם השקט הפנימי הבולט שלו, שמר על משחקוני ההגשה שלו ובמצב של 4:5 לטובתו, כבר השיג שתי נקודות משחק במשחקון העשירי. נדאל לא ויתר ואחרי שלוח התוצאות הראה על שיוויון 4 פעמים, הוא ניצל אחוז גבוה יחסית של טעויות בלתי מחוייבות לשוויצרי במשחקון הזה, כדי להשוות ל-5:5. זה השלב שפדרר הפסיק לחלק מתנות. הוא ניצח את המשחקון הבא בקלות והשיג את השבירה הראשונה שלו במערכה במשחקון ה-12 והחשוב ביותר, מן הסתם. נדאל כבר הוביל 30:40, והשוויצרי הגיב במהפכון מדהים עם מאצ' פוינט קלאסי בדרך ל-5:7 במערכה וניצחון במשחק כולו.

בגמר מחר יפגוש פדרר את ג'יימס בלייק, האמריקאי שגבר אחר הצהריים (שבת) 4:6, 1:6 על דויד נלבנדיאן, ומנע את שחזור של גמר המאסטרס של השנה שעברה. בלייק היה הראשון להשיג שבירה, אבל הארגנטינאי הגיב מיד בשמירה משלו. האמריקאי לא נבהל וזכה בשבירה נוספת שנתנה לו את הניצחון במערכה הראשונה 4:6. במערכה השנייה הדברים כבר הלכו הרבה יותר חלק עבור האמריקאי והוא סגר את הסיפור עם 1:6 ומקום בגמר המאסטרס.

עתה ינסה בלייק, המדורג שישי בעולם, לסיים את השנה הנפלאה שלו עם ניצחון סנסציוני על הטניסאי הטוב בעולם. פדרר מצידו ילך על תואר מספר 12 בשנה דומיננטית נוספת ברזומה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully