וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ספאחיה יבקש, נחליף זרים"

16.11.2006 / 22:57

רענן כץ התייחס לסיפסולם הארוך של ביופורד ופיליקס במהלך הניצחון 75:92 על בדאלונה, והודיע כי הכל בידיים של המאמן

ברני ארדוב

מכבי ת"א הזכירה את הימים הטובים שלה, אבל זה קרה למשך דקות ספורות בלבד ובעיקר ברבע הראשון. הניצחון 75:92 על חובונטוד בדאלונה, שהיה דרך אגב ה-11 ברציפות של סגנית אלופת אירופה בהיכל נוקיה, היה שייך בעיקר לניקולה וויצ'יץ'. הקרואטי הוכיח שהוא רק הולך ומשתפר ממשחק למשחק והפעם הוא סיים עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים והוכיח שהוא השחקן החשוב ביותר.

רודני ביופורד איבד את המומנטום. אחרי ההופעה הנאה מול רומא, הוא שותף הפעם למשך 7 דקות בלבד וסיים ללא נקודות. נואל פיליקס שוב לא שותף ומעמדו הולך ומתערער. ליאור אליהו הגיע לעוד יום עבודה, אבל חוץ מדאבל-דאבל מרשים, אי אפשר שלא לזכור לו כמה איבודים טיפשיים. יותם הלפרין שיפר את הידית שלו ודרק שארפ המשיך עם השלשות החשובות באמת. וויל ביינום סיים עם מאזן יפה של 17 נקודות ו-7 אסיסטים, אבל עדיין אפשר להרגיש בחיסרון גדול מאוד בעמדת מוביל הכדור במכבי ת"א. האסיסטים של ביינום, הגיעו בעיקר בגארבאג' טיים ומי שמסר את האסיסטים החשובים באמת היה אותו וויצ'יץ'.

מכבי ת"א ביססה את מעמדה במקום השני בבית אחרי פנאתינייקוס ובשבוע הבא היא תצא למשחק חוץ בקרואטיה, ביתם של וויצ'יץ' וספאחיה, מול ציבונה זאגרב.

מחצית ראשונה

נוון ספאחיה פתח בחמישיה עם: וויל ביינום, ניקולה וויצ'יץ', ליאור אליהו, סימאס יסאיטיס ויותם הלפרין. הספרדים פתחו עם: אלמר בנט, מרסלו חוארטז, לובוש בארטון, צ'ארלס גיינס ורוברט ארצ'יבלד.

ההגנה הספרדית לא ממש הייתה ערוכה לפתיחה רצחנית של מכבי ת"א ובעיקר של ניקולה וויצ'יץ', שקלע 6 נקודות והוביל אותה ליתרון 2:10. יותם הלפרין קלע 5 נקודות ב-4 הדקות הראשונות ויחד עם ליאור אליהו ואותו וויצ'יץ', הוביל את מכבי ליתרון 3:20 אחרי שבע דקות. מאמן בדאלונה אאיטו ניסה לשלוף שפנים מהספסל, אבל שום דבר לא עזר לו להימנע מרבע ראשון מחריד מהשדה (1 מ-17), שבכלל לא אופייני לליגה הזאת. בדאלונה השיגה סל שדה אחד בלבד ברבע הזה, אותו סיימה מכבי ת"א ביתרון 5:26. רודני ביופורד שותף בשלוש הדקות האחרונות של הרבע ותרם בעיקר למשחק ההגנה.

וויל ביינום פתח את הרבע השני בחמש נקודות (חדירה מרהיבה עם סחיטת עבירה ועוד שלשה), אבל החברים שלו החלו להפגין יתר ביטחון בהתקפה ולאבד כדורים. ריקי רוביו, ילד הפלא בן ה-16 של בדאלונה, ניצל את זה כדי לקלוע חמש נקודות משלו ולצמק ל-32:18 ולהיעדרו של וויצ'יץ' שקיבל דקות מנוחה (גרין שיחק במקומו) היה חלק עיקרי בזה. הספרדים שיפרו באופן משמעותי את האחוזים הרעים מהשדה, אבל סימאס יסאיטיס דאג להשאיר את הצהובים ביתרון בטוח, 36:48 במחצית.

מחצית שניה

ההתקפה של מכבי ת"א המשיכה להציג משחק מבולבל בפתיחת הרבע השלישי. לובוש בארטון וצ'ארלס גיינס ניצלו את זה כדי לצמק ל-48:42 ולהחזיר את בדאלונה למשחק. ליאור אליהו עורר את ההתקפה של מכבי ת"א ברבע השלישי, אבל וויל בינום עשה טעויות בהגנה ובהתקפה ולא איפשר לחבריו להגדיל מחדש את היתרון. בארטון השיג מהלך של שלוש נקודות וצימק ל-49:52, אבל דרק שארפ הגיב במהלך של ארבע נקודות ופתח מחדש יתרון של 7 נקודות. לקראת סיום הרבע השלישי, בדאלונה איבדה את ארצ'יבלד בחמש עבירות ובינתיים הצהובים חזרו לפער דו ספרתי, כשגם ליניב גרין היה חלק בעניין. הרבע השלישי הסתיים ב-58:72 למכבי ת"א.

ניקולה וויצ'יץ' הבין בשלב מוקדם מאוד שזה המשחק שלו ובתחילת הרבע הרביעי הוא המשיך לעשות צחוק מההגנה של בדאלונה והעלה ל-63:76. יסאיטיס הוסיף עוד שלשה והעלה ל-14 הפרש וגם עבירה בלתי ספורטיווית של ביינום לא איפשרה לספרדים לחזור. בשלב הזה מכבי כבר החלה לפנק את האוהדים במתפרצות שהזכירו את הימים הטובים, באחת מהן ביינום שלח את יסאיטיס לקבוע 70:86, כשנותרו 4 דקות לסיום. מכבי ת"א גמרה את המשחק מוקדם והדאגה היחידה של הצוות המקצועי במאני טיים הייתה נפילה חזקה של ביינום, שהתאושש בהמשך וסימן לקהל שהוא בסדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ביופורד לא עשה את מה שאני רוצה" (אוהד גרינוולד, מערכת וואלה!)

"שיחקנו כדורסל נהדר ברבע הראשון, אבל ידעתי שזה יוביל לבעיות", אמר בסיום המשחק מאמן מכבי ת"א, נוון ספאחיה. "יש לי ניסיון נגד קבוצות יורוליג כ"כ חזקות ולכן אני לא אוהב להוביל ב-20 כבר בהתחלה. שיחקנו טוב יותר במחצית השנייה מאשר ברבע השני".

על רודני ביופורד, ששב לסורו עם 6 דקות משחק ומדד איכות שלילי, אמר ספאחיה: "הוא לא עשה היום מה שאני רוצה. אני לא אוהב להאשים אותו. סימאס שיחק טוב יותר. בכלל, זו מכבי חדשה. אני לא יכול להעמיד על העמדה של פארקר שחקן אחד. אם מישהו לא מגיב טוב, יש תמיד שחקן אחר שמגיב יותר טוב. גם לפיליקס לא נתתי צ'אנס, כי ליאור שיחק מצויין".

"שרון הוא מאמן מצויין ואני בטוח שהוא ימצא עבודה בקלות", הוסיף ספאחיה באשר לשרון דרוקר, שפוטר היום מאימון ריטאס וילנה הליטאית, קבוצתו לשעבר. "המלצתי עליו לריטאס ואני מצטער שבגללי הוא נקלע למצב הזה".

יואב בורוביץ', ממערכת "הארץ", מוסיף כי אחרי המשחק התייחס גם הבעלים רענן כץ, לעובדה כי ביופורד שיחק מעט ואילו נואל פיליקס כלל לא ראה פארקט: "אולי ספאחיה לא בוטח בביופורד ובפיליקס ואם יבקש להחליפם, נעשה מה שצריך. זו שאלה של המאמן, הכל בידיו".

ניקולה וויצ'יץ', המצטיין במשחק, יכל לנשום לרווחה לאחר משחק נוסף בו ספג מכות נמרצות משחקני היריבה. "הרבע הראשון היה נהדר, אבל זה לא נורמלי להמשיך בכזה קצב. הקבוצה שלנו נהדרת, אבל אנחנו צריכים גם לעשות הגנה, לשחק אגרסיבי יותר בכל שלבי המשחק. באופן אישי אני מרגיש שאני משחק טוב, אבל יש עלי יותר תשומת לב והגנה יותר אגרסיבית. הכי חשוב שניצחנו והמשחק היה טוב, בסופו של דבר".

נואל פיליקס, ששוב לא ראה ולו דקת פרקט אחת: "צריך להיות סבלני. אני צריך לעבוד קשה. זו החלטה של המאמן. אני אחד מכלי הנשק שלו. הזמן שלי יגיע כשיגיע".

דרק שארפ: "היה משחק קשה. ברבע הראשון ידענו שהם יחזרו. הם שיחקו טוב. אני חושב שאנחנו משתפרים ממשחק למשחק. אנחנו לא דואגים לגבי מה שאומרים עלינו. תמיד, בכל משחק, אנחנו נותנים את המקסימום".

"אני מניח שהרבע הראשון ניצח את המשחק", אמר וויל ביינום, שצלף 17 נקודות אותן תיבל בשבעה אסיסטים. "זה סימן למה שנוכל לעשות כקבוצה. אני מרוצה מזה שלא נכנענו כשהם חזרו והמשכנו לשחק. אנחנו חייבים להשתפר בהגנה ואנחנו אכן משתפרים ממשחק למשחק, אבל נצטרך לזחול לפני שנלמד ללכת".

"היה רבע ראשון חלומי", סיכם יותם הלפרין. "אני לא זוכר רבע כזה מדהים בחמש השנים שאני במכבי, אבל אנחנו חייבים להיות יותר עקביים ולהמשיך לשחק באותו קצב גם בדקות האחרות. היה משחק יותר קבוצתי. רק שנמשיך ככה".

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: ניקולה וויצ'יץ' 20 נקודות (8 מ-13 ל-2) ו-10 ריבאונדים, וויל ביינום 17 ו-7 אסיסטים, ליאור אליהו 14 ו-12 ריבאונדים, סימאס יסאיטיס 13, יותם הלפרין 11, דרק שארפ וג'יימי ארנולד 7 כל אחד, יניב גרין 3.

קלעו לבדאלונה: בארטון 20, גיינס 16, בנט ולאביניה 9 כל אחד, רוביו 5, 4 חטיפות ו-4 אסיסטים, דואנייאס, חוארטס וואסקז 4 כל אחד, פליס 3, ארצ'יבלד 1.

השמינייה (יואב בורוביץ', הארץ)

וויל ביינום

משבוע לשבוע כובש את לבם של אוהדי מכבי, אף על פי שהתכונה הכי יציבה שלו היא חוסר יציבות. וויל מנסה לפתוח רגוע אבל אז משתלט עליו הביינום והמשחק נראה כמו פיק-אפ בגטו של שיקגו. אין לטעות: מדובר בסקורר בחסד ומוסר מוכשר, אבל הוא עדיין מתקשה לכפות את רצונו על המשחק במשך מרבית הדקות.

רודני ביופורד

נכנס בהפרש עצום של קבוצתו ולא עשה דבר על מנת לסייע לה לשמור עליו. הוא אמנם השתדל למסור, אבל דיס-אוריינטציה יצרה תסכול שגרם לו לבצע שתי עבירות מהירות. ספאחיה הבין את הרמז וסיפסל אותו עד הסיום. ביופורד בפירוש לא שיפר את מעמדו.

ליאור אליהו

לא בשיאו, ועדיין המרענן הרשמי של יד אליהו. ואיך לא? הילד הוא הישראלי היחידי שמסוגל להלהיב את הקהל בהיכל, כשפעם אחר פעם הוא מצליח לייצר נקודות יש מאין. המנכ"ל של הסלטיקס, כריס וואלאס, הביט בו אמש ובוודאי הצטער על כך שבוסטון לא הימרה בדראפט על הפורוורד הישראלי.

ניקולה וויצ'יץ'

הניצחון של קרואטיה עשה לו משהו. וויצ'יץ' הציג אמש את אחת המחציות הטובות שלו במכבי, כשהעניק לקבוצתו יתרון עצום כבר בדקות הראשונות. הוא הביא את כל הארסנל: קליעות מדויקות, קרשים נהדרים, ומסירות מופתיות. רחמים על רוברט ארצ'יבולד.

סימאס יסאייטיס

לא עשה הרבה במחצית הראשונה, אבל הפגין שיפור חד בשנייה. ליאסייטיס סטיגמה של שחקן לא מגוון אבל נדמה כי דווקא היעדר אסרטיוויות היא המכשלה הגדולה שלו ככדורסלן. הוכיח אתמול כי אינו רק מכונת שלשות אלא מסוגל לתפקד גם כקבלן גגות.

דריק שארפ

גם בערב חלש הוא מסוגל לנפק שלשות מכריעות. ועדיין, דריק מזדקן וזה קצת עצוב, בוודאי כשהוא מקבל שיעור מרכז בן פחות ממחצית מגילו. שארפ אולי יכול להתנחם בכך שיום אחד יספר לנכדים שהוא שמר על ריקי רוביו כשהפנומן היה בן 16.

יניב גרין

עלה למגרש לפני ג'יימי ארנולד והתקשה למלא את הנעליים של ניקולה וויצ'יץ'. על אף הפתיחה ההססנית, שפך גרין גאלונים של זיעה מתחת לסלים, אקט שבהחלט זיכה אותו בחיבת האוהדים. הגבוה הישראלי המוכשר ביותר הוא בשלב זה לא יותר מנואל פיליקס למתקדמים.

יותם הלפרין

מצבו הולך ומחמיר: המאמן ממשיך להעניק לו קרדיט ואילו הוא ממשיך לבעוט בדלי. הלפרין אינו נותן תפוקה מרשימה בשום אספקט, כולל הקליעה. הניסיון להציב אותו כרכז, גם הוא כישלון מהדהד. העובדה כי הלפרין מבוגר מרוביו בשש שנים היא כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדל בין הכדורסל הישראלי לספרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully