וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבועה לא התפוצצה

יואב ויכסלפיש

17.11.2006 / 16:39

לכדורגל הישראלי יש מה למכור באירופה גם אחרי ההפסד לקרואטיה, למרות הניסיון של התקשורת לנפץ את ההילה שהיא בעצמה יצרה

העובדות היבשות קובעות שבפעם האחרונה שהנבחרת הפסידה בבית המוקדם, היא סיימה במקום השני ועלתה לפלייאוף. זה קרה ב- 1999. שיטת הפלייאוף בוטלה ומקום שני מוביל ליורו, לכן אפשר לכאורה להיות אופטימיים. הנה עוד כמה עובדות: קרואטיה הגיעה לחמישה מתוך שישה טורנירים מאז עצמאותה (החמיצה רק את יורו 2000 אחרי בית מוקדם קשה במיוחד). אנגליה החמיצה לאחרונה טורניר ב- 1994 ולפני זה ב- 84'. במילים אחרות: ישראל קיבלה הגרלה קשה בקמפיין הנוכחי. אצל גרנט קיבלנו פעמיים נבחרת חזקה (צרפת) וכמה נבחרות "מתנדנדות" (עלו בעשר השנים האחרונות למחצית מהטורנירים או פחות) אלה היו אירלנד שוויץ וסלובניה. אותם דברים אמורים בנילסן ושרף (יורו 2000) עם חזקה (ספרד) ו"מתנדנדת" (אוסטריה).

אז אחרי פרומואים מטורפים, ראיונות בלעדיים וחושפניים עם טיפוסים צבעוניים כמו ננאד פראליה, ג'ובאני רוסו ונבן ספאחיה, אמירה מדהימה של ביליץ ("אתם פייבוריטים"), ופרק 54378 בסדרה "הברך של בניון" - התברר שנבחרת ישראל ירדה על הברכיים מול יריבה שיודעת לעקוץ, ולא עולה לטורנירים במקרה. משחקי נבחרת היו פעם האפשרות היחידה להתמודד מול יריבות זרות, וצירוף נסיבות מקרי הביא לעלייה מיתולוגית למונדיאל ב- 1970. הדור ההוא הפך לסמל והצל שלו מופיע גם היום למרות שהוא שייך לעידן החובבני.

אנחנו כבר חיים בעידן המקצועני, אבל הנבחרת נחשבת עדיין לקונצנזוס ומקור להפצת פטריוטיות עבור העיתונאים, למרות שאינה מעוררת עניין חריג בקרב אוהדי הקבוצות הגדולות, כלומר בקרב הרוב המכריע של קוני הכרטיסים. חדי העין אולי הבחינו בכך שהאיצטדיון אפילו לא התמלא (כ- 38 אלף צופים וקרחת ענקית בשערים 17-18). סביר להניח שבדיקה היתה מגלה לא מעט צופים שמגיעים רק למעמדים מסוג זה.

לתקשורת, לעומת זאת, יש צורך אובססיבי להזריק ציונות לעם (שהגיב ברייטינג של 20 אחוז בלבד), ואחרי ההפסד מנותבת האנרגיה לתביעת עלבונה והטחת בוץ במאמן, שפשעו העיקרי, מלבד טעויות טקטיות שמנעו ניצחון מובטח, הוא העדפתו לשמור מרחק מהמיקרופונים (הנה כבר סיבה טובה להתגעגע לגרנט). בשבוע הבא עשויה מכבי חיפה לעלות לנוקאאוט בגביע אופ"א, ואז אין ספק שהדיפרסיה תוחלף באופוריה, שהתפוגגה לפתע ביום רביעי בערב. בניגוד לשנות ה- 70 וה- 80, לכדורגל הישראלי יש מה למכור באירופה גם אחרי ההפסד לקרואטיה ולמרות הניסיון של מספר גורמים לנפץ את ההילה שהם עצמם בנו סביבו בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully